Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: TUI flyver med Dreamlineren fra Billund til Thailand
#1
Den kommende vinter kan 600 passagerer sætte sig til rette i det komfortable Dreamliner-fly fra Billund til Thailand.
TUI sætter et Boeing 787-fly, bedre kendt som Dreamlineren, ind på to afgange til henholdsvis Phuket og Krabi.
- Vi har haft mange kunder, der har efterspurgt direkte rejser til Thailand fra Billund. Og nu tilbyder vi dem vores mest moderne flytype, siger Nikolai Johnsen, pressechef i TUI.
Flyet til Phuket letter fra Billund den 18. januar, mens flyet til Krabi afgår den 2. februar. I begge tilfælde er der tale om to-ugers rejser.
Kilde:
JV.dk
Oprettet af
JohnBKK d. 15/05-2017 14:03
#2
Webmaster skrev:
Den kommende vinter kan 600 passagerer sætte sig til rette i det komfortable Dreamliner-fly fra Billund til Thailand.
TUI sætter et Boeing 787-fly, bedre kendt som Dreamlineren, ind på to afgange til henholdsvis Phuket og Krabi.
- Vi har haft mange kunder, der har efterspurgt direkte rejser til Thailand fra Billund. Og nu tilbyder vi dem vores mest moderne flytype, siger Nikolai Johnsen, pressechef i TUI.
Flyet til Phuket letter fra Billund den 18. januar, mens flyet til Krabi afgår den 2. februar. I begge tilfælde er der tale om to-ugers rejser.
Kilde:
JV.dk
Det er da vidst salgs-gas der vil noget?!
En B787 som komfortabel? A´ tvivler..
Oprettet af
juj d. 15/05-2017 16:05
#3
JohnBKK skrev:
Webmaster skrev:
Den kommende vinter kan 600 passagerer sætte sig til rette i det komfortable Dreamliner-fly fra Billund til Thailand.
TUI sætter et Boeing 787-fly, bedre kendt som Dreamlineren, ind på to afgange til henholdsvis Phuket og Krabi.
- Vi har haft mange kunder, der har efterspurgt direkte rejser til Thailand fra Billund. Og nu tilbyder vi dem vores mest moderne flytype, siger Nikolai Johnsen, pressechef i TUI.
Flyet til Phuket letter fra Billund den 18. januar, mens flyet til Krabi afgår den 2. februar. I begge tilfælde er der tale om to-ugers rejser.
Kilde:
JV.dk
Det er da vidst salgs-gas der vil noget?!
En B787 som komfortabel? A´ tvivler..
Læg dertil at TUI er et charterselskab, og de propper alt hvad der kan være af sæder ind i lortet når de bestiller fly.
Der skal jo tjenes penge og helst mange.
Oprettet af
vandango d. 15/05-2017 16:53
#4
Hvis i skal checke seatmaps på seatguru hedder flyselskabet Thomson.
https://www.seatg..._787-8.php
Redigeret af
vandango d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
JohnBKK d. 15/05-2017 17:18
#6
De mener vel 2 x 300 på de to afgange til Phuket og Krabi?
Jeg vil aldrig nogensinde flyve en B787, der er mange årsager, her et udvalg:
https://runwaygir...-on-a-787/
Redigeret af
JohnBKK d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
jens d. 15/05-2017 17:36
#7
Kunne godt se efterfølgende at de nok mener 2x300 turister, men nu gider jeg hverken at flyve til Phuket eller Krabi så det er ligegyldigt.
Oprettet af
vandango d. 15/05-2017 17:46
#8
Ja for pokker B787 3-3-3 er no go for mig.
Oprettet af
JohnBKK d. 15/05-2017 17:54
#9
Yep, og 3-4-3 i en B777, de strammer den sgu´ i mange selskaber..
Oprettet af
Girobank d. 15/05-2017 18:25
#10
Har været med en 787 flere gange, ganske udmærket fly.
Nu læser de fleste af jer nu ikke teksten godt nok, der kan selvfølgelig ikke være 600 passagerer i flyet, det er formentlig fordelt på de 2 afgange
Oprettet af
vandango d. 15/05-2017 18:39
#11
Girobank skrev:
Har været med en 787 flere gange, ganske udmærket fly.
Nu læser de fleste af jer nu ikke teksten godt nok, der kan selvfølgelig ikke være 600 passagerer i flyet, det er formentlig fordelt på de 2 afgange
Tillykke med dit indlæg Girobank, dette er så det fjerde indlæg der konkluderer at der ikke er 600 passagerer på et smalsæddet B787 fly.
Oprettet af
JohnBKK d. 15/05-2017 18:42
#12
........................
Hvorfor laver de ikke snart en Retro Super Caravelle Charter blikdåse, den var sgu´stram, vildt at man ku´ styre både smøger, sprut og mad i det hylster - og i en kodyl brandert - ned til Pepe´s Bar og hjem igen..
Redigeret af
JohnBKK d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
vandango d. 15/05-2017 19:17
#13
For mange år siden rejste min mor med tjærepræsten.
Jeg stod i lufthavnen og så flyet lette med 2 sort osende røghaler efter sig.
Kan huske at jeg faktisk bad til gud den dag, om at få min mor helskindet tilbage.
Oprettet af
JohnBKK d. 15/05-2017 19:24
#14
Hehehe! Det var spændende fly, Made in Farangset...
Oprettet af
natty d. 15/05-2017 19:35
#15
Nu bliver jeg sgu nostalgisk. Det var et af de smukkeske fly nogensinde bygget. SAS var vist et af de første flyselskaber som tog det i brug. Ja det svinede ad helvede til, men der var stil over det. Det var dengang fly havde sjæl og ikke lignede hinanden. En anden af mine favoritter var DC-9. Jeg fløj engang med det fra AMS til Cph i SK udgaven. Om jeg kunne mærke jeg var oppe i højere luftlag, ja fandme jeg sad ved motorene, som jo var placeret bagest på flyet. Det larmede ad helvedes til, men skide sjovt at mærke hvordan piloten speeded op og bremsede der oppe i luften.
Ak det var tider, idag ligner alle fly hinanden.
Redigeret af
natty d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
vandango d. 15/05-2017 19:46
#16
Måske har det også de flest flydræbte på sin samvittighed, pilotfejl eller ej.
Se under ulykker:
https://en.m.wiki..._Caravelle
Redigeret af
vandango d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
JohnBKK d. 15/05-2017 19:49
#17
Yep, The Maddog var vild når raketterne blev fyret af og man steg til himmels i en vinkel på ca. 70 gr.! Et voldsomt spark i røven, og larm, især bagerst i kabinen..
Jeg fløj engang en B717 fra BKK til Samui med Bangkok Airways, og fandt så ud af at det faktisk var et MD fly, overtaget af Boeing og trist nok nu discontinued..
Oprettet af
natty d. 15/05-2017 20:10
#18
vandango skrev:
Måske har det også de flest flydræbte på sin samvittighed, pilotfejl eller ej.
Se under ulykker:
https://en.m.wiki..._Caravelle
Ja det er dog en ordentlig liste, men det var nok "farligere" at flyve dengang.
Jeg har dog aldrig opfattet det som en ulykkesfugl,når man betænker hvor populært flyet var.
Det er også værd at bemærke, at der i samme artikel står: "Reportedly, the Caravelle proved to be a highly reliable airliner during its early years of service; the low accident rate for the type led to lower than average insurance premiums being offered to Caravelle operators. 5"
Oprettet af
Girobank d. 15/05-2017 20:53
#19
Vandango, du kan da bare springe over mine indlæg, jeg er jo ikke så smart som dig.
Har hverken hus, børn, bil eller motobike i Thailand- heldigvis!
Men flyver gerne med både 787 og 777.
Oprettet af
vandango d. 15/05-2017 21:54
#20
Girobank skrev:
Vandango, du kan da bare springe over mine indlæg, jeg er jo ikke så smart som dig.
Har hverken hus, børn, bil eller motobike i Thailand- heldigvis!
Men flyver gerne med både 787 og 777.
Girobank jeg kom til at grine da jeg så dit indlæg, andet var der ikke i det.
Jeg mangler at købe bilen, ellers er du godt med.
PS. min hustru prøver at sødsnakke mig til en hundehvalp, hvor moderen desværre blev kørt ned af en bil.
Redigeret af
vandango d. 01/01-1970 02:00