Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Nyt pas
#1
Hej
Kan nogen opridse fremgangsmåden for, hvordan min kone får forlænget sit pas i Danmark?
Jeg har fundet linket til ambassadens hjemmeside, men alt står på thai, og jeg vil foretrække at nogen, der har prøvet det selv, kan fortælle mig det
Oprettet af
JohnBKK d. 25/01-2017 19:07
#2
Hvis hun er thai, kan hun vel selv læse det?
Du kan lisså godt vænne hende til at "non-stop 24/7 farang take care" er slut nu, så lærer de mere om livet i DK.
Oprettet af
TG950 d. 25/01-2017 21:12
#3
JohnBKK skrev:
Hvis hun er thai, kan hun vel selv læse det?
Du kan lisså godt vænne hende til at "non-stop 24/7 farang take care" er slut nu, så lærer de mere om livet i DK.
det var nok ikke lige det svar han havde forventet, Taxa John
men følgende muligheder er muligt
ring og bestil tid på Ambassaden forvent ventetid, mener der er ansøgnings blanket på hjemmesiden.
ved særlige Thai arrangementer rundt i DK vil deres pas sektion være til stede.
hvis i alligevel på et tidspunkt er i Thailand så få det ordnet i Bangkok, tager mindre end 1 uge.
har hørt et rygte om at ambassadens pas sektion er i Odense nogle gange om året, dette kan jeg ikke dokumenter men ring og spørg ambassaden / de taler et forståeligt dansk.
link pas odense :
http://thaiembass...Odense.pdf
håber dette hjælper
Redigeret af
TG950 d. 25/01-2017 21:25
Oprettet af
HOJ d. 25/01-2017 23:59
#4
Der er sku meget forskel på at kunne læse stave Thai og forstå kancelli sprog der er sku også mange Dansker der ikke forstår de papirer de danske myndigheder udsteder og kan oplyse der ikke sidste år var opsøgende ambassade ved de div Thai arrangementer som der har været andre år ved ikke hvorfor
måske vi er heldigere i år spørg evnt, SawasDee thai Dansk forening om de har fået held til at få dem til at komme Bønnerup strand mødet omkring maj /juni
http://www.thai-d...
og event hjælp til udfyldelse af ansøgningen og hvilke papirer og i hvor mange kopier man skal have med
og ring til Ambassaden og bestil tid
formanden for Sawasdee Thai er
Suphan Ruengkratok (Tolk)
Parkvej 26, 5492 Vissenbjerg
tlf. 64 47 21 72
mobil: 25 32 06 76
e-mail :
Oprettet af
milton d. 27/01-2017 19:19
#5
Hej Lincoln
Det er ret simpelt.. men der er en del kø når du bestiller en tid. Tiden bestiller du ved at ringe til ambassaden. Og de taler godt dansk når du ringer til det nummer, der står listet på hjemmesiden.
Som andre skriver, så udfører de også 'Consular Service' på andre lokationer væk fra København ind i mellem. F.eks. var de i Odense sidste lørdag.
så grib knoglen og giv dem et kald, så er I et skridt nærmere et nyt pas :-)
#6
Jeg takker for svar!
Jeg får ringet til dem, når konen og jeg har afstemt vores kalendere, og vi ved hvornår vi kan tage derind!
Jeg går ud fra at man får oplyst hvad man skal have med, ud over det gamle pas og nogle skillinger...
#7
lincoln1242 skrev:
Jeg takker for svar!
Jeg får ringet til dem, når konen og jeg har afstemt vores kalendere, og vi ved hvornår vi kan tage derind!
Jeg går ud fra at man får oplyst hvad man skal have med, ud over det gamle pas og nogle skillinger...
Maaske en god ide at i spoerger naar i bestiller tid.
#8
Ja, det står sikkert i den lange beskrivelse (på thai) hvad man skal have med. Det sikreste er nok at spørge, når jeg eller min kone ringer til dem
#9
lincoln1242 skrev:
Ja, det står sikkert i den lange beskrivelse (på thai) hvad man skal have med. Det sikreste er nok at spørge, når jeg eller min kone ringer til dem
Den thailandske ambassades website lader ikke til at vaere lad os kalde det for forbrugervenlig saa her er et link til ambassade i Sverige hvor det staar baade paa Thai og paa svensk.
Har svaert ved at se at der problem eftersom din hustru er Thai.
http://www.thaiem...-people/38
Förnyelse av Thai pass
Tidsbokning görs på
booking.thaiembassy.se
Det gamla passet och kopia
Thai ID-kort och kopia
Kopia på Thai husregistreringspapper (Tabien baan)
(om man har bytt namn eller efternamn ska man ha med sig kopia pånamebytespapper)
330kr i avgift. Endast kontanter
Om ni vill att vi skicka det nya passet med post tillbaka till er så måste ni besöka postens hemsida och köpa ett REK Porto som ni skriver ut och ta med samt ett C5 kuvert. Vi tar inte emot frimärke eller kontanter. Det är posten som har tagit bort det servicen. Det är ingenting vi på ambassaden kan påverka. posten.se/skicka
Porto för REK inrikes. För 250 gram.
Avsändare
*Privat*
Royal Thai Embassy
Floragatan 3
114 31 STOCKHOLM
Mottagare
Er adress i Sverige (personen måste ha giltigt svensk ID-Handling)
För personer under 20
Det gamla passet och kopia
Thai ID-kort eller Thai födelseattest och kopia
Kopia på Thai husregistreringsbevis
330kr i avgift. Endast kontanter
Kopior på Thai ID-kort, och Thai huspapper på vårdnadshavaren som är thailändsk.
Kopior på ID-kort elle körkort och Pass om den ena föräldern är svensk.
Båda vårdnadshavare måste närvara när man gör passet.
Om man är ensamvårdnadshavare så ska man ha intyg från thailändsk myndighet som styrker det.
Om ena vårdnadshavare är död behöver man ha med sig kopia på dödsintyget.
Är ni osäkra på dokumenten kan ni skanna och maila till oss på
Om ni vill att vi skicka det nya passet med post, se ovan.
Oprettet af
HOJ d. 30/01-2017 17:51
#10
Syntes flere ikke svare særligt pænt på spørgsmål skal lige have en undertone om fordi man er Thai skulle man kunne læse Thai hvis man kender lidt til Thailand burde man vide at mange har fået en mangelfuld skolegang af forskellige årsager enten dårlige lære eller ordblindhed som ikke bliver tilgodeset med 40 elever i klasserne og forældre der er analfabeter tillige og man måske har været nød til at arbejde i stedet for at gå i skole. har f.eks. hørt flere såkaldte Engelsk lære som overhovedet ikke kunne Engelsk
Redigeret af
HOJ d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
JohnBKK d. 30/01-2017 18:09
#11
@HOJ: Jeg går ud fra det er mig du henvender dig til, og jeg forstår dit argument, men det betyder absolut ikke at jeg er enig med dig.
Bare trist og deprimerende at gode danske mænd befinder sig i den slags "take care" relationer..
Du skriver bl.a. "hvis man kender lidt til Thailand, burde man vide at.." osv. - men det er jo underklasse Thailand du taler om her, der findes da mange velfungerende thai der taler og skriver sproget perfekt, men dem har du vel aldrig mødt?
Jeg undrer mig bare og taler som sædvanligt ikke udenom, et særtilfælde nu om dage, hvor der skal tages f..... hensyn til alt muligt, også når folk måske ER dumme i hovedet og småt begavede.
Som yderligere info. kan jeg fortælle dig at fruen her på matriklen har max. 5 års skolegang, så jeg kender problemet, men hun fik for flere år siden af undertegnede besked på at oppe sig, lære noget mere, men især ikke at gå i typisk "thai bonderøvsbaglås" overfor folk i højere sociale klasser end hendes egen, og det har givet hende en gevaldig portion selvtillid som har bevirket at hun er meget bedre istand til at håndtere folk der tidligere har p!sset groft på hende, det finder hun sig ikke i mere, bøjer ikke nakken, og får heller ikke Farang til at "take care" - ikke på vilkår.
Redigeret af
JohnBKK d. 30/01-2017 18:27
#12
Vi maa akceptere at nogle medlemmer er totalt hjaelpeloese naar det drejer sig om at henvende sig til diverse myndigheder og udfyldning af diverse formularer (de gaar i sort). Saa maa vi andre hjaelpe til saa godt vi kan.
Traadstarter har faaet tilstraekkelig vejledning paa nuvaerende tidspunkt vil jeg mene.
#13
Idet jeg takker for de af svarene, der er brugbare og oplysende, så har jeg med tiden desværre også konstateret at mange her på TP bare skriver en sviner til spørgeren eller til dem, der forsøger at give et kvalificeret svar. Om de gør det alene fordi de har muligheden for at håne et andet medlem, eller om det er fordi de ikke selv kender svaret – det ved jeg ikke. Men den gruppe af medlemmer burde holde sig fra tasterne. Det er på ingen måde konstruktivt.
Hvad denne konkrete tråd angår, så vil jeg gerne lige præcisere et par ting.
@JohnBKK:
Jeg er da glad på dine vegne over at din kone åbenbart fra dag 1 har kunnet klare alting selv i DK. Hun har sikkert selv helt alene sørget for at søge om familiesammenføring, fået et NEM-id, fået en bankkonto, selv klaret alt med kommunen og sprogskolen, fået et skattekort, søgt arbejde, selv fundet ud af hvilken bus hun skulle tage til arbejde osv. Hun er heldig at hun har kunnet klaret alt dette selv, for at hjælpe sin ægtefælle med noget som helst er åbenbart ikke noget du praktiserer.
@hugoboerge:
Jeg er på ingen måde hjælpeløs, hverken ifm. henvendelse til offentlige myndigheder eller generelt. Men første gang er altid svær, og i stedet for at være stædig og tro at jeg ved alt, så spørger jeg nogen, der har prøvet det. Det kunne jo være at det kunne spare mig for nogle ærgrelser og problemer at spørge andre.
Tak til de, der har givet mig nogle brugbare svar.
Jeg skal nok lade være med at spørge om mere...
#14
lincoln1242 skrev:
Idet jeg takker for de af svarene, der er brugbare og oplysende, så har jeg med tiden desværre også konstateret at mange her på TP bare skriver en sviner til spørgeren eller til dem, der forsøger at give et kvalificeret svar. Om de gør det alene fordi de har muligheden for at håne et andet medlem, eller om det er fordi de ikke selv kender svaret – det ved jeg ikke. Men den gruppe af medlemmer burde holde sig fra tasterne. Det er på ingen måde konstruktivt.
Hvad denne konkrete tråd angår, så vil jeg gerne lige præcisere et par ting.
@JohnBKK:
Jeg er da glad på dine vegne over at din kone åbenbart fra dag 1 har kunnet klare alting selv i DK. Hun har sikkert selv helt alene sørget for at søge om familiesammenføring, fået et NEM-id, fået en bankkonto, selv klaret alt med kommunen og sprogskolen, fået et skattekort, søgt arbejde, selv fundet ud af hvilken bus hun skulle tage til arbejde osv. Hun er heldig at hun har kunnet klaret alt dette selv, for at hjælpe sin ægtefælle med noget som helst er åbenbart ikke noget du praktiserer.
@hugoboerge:
Jeg er på ingen måde hjælpeløs, hverken ifm. henvendelse til offentlige myndigheder eller generelt. Men første gang er altid svær, og i stedet for at være stædig og tro at jeg ved alt, så spørger jeg nogen, der har prøvet det. Det kunne jo være at det kunne spare mig for nogle ærgrelser og problemer at spørge andre.
Tak til de, der har givet mig nogle brugbare svar.
Jeg skal nok lade være med at spørge om mere...
@lincoln1242 nu var det generelt det jeg skrev omkring "hjaelpeloeshed" og jeg mener du har faaet tilfredsstillende svar bl.a. fra mig.
#15
hugoboerge skrev:
@lincoln1242 ... og jeg mener du har faaet tilfredsstillende svar bl.a. fra mig.
Jep, det har jeg - og tak for det!
#16
Jeg har netop prøvet at ringe til ambassaden på det angivne nummer 39 62 50 10. En automatisk thai stemme ævler noget af sig, og jeg trykker så 1 som angivet. Hvorefter thai stemmen ævler videre. Så det kan godt være at der sidder et levende menneske længere inde i systemet, der taler dansk, men det kræver så at jeg ved hvad stemmen siger, for et 1-tal var ikke det rigtige ’kodeord’.
Jeg skal beklage over for JohnBKK at jeg ikke bare lader min kone selv rode med lortet, men hun arbejder desværre mandag til fredag og i det tidsrum 13.00-15.45, hvor det er muligt at ringe til dem….
#17
lincoln1242 skrev:
Jeg har netop prøvet at ringe til ambassaden på det angivne nummer 39 62 50 10. En automatisk thai stemme ævler noget af sig, og jeg trykker så 1 som angivet. Hvorefter thai stemmen ævler videre. Så det kan godt være at der sidder et levende menneske længere inde i systemet, der taler dansk, men det kræver så at jeg ved hvad stemmen siger, for et 1-tal var ikke det rigtige ’kodeord’.
Jeg skal beklage over for JohnBKK at jeg ikke bare lader min kone selv rode med lortet, men hun arbejder desværre mandag til fredag og i det tidsrum 13.00-15.45, hvor det er muligt at ringe til dem….
Den ambassade er ikke saerlig forbruger venlig.
Oprettet af
JohnBKK d. 31/01-2017 14:01
#18
lincoln1242 skrev:
Jeg har netop prøvet at ringe til ambassaden på det angivne nummer 39 62 50 10. En automatisk thai stemme ævler noget af sig, og jeg trykker så 1 som angivet. Hvorefter thai stemmen ævler videre. Så det kan godt være at der sidder et levende menneske længere inde i systemet, der taler dansk, men det kræver så at jeg ved hvad stemmen siger, for et 1-tal var ikke det rigtige ’kodeord’.
Jeg skal beklage over for JohnBKK at jeg ikke bare lader min kone selv rode med lortet, men hun arbejder desværre mandag til fredag og i det tidsrum 13.00-15.45, hvor det er muligt at ringe til dem….
Helt OK Lincoln, jeg fortryder sgu tit det p!s jeg får fyret af her, det er jo egentlig emnet ganske uvedkomment, beklager..
#19
JohnBKK skrev:
lincoln1242 skrev:
Jeg har netop prøvet at ringe til ambassaden på det angivne nummer 39 62 50 10. En automatisk thai stemme ævler noget af sig, og jeg trykker så 1 som angivet. Hvorefter thai stemmen ævler videre. Så det kan godt være at der sidder et levende menneske længere inde i systemet, der taler dansk, men det kræver så at jeg ved hvad stemmen siger, for et 1-tal var ikke det rigtige ’kodeord’.
Jeg skal beklage over for JohnBKK at jeg ikke bare lader min kone selv rode med lortet, men hun arbejder desværre mandag til fredag og i det tidsrum 13.00-15.45, hvor det er muligt at ringe til dem….
Helt OK Lincoln, jeg fortryder sgu tit det p!s jeg får fyret af her, det er jo egentlig emnet ganske uvedkomment, beklager..
Apology accepted!
Oprettet af
kylling d. 31/01-2017 15:42
#20
Denne tråd er et klart eksempel på hvorfor jeg ikke gider at skrive eller spørge om noget