Oprettet af
Conrad d. 30/09-2015 14:01
#2
Ja, men det er dyrt, bl.a. skal der et godt drænenede underlag under asfalten, ellers står vandet snart oven på asfalten igen.
Og med den stabilitet mange thailandske veje ikke har, så holder denne slags asfalt nok heller ikke længe
Oprettet af
Narin d. 30/09-2015 16:24
#3
Har set masser af gange at de ny støbte vejbaner, kun holder i få måneder. Jernarmeringen er kun 4 mm. som bliver smidt direkte på gruslaget, altså ikke hævet så armeringen styrker betonen. Og betonlaget er kun omkring 10 cm.
Ikke underligt, at konstruktionen ikke kan holde til tung trafik, og vejrliget.
Men det giver arbejde til vennerne.
#4
Narin skrev:
Har set masser af gange at de ny støbte vejbaner, kun holder i få måneder. Jernarmeringen er kun 4 mm. som bliver smidt direkte på gruslaget, altså ikke hævet så armeringen styrker betonen. Og betonlaget er kun omkring 10 cm.
Ikke underligt, at konstruktionen ikke kan holde til tung trafik, og vejrliget.
Men det giver arbejde til vennerne.
Systemet er at det blir besluttet at byge/renovere vej.
Tilbuddene kommer ind med diverse beskrivelser og dokumentationer over udfoerelsen. Makkedam, grustyper, jern tykkelser, cement kvaliteter, betontykkelser osv osv.
Tilbuddet blir vundet.
Makkedam er glemt, jernet blir tyndere(billigere), betonlaget skrumper osv osv.
Og Vupti er vejen klar, og bygherren har pludselige faaet ny Mercedes eller hus !!
Hvor svaert kan det vaere
Oprettet af Anonym Bruger d. 01/10-2015 15:56
#5
Asian Farmer skrev:
Og Vupti er vejen klar, og bygherren har pludselige faaet ny Mercedes eller hus !!
Hvor svaert kan det vaere
Når du siger Bygherren mener du vil naturligvis den / de chefer der skal godkende arbejdet.
Denne måde at lave ting på har også den fordel at bilen ikke når at blive gammel for det skal jo laves igen snart.