Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai Post eller ingen post

Oprettet af leoibh d. 28/06-2015 08:00
#1

Hej
Er ny her på siden, selvom jeg har boet her i Thailand siden 2008. Modtager nu folkepensionens grundbeløb.
Derfor skal jeg hvert år sende leveattest til rette myndighed i Danmark.
Her opstår problemet. Hvert år har jeg store problemer med at modtage og få fremsendt post, d.v.s. leveattest, til rette myndighed. - Brevene forsvinder simpelthen. 800 Baht i forsendelsesomkostninger hver eneste gang jeg afsender.
Nu ryger min enorme folkepension har ovennævnte myndighed meddelt mig, selvom jeg 2 gange har fremsendt omhandlede leveattest.
Hvem kan hjælpe mig og hvordan i forhold til denne myndighed. En myndighed der har valgt den ringeste metode til at få tilsendt leveattest. Fax, email er sikre metoder. Men breve i Thailand, vorherre bevares. Og får man svar på spørgsmål til denne myndighed? Nej, det gør jeg ikke. Jøsses jeg er træt af det bøvl jeg blir udsat for.

Oprettet af Kim Ludvigsen d. 28/06-2015 08:04
#2

Du kan læse i andre tråde herinde, at det er helt fint at sende leveattesten som e-mail.

Oprettet af leoibh d. 28/06-2015 08:24
#3

Hej Kim
Ville være rart, hvis denne myndighed i DK orienterede om dette.
Men tak for dit svar

Oprettet af hugoboerge d. 28/06-2015 09:40
#4

leoibh skrev:

Hej Kim
Ville være rart, hvis denne myndighed i DK orienterede om dette.
Men tak for dit svar


Der naevnes at forsendelsesomkostninger er THB 800.- det lyder meget dyrt. Jeg mener at kunne huske naar jeg sender anbefalet at porto er omkring lidt under/over THB 100.- plus man faar en kvittering som man kan fremsende via e-mail til Udbetaling Danmark som bevis for fremsendelsen.

Udbetaling Danmark reklamerer ikke just med at man fremsende leveattesten elektronisk men naevner at den skal fremsendes i den vedlagte svarkuvert. Aarsagen hertil er en stregkode paa attesten som goer arbejdet letterefor UD's personale.

Den 9. februar i aar spurgte jeg UD som foelger:
"Vil det vaere muligt at fremsende Leveattesten elektronisk dvs. at fremsende en scannet attest per e-mail ? Eller er der andre muligheder ?"

Efter adskillige rykkere for svar fik jeg endelig svar den 27. marts 2015 eller en ekspeditionstid paa over 6 uger:

"Lad mig starte med at beklage, at du ikke tidligere har modtaget svar på dit spørgsmål.
Du kan godt indsende leveattesten på mail.
Grunden til at vi beder dig sende leveattesten i den medsendte svarkuvert er, at vi så kan aflæse den unikke kode din leveattest har og maskinelt indlæse den på din sag."

Saa jeg sendte attesten per e-mail, men jeg maatte rykke et par gange for at faa en bekraeftelse.

Oprettet af leoibh d. 28/06-2015 11:00
#5

Hej og tak for din besvarelse. Jeg har kvittering, pålydende 800 Baht. Kvaliteten af denne kvittering er imidlertid så ringe at det er tvivlsomt hvorvidt en indscanning til email vil være læselig.
Men men det er korrekt, at udbetaling Danmark ikke sadler samme måned, som den får en henvendelse fra en borger. Der er regler for besvarelse af email gældende for det offentlige. Men dem springer Udbetaling Danmark let og elegant henover. Elendig service det firma fremviser.

mvh
Leo

Oprettet af TG950 d. 28/06-2015 20:24
#6

leoibh skrev : Der er regler for besvarelse af email gældende for det offentlige. Men dem springer Udbetaling Danmark let og elegant henover. Elendig service det firma fremviser.


og den service bliver med garanti ikke bedre med nye regering vi lige har fået.

Redigeret af TG950 d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af JohnBKK d. 28/06-2015 21:32
#7

Scan dog de dokumenter og send en ganske alm. mail til , slut med det og færdig arbi.

Hvorfor gøre det så kompliceret og betale formuer i post?

Stregkoden kan de jo scanne alligevel da den er på dokumentet og ikke uden på kuverten.

Redigeret af JohnBKK d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af handy d. 29/06-2015 12:55
#8

JohnBKK skrev:

Scan dog de dokumenter og send en ganske alm. mail til , slut med det og færdig arbi.

Hvorfor gøre det så kompliceret og betale formuer i post?

Stregkoden kan de jo scanne alligevel da den er på dokumentet og ikke uden på kuverten.


ja det er da en god mulighed lukker de så af og siger de ikke har modtaget noget er det jo nemt at dokumentere kan vel også sendes via digetal post som jeg har gjort 3 gange andet emne stadig ikke noget svar sidste mail 27 feb mener jeg det var de skal jo også lige har tid til at læse mailen ha ha

Oprettet af JohnBKK d. 30/06-2015 00:56
#9

Har prøvet det hele, også e-Boks og den læser de sgu´ikke, men alm. mail direkte til dem det virker. Såkaldt personfølsomme oplysninger vil de så ikke ha´at man sender, men det er jeg kold overfor sålænge det er scannede docs. - og hvem i det offentlige Danmark har egentlig ret til at kræve det når man tænker på alle de idiotiske IT sikkerheds fuck ups der har været i tidens løb? Så glem dem, amatører der kræver tip top security af os eksperter og nørder, det gider jeg simpelthen ikke høre på og heller ikke acceptere.