Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Slut for Piro Consulting
Oprettet af Anonym Bruger d. 13/12-2014 01:09
#2
NB. '
high-profile Danish resident'
Redigeret af Anonym Bruger d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
GAMBIT d. 13/12-2014 05:05
#4
"According to Robert Kronberg, the family holds tickets for departure on 19 December 2014, but the date may be postponed if the visa for Khun Ploy is delayed"
Vi må da håbe at de får en hurtigere behandling end de selv har ydet for nogle af deres egne klienter - dog er depositum her ikke til fare for at miste.
Karma anyone ?
Redigeret af
GAMBIT d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af OleH d. 13/12-2014 06:13
#5
GAMBIT skrev:
Vi må da håbe at de får en hurtigere behandling end de selv har ydet for nogle af deres egne klienter - dog er depositum her ikke til fare for at miste.
Karma anyone ?
What a load of bullshit !
Oprettet af OleH d. 13/12-2014 06:14
#6
+1
#7
Ja og et medlem der har givet en karakteristik af medlemmerne her:
He really did not deserve the flack he got, from the
"retired taxidriver/mailman/bus-driver/YouNameIt" -segment, of some of the less serious Scandinavian/Thailand forums.
Det er jo saa hans eller hendes mening. Medlemmet hedder "KhunMoo".
Oprettet af
maik d. 13/12-2014 07:29
#8
Robert du må have held og lykke fremover - håber du bliver ved med at bidrage til dette forum.
#9
maik skrev:
Robert du må have held og lykke fremover - håber du bliver ved med at bidrage til dette forum.
Selvfoelgelig hvis det er bidrag der kan bruges til noget. Jeg erindrer stadigvaek hans bidrag omkring koerekort at det var ikke noedvendigt med et Thai koerekort. Stik imod alle regler og lovgivning.
Oprettet af OleH d. 13/12-2014 07:44
#10
hugoboerge skrev:
Selvfoelgelig hvis det er bidrag der kan bruges til noget. Jeg erindrer stadigvaek hans bidrag omkring koerekort at det var ikke noedvendigt med et Thai koerekort. Stik imod alle regler og lovgivning.
Og hvem skal så bestemme det ?
Dig måske ?
De fleste af dine egne "bidrag" kan ikke bruges til en sk..
Oprettet af
maik d. 13/12-2014 08:04
#11
hugoboerge skrev:
maik skrev:
Robert du må have held og lykke fremover - håber du bliver ved med at bidrage til dette forum.
Selvfoelgelig hvis det er bidrag der kan bruges til noget. Jeg erindrer stadigvaek hans bidrag omkring koerekort at det var ikke noedvendigt med et Thai koerekort. Stik imod alle regler og lovgivning.
Jeg er langt fra altid enig med Robert, men jeg synes nu han har skrevet mange gode indlæg, og han har i hvert fald stor viden om Thailand.
Selvfølgelig har han også af og til skrevet noget sluder, men hvem har ikke det?
Oprettet af
GAMBIT d. 13/12-2014 08:15
#12
Haha, OleH med Boksehandsker PÅ !
Dig kan jeg sgu godt li´ !
#13
OleH skrev:
hugoboerge skrev:
Selvfoelgelig hvis det er bidrag der kan bruges til noget. Jeg erindrer stadigvaek hans bidrag omkring koerekort at det var ikke noedvendigt med et Thai koerekort. Stik imod alle regler og lovgivning.
Og hvem skal så bestemme det ?
Dig måske ?
De fleste af dine egne "bidrag" kan ikke bruges til en sk..
Tak for de smukke ord og hav en rigtig god dag. Men hvis du mener at bidraget omkring koerekort kan bruges til noget, det er saa dit problem hvis du har fulgt det.
#14
Tak for de smukke ord og hav en rigtig god dag. Men hvis du mener at bidraget omkring koerekort kan bruges til noget, det er saa dit problem hvis du har fulgt det.
kom dog videre.....og så ellers held og lykke Robert
Oprettet af Amagerdreng d. 13/12-2014 10:10
#15
Og GAMBIT med basball bat...Husk - kast ikke med sten når du selv bor i glashus...
Robert at andre fryder sig over hvad der er sket lad dem om det..
Ved du er på hesten igen og kommer videre. All the best...
Oprettet af
GAMBIT d. 13/12-2014 10:41
#16
OMFG - Nu dig igen Amagerdreng.
Redigeret af
GAMBIT d. 13/12-2014 11:01
#17
Nu læste jeg lige nyheden på
ScandAsia.com og jeg må indrømme at jeg undre mig over nødvendigheden af at bringe billeder af hovedpersonens ægtefælle og deres fælles barn. Ingen, hellere ikke
ScandAsia.com, kan være i tvivl om at Piro Consulting som historien omhandler har været tegnet af Robert alene, måske med lidt hjælp på kontoret af hans kone. Men at bringe billeder af deres søn kan jeg ikke se nogen som helst rimelighed af.
Men alt det private snisk-snask om billetter, pas og ægtefællers visum-situation samt billederne som er brugt for at gøre en kort historie om Piro Consulting og Robert Kronberg lang, er usmageligt hvis jeg skal sige min mening. Fair nok at bringe hovedhistorien, men man burde holde sig for god til at bringe private detaljer og billeder på den måde. Det er i mine øjne at sparke til en mand og familie som i forvejen ligger ned.
Jeg ved godt alle ikke er enig med mig i ovenstående, men det ændre altså ikke på mit syn på sagen som hermed er sagt.
For at komme tilbage til selve hovedhistorien, nemlig den om Robert og hans firma, så vil jeg henlede opmærksomheden på mit første indlæg i den
tråd som for alvor var med til at trække tæppet væk under Robert og hans firma's troværdighed i hvert fald her på siden.
Webmaster skrev:
Jeg syntes at det er en utrolig ærgerlig sag, både set udfra dem herinde hvad enten de er brugere eller besøgende som kunne have brug for en ydelse som Robert's firma tilbyder. Selvfølgelig kan man selv lave de ting, men der kan også være grunde til at man vælger at betale sig fra det. Som jeg læser indlæg 1 her i tråden som er vi oppe og snakke om næsten en måned uden tingene er bragt i orden. Det er ikke godt nok, og jeg var også selv blevet stiktosset i desperation over tingene ikke var i orden som aftalt/forventet (jeg ved dog ikke hvad som fra start af er aftalt mellem Robert og trådstarter).
På den anden side er sagen også utroligt ærgerlig for Robert og hans firma for han mister kunder/penge på sådan her noget når tingene ikke er i orden og kunderne er utilfredse. Selvfølgelig skal Robert have penge for sit arbejde og sine udgifter, alt andet ville da være vanvittigt at forvente. Og om prisen er for dyr eller billig for de enkelte ydelser kan så diskuteres. Men så længe prispolitiken er gennemskuelig og aftaler overholdes så er det i orden - for så kan man altid som kunde bare takke nej tak til at være kunde. Problemet er straks langt værre hvis tingene ikke er gennemskuelige, både hvad angår pris, arbejdstid, resultat. Tingene kører måske nok også op i en spids hvis man ikke kan få fat i udbyderen af ydelsen/produktet og få en troværdig afklaring på hvorfor tiden og planen skrider.
Jeg ved ikke hvad som fra start af er aftalt mellem trådstarter og Robert. Men det er vist helt tydeligt at trådstarter ikke har fået det forventede indenfor det trådstarter anser som en acceptable tid.
Som sagt, genialt at der findes én som Robert i Bangkok som udbyder disse ydelser for dem som har brug for de ydelser og som ikke selv vil/kan klare tingene. Men tingene skal satme så også være i orden.
Som jeg ser på hele
den sag og tråd her bagefter, så havde Robert og hans firma en kunde som havde forventninger om at opgaven var løst før deadline. Så længe Robert og hans firma ikke havde overskredet den givne deadline så var den givne kritik på baggrund af sagen uberettet. Og der kunne sagen sådan set have været lukket. Men dårlig håndtering af sagen og manglende interesse i at "lukke kæften" på kunden ved at føje kunden lidt gjorde at hele sagen eksploderede og omdømmet røg sig en tur.
Mange har haft meninger i den sag både for og imod den ene og anden side i sagen, mange har ytret sig offentligt, mange har bragt brænde til bålet og mange har rådgivet i det skjulte.
Jeg tror ikke at den ene sag og tråd har hele skylden for at Robert nu har trukket stikket i Piro Consulting og for at han vender næsen hjemad mod Danmark, men ingen tvivl om at tråden og sagen også har en del af skylden.
Jeg er ked af at tingene er endt som de er gjort, og jeg er ked af det på Robert og hans families vegne ligesom jeg er ked af det på vegne af de mennesker som fremover kunne have brug for én lokalt i Bangkok som tilbyder de ydelser som Robert hidtil har kunne tilbyde med sit firma. Jeg er naturligvis også ked af at der er mennesker som ikke har fået de ydelser som de havde forventet og betalt for.
Jeg ser ingen vindere i hele den sag, jeg ser kun tabere.
Jeg håber og ønsker at Robert og familie kommer op på hesten igen og at de lader den kedelige historie med lukningen af et firma og levevej fortabe sig i fortiden og at de i stedet ser fremad.
Oprettet af
SteenJ d. 13/12-2014 11:59
#18
nu får jeg da aldrig mine 6000 tilbage (3 år siden) pyt med det bare han overlever, for det gør jeg.
"Penge er ikke alt, men gode at have"
mvh.
SJ
Oprettet af Anonym Bruger d. 13/12-2014 12:47
#19
Den artikel ligner en vennetjeneste fra Gregers Møller....en kort historie som som bl.a. spiller lidt på at man skal få ondt af ham, bl.a. brugen af billederne. Den nævner også de eksterne faktorer der gjorde at han måtte stoppe og ligesom hver gang så er det selvfølgelig ikke hovedpersonen selv der er problemet men alle mulige andre faktorer, fx finanskriser, dårlig omtale, samarbejdspartner der trækker stikket osv., den mand har en evne til at iscenesætte sig selv og samtidig fremstå ufejlbar. Men alt held og lykke til ham fremover.
Redigeret af Anonym Bruger d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
Nero d. 13/12-2014 16:09
#20
Webmaster skrev:
Nu læste jeg lige nyheden på
ScandAsia.com og jeg må indrømme at jeg undre mig over nødvendigheden af at bringe billeder af hovedpersonens ægtefælle og deres fælles barn. Ingen, hellere ikke
ScandAsia.com, kan være i tvivl om at Piro Consulting som historien omhandler har været tegnet af Robert alene, måske med lidt hjælp på kontoret af hans kone. Men at bringe billeder af deres søn kan jeg ikke se nogen som helst rimelighed af.
Men alt det private snisk-snask om billetter, pas og ægtefællers visum-situation samt billederne som er brugt for at gøre en kort historie om Piro Consulting og Robert Kronberg lang, er usmageligt hvis jeg skal sige min mening. Fair nok at bringe hovedhistorien, men man burde holde sig for god til at bringe private detaljer og billeder på den måde. Det er i mine øjne at sparke til en mand og familie som i forvejen ligger ned.
Jeg ved godt alle ikke er enig med mig i ovenstående, men det ændre altså ikke på mit syn på sagen som hermed er sagt.
For at komme tilbage til selve hovedhistorien, nemlig den om Robert og hans firma, så vil jeg henlede opmærksomheden på mit første indlæg i den
tråd som for alvor var med til at trække tæppet væk under Robert og hans firma's troværdighed i hvert fald her på siden.
Webmaster skrev:
Jeg syntes at det er en utrolig ærgerlig sag, både set udfra dem herinde hvad enten de er brugere eller besøgende som kunne have brug for en ydelse som Robert's firma tilbyder. Selvfølgelig kan man selv lave de ting, men der kan også være grunde til at man vælger at betale sig fra det. Som jeg læser indlæg 1 her i tråden som er vi oppe og snakke om næsten en måned uden tingene er bragt i orden. Det er ikke godt nok, og jeg var også selv blevet stiktosset i desperation over tingene ikke var i orden som aftalt/forventet (jeg ved dog ikke hvad som fra start af er aftalt mellem Robert og trådstarter).
På den anden side er sagen også utroligt ærgerlig for Robert og hans firma for han mister kunder/penge på sådan her noget når tingene ikke er i orden og kunderne er utilfredse. Selvfølgelig skal Robert have penge for sit arbejde og sine udgifter, alt andet ville da være vanvittigt at forvente. Og om prisen er for dyr eller billig for de enkelte ydelser kan så diskuteres. Men så længe prispolitiken er gennemskuelig og aftaler overholdes så er det i orden - for så kan man altid som kunde bare takke nej tak til at være kunde. Problemet er straks langt værre hvis tingene ikke er gennemskuelige, både hvad angår pris, arbejdstid, resultat. Tingene kører måske nok også op i en spids hvis man ikke kan få fat i udbyderen af ydelsen/produktet og få en troværdig afklaring på hvorfor tiden og planen skrider.
Jeg ved ikke hvad som fra start af er aftalt mellem trådstarter og Robert. Men det er vist helt tydeligt at trådstarter ikke har fået det forventede indenfor det trådstarter anser som en acceptable tid.
Som sagt, genialt at der findes én som Robert i Bangkok som udbyder disse ydelser for dem som har brug for de ydelser og som ikke selv vil/kan klare tingene. Men tingene skal satme så også være i orden.
Som jeg ser på hele
den sag og tråd her bagefter, så havde Robert og hans firma en kunde som havde forventninger om at opgaven var løst før deadline. Så længe Robert og hans firma ikke havde overskredet den givne deadline så var den givne kritik på baggrund af sagen uberettet. Og der kunne sagen sådan set have været lukket. Men dårlig håndtering af sagen og manglende interesse i at "lukke kæften" på kunden ved at føje kunden lidt gjorde at hele sagen eksploderede og omdømmet røg sig en tur.
Mange har haft meninger i den sag både for og imod den ene og anden side i sagen, mange har ytret sig offentligt, mange har bragt brænde til bålet og mange har rådgivet i det skjulte.
Jeg tror ikke at den ene sag og tråd har hele skylden for at Robert nu har trukket stikket i Piro Consulting og for at han vender næsen hjemad mod Danmark, men ingen tvivl om at tråden og sagen også har en del af skylden.
Jeg er ked af at tingene er endt som de er gjort, og jeg er ked af det på Robert og hans families vegne ligesom jeg er ked af det på vegne af de mennesker som fremover kunne have brug for én lokalt i Bangkok som tilbyder de ydelser som Robert hidtil har kunne tilbyde med sit firma. Jeg er naturligvis også ked af at der er mennesker som ikke har fået de ydelser som de havde forventet og betalt for.
Jeg ser ingen vindere i hele den sag, jeg ser kun tabere.
Jeg håber og ønsker at Robert og familie kommer op på hesten igen og at de lader den kedelige historie med lukningen af et firma og levevej fortabe sig i fortiden og at de i stedet ser fremad.
Web skrev:
Men alt det private snisk-snask om billetter, pas og ægtefællers visum-situation samt billederne som er brugt for at gøre en kort historie om Piro Consulting og Robert Kronberg lang, er usmageligt hvis jeg skal sige min mening. Fair nok at bringe hovedhistorien, men man burde holde sig for god til at bringe private detaljer og billeder på den måde. Det er i mine øjne at sparke til en mand og familie som i forvejen ligger ned.
Mon ikke hovedpersonen, Mr. Robert, har givet fotografen lov til at "skyde" de private billeder? Jeg tror det.
Men hvor har du ret, når du udtaler:
Jeg ser ingen vindere i hele den sag, jeg ser kun tabere.
Redigeret af
Nero d. 01/01-1970 02:00