Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai Airways skal spare
Oprettet af
kro90 d. 23/04-2014 15:43
#1
Thai Airways skal spare, og folk.
Thai har tabt 30.000.000 Baht alene i marts måned 2014
Se mere på
www.thaivisa.com/...
Oprettet af
natty d. 23/04-2014 18:05
#2
Ja helt godt ser det jo ikke ud forretningsmæssigt for dem, når man fra 1 maj til 17 maj,
så tæt på afgang, kan komme afsted med dem for under 5000 kr, og det endda efter at SAS, åbenbart fornuftigt, har trukket sig fra ruten.
Konkurrencen er utrolig "tuf", og jeg kan godt se for mig, at de indskrænker på ruterne til Skandinavien, ihvertfald uden for sæsonerne.
Vi kan jo glæde os over, at flyve med en halvtom maskine, men økonomisk tror jeg ikke det hænger sammen i længden.
Oprettet af
buick d. 23/04-2014 20:27
#3
sådan går det jo når andre flyver for 4000 kr det løber jo op når man er mere end en selv "tjener" vi en tusse i timen ved den ekstra tid en mellemlanding tager i stedet for at tage thai direkte
Oprettet af
natty d. 23/04-2014 22:19
#4
Ja sådan går det jo når man kun vil flyve på den billigste billet, med nogle ganske lange ventetider, med tab af Thailandske (også i København) og danske arbejdspladser.
Snart flyver vi nok alle billigst via Kabul, for er par tusind krone retur. selvom vi skal vente 6 timer.
Redigeret af
natty d. 01/01-1970 02:00
#5
Jeg selv har ingen problemer med en mellemlanding eller to, men for husfredens skyld er jeg "tvangsindlagt" til at flyve direkte.
I forbindelse med nylig jobskifte kunne jeg ikke være sikker på, at kunne afholde ferie på samme tidspunkter som ellers planlagt 9 måneder i forvejen, så mine billetkøb var udfordrede af valget mellem at vente med køb og udsolgt afgang.
Jeg har holdt øje med prisen de sidste 2 uger, og for den valgte afgang kostede billetterne lige i omegnen af 6200.
Men i går, hvor jeg lige har fået OK til den planlagte ferie, kostede samme biletter 29000 kr. Også i dagene omkring.
Og det var på samtlige søgemaskiner.
Jeg var dog heldig, at få en enkelt billet for 6000,- med kun to dages forkortelse, men det var den dårligste bookingkode.
Fruen kunne få en forlængelse af sin ferie ved at kombinere noget orlov, og dermed et længere ophold, som hun har ønsket længe.
Også til en fornuftig pris.
Men generelt, synes jeg ikke, at det er særligt billigt med Thai.
Og SAS tør jeg slet ikke. De strejker "altid". ;-)
Alene billetprisen skræmmer mig væk.
Selv deres "tilbud" er jo svinedyre
Oprettet af
Nahm d. 23/04-2014 23:49
#6
46800 baht købte jeg fornylig fra bkk-cph/retur, ikke specielt billigt, men prisen er ofte 60000 derudefra, og samme billet steg også til 60500 efter 3 timer. og dagen efter udsolgt på samme afgang.
Oprettet af
farao54 d. 24/04-2014 07:29
#7
sudsakhon skrev:
Jeg selv har ingen problemer med en mellemlanding eller to, men for husfredens skyld er jeg "tvangsindlagt" til at flyve direkte.
I forbindelse med nylig jobskifte kunne jeg ikke være sikker på, at kunne afholde ferie på samme tidspunkter som ellers planlagt 9 måneder i forvejen, så mine billetkøb var udfordrede af valget mellem at vente med køb og udsolgt afgang.
Jeg har holdt øje med prisen de sidste 2 uger, og for den valgte afgang kostede billetterne lige i omegnen af 6200.
Men i går, hvor jeg lige har fået OK til den planlagte ferie, kostede samme biletter 29000 kr. Også i dagene omkring.
Og det var på samtlige søgemaskiner.
Jeg var dog heldig, at få en enkelt billet for 6000,- med kun to dages forkortelse, men det var den dårligste bookingkode.
Fruen kunne få en forlængelse af sin ferie ved at kombinere noget orlov, og dermed et længere ophold, som hun har ønsket længe.
Også til en fornuftig pris.
Men generelt, synes jeg ikke, at det er særligt billigt med Thai.
Og SAS tør jeg slet ikke. De strejker "altid". ;-)
Alene billetprisen skræmmer mig væk.
Selv deres "tilbud" er jo svinedyre
"Husfredens skyld"? Med alle dine ellers så gode, ihærdige og utrættelige verbale kampe du har taget i dette forum, så overrasker det mig, at du ikke har formået at få din frue til at indse "the greater good" for familiens budget, i at tage en mellemlanding...!?
Selv har jeg prøvet både SAS, Thai, China Air osv... De sidste par gange har det været med Finnair, og bortset fra den meget ringe mad om bord samt udvalget af film, så er der intet at klage over. Cirka en times tid til at skifte fly, og en cirka rejsetid på 13 timer hver vej er vel okay til en pris 5.000 - 6.500. Jeg købte Finnair for 2 måneder siden til 5.800, og i dag står selv samme flypris til 6.400.
Jeg tager en sandwich med i tasken, og medbringer selv noget underholdning, og så er jeg godt tilfreds..:-)
Oprettet af
Un-jai d. 24/04-2014 08:11
#8
Jamen vi er jo selv med til at lukke fx. flyselskaberne, det går med dem som det gik med vores små købmænd, nu har vi så istedet store supermarkeder...
Direkte vs mellemlanding er jo som alt andet en smagssag, så det kan vi jo tærske langhalm på hvis vi vil, diskussionen vil ingen ende tage, men da jeg godt kan lide at flyve direkte og fordi jeg også skal flyve indenrigs når jeg lander i BKK flyver jeg altid direkte med Thai-Airways og håber på at min lille støtte kan holde dem i luften i mange år endnu ;-)
Jeg kan også godt sætte mig ind i at nogen ønsker pause, fx. rygere eller dem som bliver helt rædbrækket af at sidde stille i 12 timer, dertil kommer prisene på det aktuelle tidspunkt hvor man har mulighed for at rejse, så der er både for og imod
@ faroe 555 "husfreden" det er tydeligt du ikke lever sammen med din kæreste, for så ville du vide hvor meget husfreden er værd ;-) skrevet med et glimt i øjet....
Mvh Un-jai
Oprettet af
natty d. 24/04-2014 08:12
#9
sudsakhon skrev:
Men i går, hvor jeg lige har fået OK til den planlagte ferie, kostede samme biletter 29000 kr. Også i dagene omkring.
Så har flyet nok været udsolgt i økonomi, det sker trods alt, hvis det har været prisen for 1 billet, mon så ikke det har været i business, hvis det har været for 2 billetter, har det efter mit gæt været i New Economy.
Man skal være varsom med at sammenligne bananer og appelsiner.
Men som altid i den slags sager med priser osv, er det jo generelt helt umuligt at kommenterer på dem, når afrejsedato og hjemrejsedato bare ca. ikke bliver oplyst.
Det sker tit i tråde som denne at folk slynger forskellige priser ud, som ikke kan sammenlignes, pga årstid, tidspunkt for køb af billet og mange andre omstændigheder.
Redigeret af
natty d. 24/04-2014 08:21
Oprettet af
sony d. 24/04-2014 08:16
#10
Det ikke engang løgn un-jai jeg vil også savne thai hvis de skulle stoppe med at flyve herfra og jeg har givet 5610 kr ca for en direkte billet i oktober og 2 måneder frem
Oprettet af
Un-jai d. 24/04-2014 08:27
#11
Ja sony, så må vi to holde gang i dem ;-)
To måneder, det lyde da ikke helt tosset, god fornøjelse...
Oprettet af Anonym Bruger d. 24/04-2014 09:23
#12
natty skrev:
Så har flyet nok været udsolgt i økonomi, det sker trods alt, hvis det har været prisen for 1 billet, mon så ikke det har været i business, hvis det har været for 2 billetter, har det efter mit gæt været i New Economy.
Man skal være varsom med at sammenligne bananer og appelsiner.
Men som altid i den slags sager med priser osv, er det jo generelt helt umuligt at kommenterer på dem, når afrejsedato og hjemrejsedato bare ca. ikke bliver oplyst.
Det sker tit i tråde som denne at folk slynger forskellige priser ud, som ikke kan sammenlignes, pga årstid, tidspunkt for køb af billet og mange andre omstændigheder.
Enig, jeg prøvede for sjov at lave en søgning I min sommerferie 19 juli - 1 august. De billigste var omkring 6000 kr med 1 mellemlanding, thai kostede 15.000 kr. Da jeg så prøvede at tjekke prisen på thai viste det sig at de ikke havde biletter til economy så den opgivende pris var på Premium Economy som er noget helt andet (og meget mere behageligt). Det kan være dyrt at booke i sidste øjeblik og især i højsæsonen da det er den periode hvor der er mest booket op.
Oprettet af Anonym Bruger d. 24/04-2014 09:27
#13
Med deres belægning på ruterne ud af Scandinavien, nægter jeg at tro på, at de taber penge her.!
Årsagen skal nok findes andre steder.
Redigeret af Anonym Bruger d. 01/01-1970 02:00
Oprettet af
Nahm d. 24/04-2014 09:39
#14
Utroligt Thai air ikke kan få overskud ved deres billetpriser, de er da ellers høje nok, især fra Bkk til Cph.
Ijjeblikket sælger de vist meget flot på ihvertfald denne rute, iflg. kæresten er mange afgange udsolgte, og priserne typisk omkring 60000 baht, her var kæresten dog "heldig" at købe over nettet til 46800 baht, hun var lige hurtig, den samme billet steg til 60500 få timer senere.
Man mnå vel gå ud fra Thai air har lavere udgifter til personale på deres breddegrader, og kontorer har de ikke mange af i Thailand, de skulle ikke engang have en afdeling i Isaarn.
Oprettet af Anonym Bruger d. 24/04-2014 10:13
#15
Nahm skrev:
Utroligt Thai air ikke kan få overskud ved deres billetpriser, de er da ellers høje nok, især fra Bkk til Cph.
Ijjeblikket sælger de vist meget flot på ihvertfald denne rute, iflg. kæresten er mange afgange udsolgte, og priserne typisk omkring 60000 baht, her var kæresten dog "heldig" at købe over nettet til 46800 baht, hun var lige hurtig, den samme billet steg til 60500 få timer senere.
Man mnå vel gå ud fra Thai air har lavere udgifter til personale på deres breddegrader, og kontorer har de ikke mange af i Thailand, de skulle ikke engang have en afdeling i Isaarn.
Ja de har udsolgt i højsæsonen, men uden for denne periode har de massere af tomme pladser. jeg tager på messe i Taiwan i juni og stopper som sagt altid i Thailand. I denne periode har jeg flere gange fået et tomt sæde ved siden af mig og kunne konstatere at mange andre havde det samme. Jeg kan da fortælle at min billet har kostet 7200 kr hele vejen til Taiwan og det er endda med bonusoptjening da jeg skulle bruge en bestemt klasse for at opgradere min udtur. Jeg kunne have fundet billigere biletter hvis jeg ikke havde stoppet i Thailand men min shopping til konen er en af årsagerne til at jeg "får lov" til at tage afsted :-). Jeg tror jeg kunne have sparet 500 kr på biletten ved at tage turen CPH-BKK med et alternativt selskab så det er ikek altid de tjener så meget mere end andre selskaber.
Hvad angår ansatte så har Thai International 25.323 ansatte til 101 fly. SAS har til sammenligning 12.884 ansatte til 139 fly. De kan naturligvis have flere underselskaber end SAS men det er et meget højt antal ansatte.
Oprettet af
farao54 d. 24/04-2014 12:01
#16
Un-jai skrev:
@ faroe 555 "husfreden" det er tydeligt du ikke lever sammen med din kæreste, for så ville du vide hvor meget husfreden er værd ;-) skrevet med et glimt i øjet....
Mvh Un-jai
Haha.. Nej det har du ret i.. Men kæresten har været flere gange på besøg, og netop omkring penge, så er jeg personligt ret så stålsat på ikke at smide penge ud, der kunne anvendes på andet.. Så f.eks. et par tusinde kroner gange to personer, nemt kunne bruges på at betale hotellet... Min kæreste forstår, og er helt med på 'konceptet'. Så direkte fly købes kun såfremt vi holder os omkring 6.000,-
Så husfred er der stadigvæk hos mig..
Oprettet af
energy d. 24/04-2014 13:34
#17
farao54 skrev:
Un-jai skrev:
@ faroe 555 "husfreden" det er tydeligt du ikke lever sammen med din kæreste, for så ville du vide hvor meget husfreden er værd ;-) skrevet med et glimt i øjet....
Mvh Un-jai
Haha.. Nej det har du ret i.. Men kæresten har været flere gange på besøg, og netop omkring penge, så er jeg personligt ret så stålsat på ikke at smide penge ud, der kunne anvendes på andet.. Så f.eks. et par tusinde kroner gange to personer, nemt kunne bruges på at betale hotellet... Min kæreste forstår, og er helt med på 'konceptet'. Så direkte fly købes kun såfremt vi holder os omkring 6.000,-
Så husfred er der stadigvæk hos mig..
Nyd husfreden, så længe den varer. Vent til i bliver gift og i bor sammen, så skal du bare se. Ha ha.
Oprettet af Anonym Bruger d. 24/04-2014 14:18
#18
Tom skrev:
Hvad angår ansatte så har Thai International 25.323 ansatte til 101 fly. SAS har til sammenligning 12.884 ansatte til 139 fly. De kan naturligvis have flere underselskaber end SAS men det er et meget højt antal ansatte.
Thai, har dermed mere end dobbelt så mange ansatte som SAS, målt på fly flåden.
Hvis SAS ansatte, så
"kun" havde dobbelt så meget i løn som staff hos Thai' Airways, ville økonomien hos SAS, se meget bedre ud. Men lønningerne i SAS, ligger meget, meget højere.
Tillykke til deres fagforeninger, som sejrede sig selv ihjel.
Oprettet af
buick d. 24/04-2014 15:46
#19
At sammenligne div fly selskaber og thai air med de små købmænd og supermarkeder er sku lidt langt ud der er forskel på 1 til 10 mands firmaer og så multinationale selskaber det er jo som at finde forskel på Coop danmark og netto
Hvis man arbejder for sine penge så ved man også hvad der skal til for dem og handler der hvor man får den kvalitet man vil have til billigst mulig pris
sidste tur vi havde var med tyrket air fine fly super mad og 2,5 time i Istanbul samlet flyve tid først fire timer så 8 timer
prisen var 4200 kr skulle vi have været med thai var prisen 7200 kr de 9000 kr vi dermed sparede dem fik vi rigtig mange gode oplevelser af på ferien
Oprettet af
farao54 d. 24/04-2014 15:53
#20
energy skrev:
farao54 skrev:
Un-jai skrev:
@ faroe 555 "husfreden" det er tydeligt du ikke lever sammen med din kæreste, for så ville du vide hvor meget husfreden er værd ;-) skrevet med et glimt i øjet....
Mvh Un-jai
Haha.. Nej det har du ret i.. Men kæresten har været flere gange på besøg, og netop omkring penge, så er jeg personligt ret så stålsat på ikke at smide penge ud, der kunne anvendes på andet.. Så f.eks. et par tusinde kroner gange to personer, nemt kunne bruges på at betale hotellet... Min kæreste forstår, og er helt med på 'konceptet'. Så direkte fly købes kun såfremt vi holder os omkring 6.000,-
Så husfred er der stadigvæk hos mig..
Nyd husfreden, så længe den varer. Vent til i bliver gift og i bor sammen, så skal du bare se. Ha ha.
Uha.. Lyder næsten som et råd om ikke at blive gift...!