Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: hvordan kan man betale
Oprettet af
HCA d. 05/12-2013 17:24
#1
Min kæreste er kunde hos 12call og har her dataadgang via mobilen for 499 baht i måneden. Hun skal hver måned den 21 ( fordi det er datoen, hvor abon. startede) til en ais shop for betale. Jeg har flere gange bedt hende prøve at undersøge om der ikke er en anden måde man kan betale på.
Søger hjælp hos nogle af jer fastboende, hvordan I ordner jeres mobilregning.
ps. Jeg har netbank hos kasikorn bank.
Oprettet af
Bjarne d. 05/12-2013 17:35
#2
Du kan lave en betalingsservice hos Kasikorn Bank, så banken klarer betalingen. Naturligvis under forudsætning af, at du giver dem noget at betale med.....
Vi har lavet en separat konto i Bangkok Bank, som banken trækker af til el, vand, internet og andre faste udgifter. Det handler så bare om at fodre kontoen engang imellem, så banken ikke standser betalingerne p.g.a. pengemangel.
Fungerer nøjagtig lige så godt hos Bangkok Bank som i Nordea. Og helt sikkert også i Kasikorn.
Oprettet af
THansen d. 05/12-2013 18:05
#3
Jeg har tidligere haft et dataabonnement ved dtac og beløbet på 699 baht blev trukket automatisk fra kontoen en gang hver måned. Optankning skete med 100/200/500 baht 'skrabelodder' købt i 7-11.
Der var vistnok også en webservice med mulighed for overførsel fra kreditkort, men det blev aldrig afprøvet da skrabelods-metoden egentlig passede mig fint.
#4
Har hun forudbetalt abonnement? Mit er forudbetalt, og jeg skal blot fylde penge på via en kode, som jeg kan købe hos 7-eleven og vist også Family Mart og flere andre steder. På betalingsdagen trækkes beløbet så automatisk af kortets saldo, og abonnementet forlænges for endnu en måned.
Oprettet af
HCA d. 05/12-2013 18:51
#5
Kim Ludvigsen skrev:
Har hun forudbetalt abonnement? Mit er forudbetalt, og jeg skal blot fylde penge på via en kode, som jeg kan købe hos 7-eleven og vist også Family Mart og flere andre steder. På betalingsdagen trækkes beløbet så automatisk af kortets saldo, og abonnementet forlænges for endnu en måned.
Ja hun forudbetaler, og jeg troede også jeg bare kunne sørge for der var penge nok på hendes mobil, så den 20. satte jeg 500 baht ind på hendes mobilkort. Men der blev intet trukket den 21. - så hun måtte fysisk bevæge sig hen til en aisshop.
Umiddelbart er en betalingsservice måske nok også at foretrække, hvis det er en mulighed.
#6
HCA skrev:
Ja hun forudbetaler, og jeg troede også jeg bare kunne sørge for der var penge nok på hendes mobil, så den 20. satte jeg 500 baht ind på hendes mobilkort. Men der blev intet trukket den 21. - så hun måtte fysisk bevæge sig hen til en aisshop.
Og du er sikker på, at der var penge nok, og at der ikke gik moms fra de 500? Næste gang, så prøv at tjekke med en saldoforespørgsel: *121¤
Der plejer forøvrigt at komme påmindelser op til betalingsdagen og ligeså meddelelse om, at der ikke var penge nok efter, hvis der ikke er penge nok på saldoen.
Oprettet af
HCA d. 05/12-2013 20:35
#7
Kim
Jeg overførte 600 baht for at være sikker, og jeg overførte ikke før efter pigebarnet sov, for ikke at friste hende med al den mobilsnak, hun kunne have for de 600 baht
Men nu fortæller hun godt nok hun får sms
Tjaaa hvad skal jeg sige............
#8
svar til hca.
du kan betale med netbank ved kasikorn jeg betaler både min og konens mobil og jeg har internet på min det er godt nok dtac happy vi har men det skulle vel ikke betyde noget
Oprettet af
vandango d. 06/12-2013 06:47
#9
poulditlev skrev:
svar til hca.
du kan betale med netbank ved kasikorn jeg betaler både min og konens mobil og jeg har internet på min det er godt nok dtac happy vi har men det skulle vel ikke betyde noget
Har selv prøvet at tanke op via Kasikornbank's netbank, den har formentlig alle teleselskaberne i menuen