I følge nogle løse rygter så lander der snart en A380 fra Emirates Airlines i CPH. Hæftede mig ikke lige ved datoen, men vist nok i august eller september.
Men selvfølgelig rygter, så lad os lige se den lande først ;-)
Der var vist nogle praktiske udfordringer som lige skulle løses først i forbindelse med besøget.
Men ellers har Lufthansa som PR52 også er inde på haft en A380'er på besøg i CPH.
Dette besøg kan ses her:
Som jeg husker det mangler der nogle meter både i længde og brede på landingsbanen før det er forsvarligt. Jeg ved ikke om dette problem er løst.
Jeg mener det er bredden på landingsbanen som er for smal, for at det er forsvarligt at have regelmæssige flyvninger med 380eren på CPH.
Motorerne hænger vist i bogstavelig forstand for langt udover græssset.
PS. det ser jo også ud til at den brugte hele landingsbanen til at lande, endda uden cargo og passagerer, så det er nok både bredde og længde som er problemet. Så er der jo så også liiiige problemet, om den kan parkere ved terminalen.
patirak skrev: Har lige fløjet med A380 fra Dubai til Bangkok på økonomiklasse. Kan klart anbefales!
Så har vi nok "krydset" hinanden i Dubai. Vi landede i morges kl.04.40 lokal tid og forsatte senere kl.08.30 mod CPH med B777.
Jeg var ikke meget "imponeret" over A380, bortset fra at den er stor. Men det man kunne "falde på halen" over er nok at finde på Business og især på første klasse.
Da EK 385 flyver Hong Kong - BKK- DXB, så måtte jeg ikke tage billeder på disse 2 ovennævnte klasser med den "luxus" som følger med.
Jeg ved ikke om Thai Airways ville forkæle deres ækonomi passagerer på det sammme måde som Emirates gjorde, nemlig ved at have 7-8 forskelige nationaliteter blandt flypersonalet, for at imødekomme den kosmopolitanske skare af passagererne. A380 er ikke så "støjsvag" som det rygtes, men det skyldes på hvor man er placeret på flyet, alle der sidder i rækkene lige ved udkanten af vingerne og man bliver mindet om den "brummende lyd" fra B747en.