Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Thai's første Airbus 380

Oprettet af Webmaster d. 21/07-2012 09:35
#1



Samlingen af kroppen på Thai's første A380'er i Toulouse, Frankrig, samt efterfølgende første prøveflyvning på 4+ timer.

Oprettet af Webmaster d. 21/07-2012 09:35
#2



Thai's første A380'er bliver malet i Hamburg, Tyskland.

Oprettet af madsen1967 d. 21/07-2012 10:18
#3

Ser flot ud , må nok prøve den den dag .

Oprettet af birkedhoj d. 22/07-2012 09:50
#4

Utroligt, de ikke bruger robotter til maling.

Oprettet af Nirvana d. 22/07-2012 17:21
#5

Så må vi håpe på at den kommer at flyve i mellem CPH og BKK

Oprettet af ost22 d. 22/07-2012 18:08
#6

Nirvana skrev:

Så må vi håpe på at den kommer at flyve i mellem CPH og BKK


Kommer ikke til at ske. CPH kan ikke tage imod 380 og kommer heller ikke til det inden for mange år.

Oprettet af Webmaster d. 22/07-2012 20:01
#7

I følge nogle løse rygter så lander der snart en A380 fra Emirates Airlines i CPH. Hæftede mig ikke lige ved datoen, men vist nok i august eller september.

Men selvfølgelig rygter, så lad os lige se den lande først ;-)
Der var vist nogle praktiske udfordringer som lige skulle løses først i forbindelse med besøget.

Men ellers har Lufthansa som PR52 også er inde på haft en A380'er på besøg i CPH.
Dette besøg kan ses her:


Redigeret af Webmaster d. 01/01-1970 02:00

Oprettet af Peder1968 d. 22/07-2012 20:39
#8

Som jeg husker det mangler der nogle meter både i længde og brede på landingsbanen før det er forsvarligt. Jeg ved ikke om dette problem er løst. Wink

Oprettet af jc d. 23/07-2012 11:07
#9

Sad lige og søgte billtter til BKK i januar. Fik bl.a. tilbud via Frankfurt med THAI's A380 Smile, så der er da mulighed for at prøve den.

Oprettet af natty d. 23/07-2012 15:51
#10

Peder1968 skrev:

Som jeg husker det mangler der nogle meter både i længde og brede på landingsbanen før det er forsvarligt. Jeg ved ikke om dette problem er løst. Wink


Jeg mener det er bredden på landingsbanen som er for smal, for at det er forsvarligt at have regelmæssige flyvninger med 380eren på CPH.
Motorerne hænger vist i bogstavelig forstand for langt udover græssset.

PS. det ser jo også ud til at den brugte hele landingsbanen til at lande, endda uden cargo og passagerer, så det er nok både bredde og længde som er problemet. Så er der jo så også liiiige problemet, om den kan parkere ved terminalen.

Redigeret af natty d. 23/07-2012 16:01

Oprettet af patirak d. 23/07-2012 17:32
#11

Har lige fløjet med A380 fra Dubai til Bangkok på økonomiklasse. Kan klart anbefales!

Oprettet af Lung Yao d. 23/07-2012 18:40
#12

patirak skrev:
Har lige fløjet med A380 fra Dubai til Bangkok på økonomiklasse. Kan klart anbefales!

Så har vi nok "krydset" hinanden i Dubai. Vi landede i morges kl.04.40 lokal tid og forsatte senere kl.08.30 mod CPH med B777.
Jeg var ikke meget "imponeret" over A380, bortset fra at den er stor. Men det man kunne "falde på halen" over er nok at finde på Business og især på første klasse.
Da EK 385 flyver Hong Kong - BKK- DXB, så måtte jeg ikke tage billeder på disse 2 ovennævnte klasser med den "luxus" som følger med.
Jeg ved ikke om Thai Airways ville forkæle deres ækonomi passagerer på det sammme måde som Emirates gjorde, nemlig ved at have 7-8 forskelige nationaliteter blandt flypersonalet, for at imødekomme den kosmopolitanske skare af passagererne.
A380 er ikke så "støjsvag" som det rygtes, men det skyldes på hvor man er placeret på flyet, alle der sidder i rækkene lige ved udkanten af vingerne og man bliver mindet om den "brummende lyd" fra B747en.



.