Debatemne: Thailand Portalen (version 2004) :: Russkie 767 Take Off
Oprettet af Gokinok d. 19/12-2010 20:22
#1
Russkie severely dangerouski takeoffski in stormski weatherski!
Første gang jeg ser et fly take off med spoilers oppe!
Eller forsøger han at balancere pga. crosswinds?
Redigeret af Gokinok d. 19/12-2010 20:25
Oprettet af Gokinok d. 20/12-2010 08:26
#2
God forklaring, tak hn!
Er du pilot?
Doc Gonzo
Oprettet af AL 48 d. 20/12-2010 09:21
#3
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!
Er du pilot?
Doc Gonzo
Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.
Du tvivler på at manden er pilot. Jeg ved det ikke!
Men jeg kan da regne ud, at du er det helt sikkert ikke.
Prøv blot at "google" airplane spoilers
Så bliver du forhåbentlig en smule klogere.
M.V.H.
Oprettet af AL 48 d. 20/12-2010 09:43
#5
kkn3122 skrev:
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!
Er du pilot?
Doc Gonzo
Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.
Du tvivler på at manden er pilot. Jeg ved det ikke!
Men jeg kan da regne ud, at du er det helt sikkert ikke.
Prøv blot at "google" airplane spoilers
Så bliver du forhåbentlig en smule klogere.
M.V.H.
Det har jeg vist heller ikke påstået, hvis du ellers kan læse og forstå, så skriver jeg "efter min mening"
Oprettet af Gokinok d. 20/12-2010 09:59
#6
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!
Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?
Doc Gonzo
Oprettet af AL 48 d. 20/12-2010 10:14
#7
Gokinok skrev:
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!
Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?
Doc Gonzo
Hvornår fanden er du begyndt at blive seriøs?????????
Oprettet af AL 48 d. 20/12-2010 10:34
#8
Gokinok skrev:
Nådada, hold kæft hvor er i kloge!
Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?
Doc Gonzo
Hvis du havde været så forbandet seriøs, så havde du nok startet alle dine computere og ledt på dit kære internet efter dit svar.
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift.
Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv.
Redigeret af AL 48 d. 20/12-2010 10:35
Oprettet af AL 48 d. 20/12-2010 11:12
#9
hn skrev:
AL 48 skrev:
Gokinok skrev:
God forklaring, tak hn!
Er du pilot?
Doc Gonzo
Tvivler på han er pilot.
Efter min mening er "spoilers" noget du finder på en bil eller lignende for at opnå bedre downforce.
Dem der bliver brugt her mener jeg er "bremseflaps", der bruges som en slags luftbremse for at justere fremdrift.
Nu ser vi jo kun ud af venstre sidevindue,- det heftige regnvejr er jo nok også på højre side, og flapsene er nok også brugt i denne side p.g.af vejret.
Så hvor han kan se kraftig sidevind fra, kan jeg ikke se. Men at de er brugt til at afbalancere flyet med kan jeg godt se, da "bæreflapsene" ikke bruges til dette. De er altid helt ude ved start og landing for at give flyet optimal opdrift.
Hej.
Det er ikke studenterhuen, der trykker her med denne forklaring !
Og NEJ, de er ikke altid helt ude ved start og landing !
Det er nok bedre at læse lidt på lektien, inden du udtaler dig, du kan jo f.eks. begynde her, men for at forstå det er du nok nødt til at vide noget om flyvningens grundprincipper samt teknisk engelsk !
http://www.aviati.../index.asp
NEJ,-ikke i forhold til en faglært, som du jo åbenbart er.
Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???
Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred.
AL 48 skrev:
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift.
Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv.
Rød prik til AL 48. Vær gerne uenige men stop de personlige angreb.
Hvad med at holde jer væk fra denne helt, helt seriøse tråd, hva´ hva´?
Doc Gonzo
Hvis du havde været så forbandet seriøs, så havde du nok startet alle dine computere og ledt på dit kære internet efter dit svar.
Men det er selvfølgelig sjovere at udstille de russiske piloter som komplette tåber med din dumme overskrift. Atter en dum og hånlig henvisning.
Pas på du ikke kløjs i whiskyen,-hvis tråden kun er for dig så stik den da op i din negative røv.
Det er nogle utroligt grove udtalelser, du kommer med !
AL 48:
I går skrev du i en anden tråd:
AL 48 skrev:
Det kan ellers være meget berigende. Det er jo ikke alle (langt fra) der skriver privat på mailen for at skælde ud og brække sig. Jeg personlig har lige fået henvendelse fra en særdeles behagelig og klog ældre "verdensfarer", der skrev til mig privat. Hans oplevelser rundt i verden og den måde han skriver på, også om erfaringer i Thailand er hundrede gange mere relevant og interessant end mange af de negative indlæg her.-Jeg er kun behagelig overrasket over at han gider dele sine oplevelser med mig. Hvis interesseret, kan du jo skrive privat til mig.
Hej,-og god jul
Jeg har været inde på din profil og læst nogle af dine indlæg fra de seneste dage, og mage til latrinært sprog skal man lede længe efter !
Der kan Gokinok slet ikke være med !
Det eneste positive er vel, at det kan kun gå fremad !
Tag dig dog sammen, mand !
Hej John,-bærret modtaget.
Men hvad så med ham her?--Er det tråden???????
Man skulle tro, han var din afløser.
Oprettet af Gokinok d. 20/12-2010 17:55
#15
AL48:
Glo nu den video med de åbenbart p*sfulde Russkie piloter, og de herlige Aussie kommentarer:
NEJ,-ikke i forhold til en faglært, som du jo åbenbart er. Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred
Grunden til at man kan se at vinden kommer fra venstre side er, at piloten drejer styrtøjet ( yorken) op i mod vinden. Når han gør dette vil krængeroret hæve sig på den side han drejer yorken til ( i dette tilfælde venstre side) og sænke sig i den modsatte side. På nogle fly bruges også spoiler til at aflaste krængeroret. Spoiler bruger altså både til at styre med, til at sænke farten i luften (Speedbrakes) og til at bremse flyet med ved landing, ved at ødelægge opdriften på vingen. Blot til orientering så bruger man pedalerne til at styre et fly under take off.
Jeps Jeg er PILOT
Oprettet af Geng-maak d. 20/12-2010 23:14
#17
Godt set af Gokinok så....he he....godt gået ..., ....Jeg flyver i næste uge ...jeg foretrækker Gokinok som pilot fremfor AL48....
Redigeret af Geng-maak d. 20/12-2010 23:19
Oprettet af Gokinok d. 21/12-2010 07:06
#18
Thaitourist skrev:
NEJ,-ikke i forhold til en faglært, som du jo åbenbart er. Men hvor kan du se den "venstre sidevind"???? Jeg kan ikke, men du har måske skjulte evner???Jeg skrev tydeligt i indlægget "efter min mening", og udtalte mig IKKE som fagmand.
Så tag og klap hesten, hvis tråden udelukkende er for Goggernok og "fagmænd", så hav den blot i fred
Grunden til at man kan se at vinden kommer fra venstre side er, at piloten drejer styrtøjet ( yorken) op i mod vinden. Når han gør dette vil krængeroret hæve sig på den side han drejer yorken til ( i dette tilfælde venstre side) og sænke sig i den modsatte side. På nogle fly bruges også spoiler til at aflaste krængeroret. Spoiler bruger altså både til at styre med, til at sænke farten i luften (Speedbrakes) og til at bremse flyet med ved landing, ved at ødelægge opdriften på vingen. Blot til orientering så bruger man pedalerne til at styre et fly under take off.
Jeps Jeg er PILOT
Tak for det Thaitourist, en rigitig prof forklaring.
Jeg vil anvende den procedure når jeg forvirret basker rundt i MS Flight Simulator X!
Doc Gonzo
Oprettet af Gokinok d. 21/12-2010 07:53
#19
Gad vide hvad de piloter her har indtaget?
Doc Grozynski
Oprettet af Gokinok d. 21/12-2010 08:16
#20
Rigtigt, man kan ikke se hvor vinden kommer fra, kun at det blæser en halv pelikan!
Her en MS Flight Simulator X video, der ligner lidt..