Se indlæg
Nu er Casper alene med baby på to måneder
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 15/05-2018 09:47
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Godt nok en filippinerne i dette tilfælde, men det kunne ligeså godt have været en thailænder. 31-årige Casper Olesen, Videbæk, har mandag aften sagt farvel til sin kone, Christina Maramba, som er blevet sendt af sted til Filippinerne på en enkeltbillet. Udlændinge- og Integrationsministeriet mener ikke, at der er plads til Christina i Danmark. Trods ægteskab og fælles datter på to måneder har parret fået afslag på familiesammenføring. - Det kommer helt bag på mig, siger Casper Olesen til Ekstra Bladet. Parret søgte om sammenføring 7. december et par uger efter, at de var blevet gift. 14. marts fødte Christina datteren Sofia. Sofia er blevet i Danmark sammen med Casper, som nu skal finde et alternativ til amning og til at være sammen med mor. - Det må jeg tage med sundhedsplejersken. Det hele er gået så hurtigt, så vi har ikke rigtig haft tid til at starte op med modermælkserstatning, siger Casper Olesen. Det var i onsdags, at parret fik besked fra Udlændinge- og Integrationsministeriet om, at Christina Maramba ikke kunne blive i Danmark. Hun kom til landet i april 2016 som aupair. Næsten med det samme traf hun Casper, og de to har været i forhold, mens hun boede hos sin aupairfamilie. Da de to blev gift 25. november og Christinas kontrakt med aupairfamilien udløb, flyttede hun ind sammen med Casper, som bor i en lejlighed over sine forældre. Det er netop boligforholdene, som gør, at de to har fået afslag på familiesammenføring, fremgår det af afslagsskrivelsen. Casper Olesen råder ikke selv over sin egen bolig som enten ejer eller lejer, og det er en betingelse, fremgår det af loven. Sådan lyder begrundelsen for afslag Efter vores vurdering er boligkravet ikke opfyldt, da din ægtefælle ikke råder over sin egen selvstændige bolig af en rimelig størrelse indtil mindst halvandet år efter det tidspunkt, hvor du indgav ansøgning om opholdstilladelse. Ved afgørelsen har vi lagt vægt på, at det er din ægtefælles far, der står anført som lejer på lejekontrakten for boligen. Det er dermed ikke dokumenteret, at din ægtefælle enten er ejer, lejer eller andels- eller anpartshaver og råder over brugsretten til boligen eller en del af boligen. Vi har ydermere vurderet, at der ikke er ganske særlige grunde, som taler for, at du alligevel kan få opholdstilladelse. Det forhold, at du og din ægtefælle har et fællesbarn født den 14. marts 2018 kan ikke føre til en ændret vurdering. Vi har herved lagt vægt på, at barnet ikke har opnået en sådan selvstændig tilknytning til Danmark, at du kan meddeles opholdstilladelse på baggrund heraf. Vi kan oplyse, at fælles børn, der bor hos den herboende ægtefælle, efter vores praksis først efter 6 til 7 års sammenhængende fast lovligt ophold i Danmark, anses for at have opnået en sådan selvstændig tilknytning til landet, at meddelelse af afslag på opholdstilladelse vil have så væsentlige konsekvenser for børnene, at de almindelige betingelser for ægtefællesammenføring kan fraviges. Det er en forudsætning, at børnene er velintegrerede, gennem længere tid har gået i dansk institution/skole og har en sproglig tilknytning til Danmark. Vi har ved afgørelsen endvidere lagt vægt på, at der ikke i sagen foreligger øvrige oplysninger om, at din ægtefælle ikke har mulighed for at indrejse og tage ophold sammen med dig i Filippinerne for at udøve jeres familieliv dér. Læs nærmere her: https://ekstrabla...er/7156261 Jeg forstå ikke hvorfor denne Casper ikke bare har fået udarbejdet en lejekontrakt hvor det fremgår at han lejer sig ind hos i dette tilfælde hans fader. En lejekontrakt kan købes i en ordentlig boghandler (i hvert fald før i tiden) og så skal man bare påføre de nødvendige oplysningerne. Reglerne er lige til at slå op og forholde sig til på www.nyidanmark.dk Men ud over det, i følge min beskedne overbevisning, så vanvittig at smide folk ud af landet som vil og kan bidrage til Danmark mens årsagen til de stramninger som dette par lider under fortsat får lov til at hærge rundt i landet, fx på Dyrehavsbakken i går på blå mandag med knivstikkeri osv. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 15/05-2018 11:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Bopælskravet har egentligt intet med stramningerne vedrørende familiesammenføring at gøre. Der har været det konkrete krav, som de ikke opfylder i noget, der ligner 2-3 årtier. Det er selvfølgelig altid sørgeligt, når en familie påvirkes, men i dette tilfælde er årsagen simpelthen at manden ikke har gidet sætte sig ind i de regler, der vedrører familiens situation. Det er mange sære og svært forståelige regler, men lige dette krav er ikke raketvidenskab. Det er naturligvis sørgeligt, at hun skal rejse, men det er jo ikke værre end at hun tager på ferie. Det er en situation, der ikke er ukendt og næppe noget, der burde afkaste tårevædet harme i Nationen. Han kan fluks fjerne årsagen til afslaget og der kan søges igen. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 15/05-2018 23:42
|
Der er lidt mere om udviklingen her: https://ekstrabla...re/7157667 Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 16/05-2018 00:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Staten (især DF) blander sig for meget i folks privatliv.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 16/05-2018 06:49
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Jeg forstår godt hvor du vil hen, med den udtalelse. Jeg føler nu ikke at de blander sig i mit privatliv, selvom jeg er gift med en Thai. Tværtimod opfatter jeg det som et forsøg på at redde Danmark fra en lurende økonomisk ruin. Om regnestykket er korrekt, skal jeg ikke udtale mig om, men senest har de nævnt en kontinuerlig årlig regning på 33 mia. kroner, for de udenlandske personer, der ikke kan/vil integreres i samfundet. Så personligt forstår jeg godt, at der forsøges stramninger. Den aktuelle sag, hvor trist den end måtte være for de unge par, er blot på grund af manglende indsigt i reglerne. De kunne nemt have klaret dette med en lejekontrakt, eller undersøgt på nettet, om klagemulighederne. Jeg kan godt forstå, at de går i panik. Det skyldes formentlig igen, at de ikke har sat sig ind i reglerne, inden de søgte om sammenføring. Nu kommer hun snart tilbage som turist, og de kan derefter starte ansøgningsprocessen op igen, så snart han har fået styr på paragrafferne... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 16/05-2018 07:56
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
sudsakhon skrev: Bopælskravet har egentligt intet med stramningerne vedrørende familiesammenføring at gøre. Der har været det konkrete krav, som de ikke opfylder i noget, der ligner 2-3 årtier. Det er selvfølgelig altid sørgeligt, når en familie påvirkes, men i dette tilfælde er årsagen simpelthen at manden ikke har gidet sætte sig ind i de regler, der vedrører familiens situation. Det er mange sære og svært forståelige regler, men lige dette krav er ikke raketvidenskab. Det er naturligvis sørgeligt, at hun skal rejse, men det er jo ikke værre end at hun tager på ferie. Det er en situation, der ikke er ukendt og næppe noget, der burde afkaste tårevædet harme i Nationen. Han kan fluks fjerne årsagen til afslaget og der kan søges igen. Enig, bare utroligt at endnu en dum DK borger stiller sig op i medierne og udstiller sig egen dumhed, hvad f.... sker der med folk, ingen skam, ingen stolthed, bare torskedumhed og flæberi??? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 16/05-2018 09:37
|
Det er da muligt, at DF blander sig i nordjyske privatliv, men den bemærkning virker dog lidt søgt. Hvornår var det at boligkravet blev indført? Det var såmænd for to årtier siden under SR-regeringen.. Det er fair nok at udtrykke politisk uenighed, men man risikerer at fremstå tåbelig og at udstille sin afgrundsdybe uvidenhed, når man for det første ikke har styr på fakta og for det andet heller ikke formår at indse den manglende sammenhæng i sit argument, når man vælger at tordne mod The usual suspects.. Måske er det oven i købet nazisterne, som har indflydelse på sagen.. Det plejer jo også at blive nævnt |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 16/05-2018 13:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
sudsakhon skrev: Måske er det oven i købet nazisterne, som har indflydelse på sagen.. Det plejer jo også at blive nævnt LOL |
|
|
GAMBIT |
Lagt på d. 17/05-2018 20:33
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1244 |
Lol man! Boligkravet er at man skal bo i en bunker af rimelig størrelse, ellers kan man ikke blive korrekt integreret. Heil. Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 17/05-2018 21:01
|
Til gengæld er der ikke krav om at boligen skal have hverken bad eller køkken. Og max 2 personer pr. 20 m2.. Man tænker straks Nürnberg og skrårem.. Og DF naturligvis. Altid DF |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 17/05-2018 22:13
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Jeg er helt enig med Sudsakhon, det er noget der meget nemt kan fikses, simpelthen ved at han får sig en lejekontrakt på et sted der er stort nok, i deres tilfælde 60m2 så vidt jeg husker.. Det er vidst minimum 20m2 pr. person. Så afsted med hende til phillipinerne, søge visum igen, ankommer på visum, søger familiesammenføring igen, hvor dette er rettet denne gang.. 90 dage er dog lang tid væk fra sit barn på 2 mdr.. Og jeg syntes der hvor staten kunne oppe sig, nu da der jo netop er individuel sagsbehandling på en sag, at man lige ringede eller skrev at dette forhold ikke er i orden og at det skal rettes straks, ellers vil ansøgningen blive afvist.. Så havde et lille barn ikke skulle undvære sin mor i 3 måneder. Edit : og jeg er i øvrigt enig i, at man må have sat sig enormt dårligt ind i sagerne når man ikke er klar over dette. https://www.nyida...3%B8rrelse Noget så vigtigt som familiesammenføring, der burde man sætte sig ind i tingene.. Det står jo lige der, på den side.. Virkelig trist han ikke havde sat sig ind i det. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 20/05-2018 03:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Den danske regering gør børn fortræd! https://www.faceb...079137176/ Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 20/05-2018 07:26
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
FB Fake News... |
|
|
Dalton |
Lagt på d. 20/05-2018 11:02
|
Øvet medlem Antal indlæg: 326 |
Måske har jeg overset noget, men hvorfor ta'r moderen ikke barnet med sig? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 20/05-2018 11:08
|
Den påstand svarer jo lidt til at en forældre skubber en barnevogn ud i trafikken, og så bagefter kladre regeringen for at gøre barnet fortræd fordi lovgivningen nu engang er sådan at der må køre biler i gaderne. Reglen som ikke er fulgt af parret står ganske klart i lovgivningen og på www.nyidanmark.dk hjemmeside (direkte link). Så spørgsmålet eller rettere konstateringen om hvem som gør barnet ondt er måske skudt lidt ved siden af. For vi har her et forældre-par som har opført sit dybt uansvarligt ved ikke at få bragt sådan en bagatel i orden. Det er denne uansvarlighed som gør barnet ondt. Udlændingestyrelsen kan og må ikke handle på anden måde end de har gjort. De skal følge lovgivningen (hvor ville vi ellers være), og lovgivningen er fulgt i dette tilfælde. Afslaget er endda givet på et helt sort/hvidt klokkeklart punkt, hvor der bare skulle have ligget en huslejekontrakt og det gjorde der ikke. Det er straks værre i de sager hvor folk bliver smidt ud af landet på en eller anden flydende vurdering. Det er ikke tilfældet i denne sag. Nu er der så opråb, kritik og offentlig bevågenhed på og omkring sagen. Herunder prøver man at argumentere for at brud på menneskerettighederne og konventioner. Ok, så man mener altså ikke at brud på de regler er i orden mens man samtidigt med den anden hånd ser gennem fingerne med brud på andre regler. Her tænker jeg på reglen om at der mindst skal foreligge en huslejekontrakt. En kontrakt som man kunne have lavet på under en halv time, eller købt i en boghandler og efterfølgende udfyldt. Bør den ene part følge reglerne, så burde den anden part altså også. Og så skydes der på siddende regering. Hmm, den reglen med boligkravet har altså eksisteret lang tid før siddende regering kom til og også lang tid før forældrene i denne sag blev myndige. Reglen er ca. 18 år gammel nu (link) og DF stemte faktisk imod lovforslaget dengang (link). Så man er lidt sent ude og føle at siddende regering er onde ved børn. Og hvorfor blev kravet indført i sin tid. Jo, det var blandt andet for børnenes skyld så de ikke skulle opleve at vokse op i en 2-værelses lejlighed på 58 kvm hvor der var 9 børn og 2 forældre (som nogle af vores forældre har været udsat for). Forældre-parret må se og få bragt papirerne i orden, og så se og få moren tilbage hertil. Det kan ordnes på få måneder. Ved at føre en sag ved Haag eller Strasbourg (eller hvor den domstol nu ligger) - tja, så kan ungen hurtigt nå at sætte mindst 10 lys i lagkagen før ungen igen ser mor. Personligt så jeg gerne udlændinge-lovgivningen udformet på en helt anden måde. Jeg så gerne den virkede ved forskelsbehandling i stedet for skyden med spredhagl efter alt og alle. Der hvor jeg i denne sag måske undre mig lidt er, hvorfor i alverden får sådan et par ikke lidt rådgivning af udlændingestyrelsen ved indleveringen af ansøgningen. Syntes da ellers de plejer at være flinke til at sige hvis noget mangler eller lige skal udfyldes. Ja jeg troede faktisk at udlændingestyrelsen havde pligt til at hjælpe til med udfyldelsen af papirerne. Men måske har man også der bare tænkt, nå fuck det... Med venlig hilsen
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 20/05-2018 12:27
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
Dalton skrev: som jeg har set, er barnet ikke navngivet og har derfor ikke cpr nr eller pas Måske har jeg overset noget, men hvorfor ta'r moderen ikke barnet med sig? |
|
|
1viggovax |
Lagt på d. 20/05-2018 12:29
|
Øvet medlem Antal indlæg: 376 |
dalton barnet er ikke navngivet og derfor ingencpr og ingen pas, som betyder ingen udrejse |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 20/05-2018 12:51
|
Hvis man accepterer en tåbelig præmis om at "Den danske regering gør børn fortræd!" -Og således formidler den slags våd fuldstændigt ufiltreret og uden at have sat sig minimalt ind i sagen, er man faktisk næsten mere tåbelig end den "stakkels mand", der så nævenyttigt nægter at følge reglerne.. For det første er det parrets egen beslutning at barnet på kun 2 måneder ikke skal med sin mor, som et spædbarn naturligvis netop burde være. Og at et barn af en fillipinsk mor skulle være hos sin mor i Fillippinerne er at gøre et barn fortræd, lyder lidt drastisk. Hvor mange børn, der bor i Fillippinerne er så krænkede og udsat for "fortræd". Der bor jo mange millioner børn i Fillippinerne... De må være udsatte allesammen...så... En helt anden ting, og det er mere væsentligt, er at faderen havde haft lejlighed til at rette op på problemet med sine boligforhold. Men hvad gjorde han? INTET. Han brugte tiden til at klage over afgørelsen i stedet for at fjerne den forhindring, der var for familiesammenføringen. En forhindring, der som det er anført er såre simpel. Historien minder lidt om en anden tåreperser, der ogse herinde blev forsøgt drejet om til at det var DF Regeringen og nazisterne, som ville forhindre en "stakkels" familie at få familiesammenføring. -Allerede den gang påpegede jeg at det havde de skam fået. Det var også er kun en nævenyttig mand, der ville føre politik på sin families vegne, og nægtete at stille, en i øvrigt nedsat, garantisum overfor Kommunalforvaltningen. "For det var han imod" Resultatet var, at en ellers godkendt familiesammenføring ikke kunne udstedes, og folkedybet vrædele "DF"... Jeg kan slutteligt krydre webmosters indlæg med, at den tidligere SR-regering, det var dengang vi havde en statsminister med cykelhjelm sammen med de Radikale..I ved dem med Zenia Stampe(så er banen kridtet op), indførte boligkravet på baggrund af et stigende misbrug af de dagældende familiesammenføringsregler. -Det var især somaliske migranter, der fik deres udvidede familier til Danmark med reference til en lejekontrakt. Der var en masse sager om, at der var registreret 20-25 enlige mænd på de samme adresser. Typisk 1-værelses lejligheder |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 22/05-2018 12:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Tak for at sætte tingene i relief, med klare, uigendrivelige argumenter og med tilbageblik på fordums historik. Mener også at det havde været mere formålstjenstligt for alle involverede parter, om datteren havde fulgt med moderen og da specielt når man betænker barnets spæde alder. |
|
Spring til debat: |