Se indlæg
 Udskriv debat
Dansk topchef vælger konen og dropper Danmark
Thomas72
Udsigten til besvær med de danske myndigheder får en dansk erhvervsmand til at blive i udlandet.

Danske Bo Nielsen havde egentlig tænkt sig at vende hjem til Danmark efter en succesrig karriere i Asien, der bragte ham i spidsen af en virksomhed med 15.000 ansatte og en omsætning på over 30 milliarder kroner.

Men udsigten til at skulle slås med de danske myndigheder om retten til at tage sin thailandske kone med sig har skræmt den danske erhvervsmand fra at flytte hjem. Det skriver Børsen.

"Jeg kan forestille mig, at folk fra store danske virksomheder vil tænke sig om en ekstra gang, inden de tager af sted

Bo Nielsen

- Da jeg fik et tilbud om at rejse ud i 1994, overvejede jeg det meget. Men dengang tænkte jeg slet ikke på, om jeg kunne komme hjem igen, hvis jeg blev gift. Jeg kan forestille mig, at folk fra store danske virksomheder vil tænke sig om en ekstra gang, inden de tager af sted. Det ville jeg i hvert fald have gjort, siger Bo Nielsen til Børsen.

Strammede regler i maj

Reglerne for familiesammenføring blev strammet tidligere i år. Det skyldtes ifølge Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg en ny dom fra Menneskerettighedsdomstolen.

- Jeg er godt klar over, at det desværre har betydning for en række danskere, der gerne vil vende hjem til Danmark med deres udenlandske ægtefælle. Men vi har været nødt til at tage dette skridt, skriver Inger Støjberg i en kommentar til Børsen.

De nye skærpede krav betyder blandt andet, at man skal have boet længere tid i Danmark, før man kan ansøge om familiesammenføring.

Flere oplever problemer

Bo Nielsen er langt fra den eneste dansker gift med en thailænder, som har oplevet vanskeligheder ved at få myndighedernes tilladelse til at bosætte sig i Danmark sammen.

Tidligere på måneden fortalte østjyden Kasper Kragelund, som har drevet flere virksomheder i Aarhus, at hans thailandske kone står til udvisning. Hvis det sker, har den lille familie tænkt sig at rykke tilbage til Thailand.

- Jeg har mange forskellige aktiviteter i Danmark, og dem havde jeg glædet mig til at komme og pleje og lave nye aktiviteter. Nu Street Food her er under ét år gammel og har skabt 350-400 arbejdspladser. Jeg kan godt lide at lave sådan nogle forretninger og havde glædet mig til at lave mere af den slags. Det slutter så her, sagde Kasper Kragelund i den forbindelse til TV 2 Østjylland.

http://nyheder.tv...er-danmark

En sørgeligt udvikling.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Spring til debat: