Se indlæg
 Udskriv debat
Xu Zhang skal blive i Danmark
Jan
Udlændingestyrelsen vil sende Xu ud af Danmark med blot én uges varsel!

Xu er alletiders dejlige unge pige, der er fuld af humor, videbegær og ildhu. Hun er en førsteklasses studerende med over 11 på eksamensbeviset, velintegreret med masser af danske venner og i fuld gang med sit videregående shippingstudium, som hun påbegyndte her i efteråret.

Hun kom til Danmark, da hun var 16, og har boet her de sidste 6½ år, men efter 1½ års langtrukken og nervepirrende sagsbehandling vurderer Udlændingestyrelsen nu, at der ikke er plads til hende her i landet, og de giver hende blot indtil på fredag den 10. februar 2017 til at pakke hele sit liv sammen og forsvinde tilbage til et land, som hun ikke længere har nogen reel tilknytning til.

Både Xu's mor og moster har permanent opholdstilladelse i Danmark, og Xu's kusine og dennes far har dansk statsborgerskab.

Har du lyst til at hjælpe Xu, kan du sætte din underskrift her, så vi i fællesskab kan fortælle politikerne, hvad vi mener om denne sag!
https://www.skriv..._i_danmark

https://www.youtu...e=youtu.be
Redigeret af Jan d. 09/02-2017 19:10

http://www.andersons.dk
Nero
Har skrevet under...
Håber at i får rigtig mange underskrifter.!

energy
Det er tit de forkerte som bliver smidt ud og det lyder også sådan i det her tilfælde.
Kender mange jeg hellere ville smide ad helvedes til.

MEN som jeg læser det, så har hun ingen far og moderen er ikke dansk statsborger ?.
Så er US nødt til at følge reglerne for ellers vil der være mange som skulle have en opholdstilladelse.
Især folk med muslimsk baggrund.

I DK må man ikke gøre forskel... Desværre :-(

Jan
energy skrev:

Det er tit de forkerte som bliver smidt ud og det lyder også sådan i det her tilfælde.

MEN som jeg læser det, så har hun ingen far og moderen er ikke dansk statsborger ?.
Så er US nødt til at følge reglerne for ellers vil der være mange som skulle have en opholdstilladelse.

Moren er også fra Kina, men har dansk statsborgerskab, og boet i landet i mange år.

energy
Jan skrev:

energy skrev:

Moren er også fra Kina, men har dansk statsborgerskab, og boet i landet i mange år.

Ja, kan se nu at det havde du skrevet.
Men igen.. man må ikke forskelsbehandle desværre.. Så er det racisme.. Fy da..

sudsakhon
Der skal ikke herske tvivl om, at der var nogen i DK jeg hellere så på vej ud end andre..

Men hvis man skal anlægge et anderledes kriterium i vurderingen om opholdsgrundlag, som f.eks.

1) alletiders dejlige unge XXX,
2) der er fuld af humor, videbegær og ildhu.
3) Hun er en førsteklasses studerende med 11 på eksamensbeviset
4) velintegreret med masser af danske venner
5) I fuld gang med sit videregående XXX studium

1) Hvordan fastlægges kriterierne for denne vurdering, så det kan prøves på objektivt grundlag af UDST??
2) Dette kan efterprøves, men hvor skal grænsen gå? 11, 10, 9??
-Og hvad så med grænsetilfælde, hvor en enkelt eksamen, der ikke gik så godt trækker gennemsnittet ned på 10.9?
-Og hvor skal grænsen gå for antallet af "mindre gode" resultater?
3) Se 1) Hvor mange venner kræves der?
5) Mange af de drønnerter, der skulle kyles ud er de facto tilmeldt en uddannelse grundet kommunens aktive socialpolitik. Se også 2)

Både XX's mor og moster har permanent opholdstilladelse i Danmark, og XX's kusine og dennes far har dansk statsborgerskab..
Dette gælder også for mange af de, vi gerne vil kyle ud. Så dette kan ikke alene anvendes som argumentation for en særbehandling.
-Og igen. Skulle man mene at særbehandling er berettiget, falder man tilbage i problemerne i 1-5.

Så kunne vi kyle alle muslimer ud.

Men jeg kender til et tilfælde, fuldstændig som stakkels Xu står i. (Det er min kones veninde)
Hun er også kineser og det kunne være hende, der var nævnt her. Altså Xu.
-Men idet hun er fra Xinjiang og er Uighurer, ville hun som muslim falde ind under fællesbetegnelsen: Muslim, der skal afvises.
Så ville medierne og Facebook igen svømme over med støtteerklæringer, med historier om denne unge kønne pige, der bare passer sit studium og sit job.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
JohnBKK
"Xu Zhang skal blive i Danmark" - er overskriften, men jeg undrer mig over hvorfor vi her på Thailandportalen skal medvirke i denne "følelses kampagne" - som der er alt, alt for mange af i disse tider.

Hun er kineser, ikke?

Danmark er blandt de 5 mest velfungerende lande i verden, og mange vil gerne flytte dertil. Men det er jo umuligt når 5-6 mia. af klodens indbyggere lever under elendige forhold, skal vi så invitere dem alle indenfor?

Hun er sikkert en ganske sympatisk, intelligent og velfungerende lille slidsom kineser, men jeg vil dog stille spørgsmål til hendes valg af studie: "International Shipping på CBS" - uha, det kræver nosser at være i shipping, men måske hun har tænkt sig at "akademisere og analysere" shipping, hvem ved..?

Endviderede burde hun ha´udført "rettidig omhu" - for nu at citere The Master of Shipping himself - inden hun flyttede hjemmefra som 20 årig, så var dette grotesk tåbelige problem aldrig opstået.

Bare et par tanker fra en tidligere hård hund i shipping branchen..

Cool
Redigeret af JohnBKK d. 10/02-2017 18:58

Jan
Det er ikke for at starte en diskussionstråd jeg har lagt dette indlæg på Thailands Portalen.

Jeg lader det være op til den enkle at støtte op eller lade være.

Jeg for egen skyld der er lykkelig gift på 16. år med en udlænding (Thai) har selv været ude for lignede stive og rigide regler i forbindelse med familiesammenføring for 16. år siden.
I dag er min hustru velintegreret og aktiv medlem af lokalsamfundet.

Jeg lader det være op til det enkle individ at udvise den empati og forståelse man nu engang er blevet opdraget med, og dermed kan man vælge at støtte eller lade være :-)

Spring til debat: