Se indlæg
Kylling i rød karry - det' Dang
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 19/08-2015 19:26
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Dang sad i 1992 på et marked i Thailands hovedstad, Bangkok, og solgte walkmen og drikkevarer, da hun mødte en mand, der kom til at ændre hendes liv. Hansen hed han, og han kom fra Faaborg. Samme år blev de gift. Dang fik tilføjet Hansen til sit navn og var snart i fuld gang med at lære dansk på sprogskolen i Faaborg. Her fik hun sin første succesoplevelse med mad i Danmark. - På sprogskolen havde vi en dag, hvor vi hver især skulle lave en nationalret, og jeg lavede kylling i rød karry og konfekt med bønner, fortæller hun. Dang husker det krystalklart. Samme ret havde hun nemlig haft stor succes med, da hun som stor skolepige var med til at lave mad til en skolefest i Thailand. Lærerne og de andre sprogskoleelever var ovenud begejstrede for Dangs røde kylling, og snart var hun engageret til at undervise i thailandsk madlavning på aftenskolen. Læs og se nærmere på: Fyens.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 20/08-2015 22:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Godt gjort af Dang, sådan skal det være, klarer sig selv og knokler bare derudaf. Men der en jo en pris, der er måske en taber eller to i det spil? "I 2007 blev "Dang ved Brønden" på Torvet i Faaborg en realitet - åbningen kostede ægteskabet med hendes anden mand. Han hed også Hansen, men det er en anden historie." Så både første og anden mand røg ud? Tjaah, hvem gider være sammen med en man ikke ser, job fra morgen til midnat, ikke mig.. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/08-2015 08:14
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Heller ikke mig... |
|
Spring til debat: |