Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Adoptivbarn risikerer udvisning
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 23/03-2015 22:08
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Regionale nyheder: Selv om Boi Sawitree Gindeberg har boet i Danmark siden hun var 11 år gammel, vil Udlændingestyrelsen ikke give hende permanent opholdstilladelse. I et brev fra Udlændingestyrelsen får nu 23-årige Boi Gindeberg afslag på opholdstilladelse, fordi hun i løbet af de seneste tre år har modtaget kontanthjælp. Ifølge Udlændingeloven betyder det, at hendes opholdstilladelse udløber d. 31. oktober 2015. Hendes adoptivfar Lars Gindeberg fra Støvring er forfærdet over, at hans datter måske ikke må blive i Danmark. - Hun har ingen tilbage i Thailand, hvor hun oprindeligt kom fra. Hendes biologiske forældre er begge døde, og resten af den familie, hun kender, er her i Danmark, siger Lars Gindeberg. Boi Gindeberg bor i dag sammen med sin kæreste i Holstebro. Hun frygter nu, at hun bliver smidt ud af landet, når hendes opholdstilladelse løber ud d. 1. november. ... http://www.tv2nor...-udvisning Fuldstændig forrykt! og Jeg håber borgerne i Støvring og i Holstebro, vil gøre oprør som i Åbybro. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 24/03-2015 02:13
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
Hvor svært kan det være ? hvis hun har modtaget offentlige yddelser som er lig med udvisning iforhold til loven ? hvis hun og familien i Dk er så dumme at de ikke ved noget om det, tjaaa så er det nok godt hun bliver udvist..det burde man nok vide ALT om efter SÅ mange år i Dk.
Mvh,
Nahm |
|
|
jh |
Lagt på d. 24/03-2015 05:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 700 |
Nahm skrev: Hvor svært kan det være ? hvis hun har modtaget offentlige yddelser som er lig med udvisning iforhold til loven ? hvis hun og familien i Dk er så dumme at de ikke ved noget om det, tjaaa så er det nok godt hun bliver udvist..det burde man nok vide ALT om efter SÅ mange år i Dk. Stop lige engang det kan sku godt være folk burde være klar over både dit og dat,men derfor er det jo stadig forrykt at hun kan blive smidt ud af landet pga af det.Der er sku rakker pak nok de burde kikke på inden dette her.Danmark er sku snart ikke værd at leve i mere. |
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 24/03-2015 07:23
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Hvad er reller hvis hun finder en dansk mand og bliver gift med ham
Come As You Are
|
|
|
Atrox |
Lagt på d. 24/03-2015 08:52
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Der er da noget der ikke hænger sammen. Hvis begge biologiske forældre er døde, og hun er adopteret til landet, hvordan kan hun så ikke have permanent ophold eller være dansk statsborger ? Hvis hun kom til landet som umyndig (dvs. uden at have et valg selv) så har vi sku da også et ansvar og kan ikke bare smide hende ud når hun bliver voksen. Hvordan man kan vurdere hun har større tilknytning til Thailand end Danmark, giver for mig ingen mening. Men Sudshakon kan nok komme med en længere forklaring hvor der indgår paragraffer og hjemler osv. Troede sku i øvrigt at adopterede børn havde lidt flere rettigheder end bare familiesammenførte? |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/03-2015 10:00
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Jeg sidder og tænker, plejer man ikke at have opnået permanent opholdstilladelse efter 7 år? Hvorfor skal hun så have sin opholdstilladelse forlænget efter 12 års ophold her? Ja ok , har lige checket på Ny i Danmark. Det hedder vist endda bare 5 års lovligt ophold i landet før man opnår permanent opholdstilladelse (link). Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 24/03-2015 10:03
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Hun har åbenbart også en søster. Søsteren må gerne blive her: - http://www.tvmidt...-maa-blive Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 24/03-2015 11:55
|
Nahm skrev: Hvor svært kan det være ? hvis hun har modtaget offentlige yddelser som er lig med udvisning iforhold til loven ? hvis hun og familien i Dk er så dumme at de ikke ved noget om det, tjaaa så er det nok godt hun bliver udvist..det burde man nok vide ALT om efter SÅ mange år i Dk. Både hendes biologiske mor og far er døde og har ingen steder at bo i Thailand. Hav dog lidt empati for dine medmennesker. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 24/03-2015 15:44
|
Sidste nyt: Boi har krav på at blive statsborger i Danmark En 23-årig kvinde, der er vokset op som adoptivbarn i Støvring, burde slet ikke skulle søge hverken midlertidig eller permanent opholdstilladelse i Danmark. Hun burde nemlig for længst være blevet statsborger. Boi Gindeberg kom til Danmark 21. juli 2002, hvor hun sammen med sin søster flyttede ind hos deres biologiske mormor og hendes danske mand, Lars Gindeberg. Boi er på dette tidspunkt 11 år gammel. 27. august 2004 meddeler Statsamtet Nordjylland, at Boi og hendes søster Oei er bevilget adoption. I henhold til adoptionslovens paragraf 1 stykke 2 har adoptionen virkning fra 21. juli 2002, hvor børnene ankom til Danmark. Men Statsamtet fortryder tilsyneladende et eller andet. I hvert fald modtager familien Gindeberg d. 3. marts 2005 et nyt brev, hvor adoptionen nu først gælder fra 27. august 2004. Familien Gindeberg får ikke at vide, at det senere vil få afgørende betydning for Bois fremtid. Ifølge de danske adoptionsregler kan et barn nemlig opnå automatisk statsborgerskab i Danmark, hvis adoptionen sker inden barnet er fyldt 12 år - og ét af barnets adoptivforældre i forvejen er dansk statsborger. Begge disse krav var opfyldt, da Boi blev bevilget adoption. ... http://www.tv2nor...-i-Danmark 23-årig adoptivdatter smides ud af landet: Er det virkelig hende, vi vil af med?
http://www.tv2nor...vil-af-med Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Nirvana |
Lagt på d. 24/03-2015 15:45
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 615 |
Gavide om hun ville hade fåde et arbejde vis hun var opvoksede i rødovre kommune da rødovre kommune er en di mest handikappe venlig kommuner i DK
Come As You Are
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 24/03-2015 19:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Webmaster: De regler, du linker til gælder kun efter ansøgning. Nu kender jeg kun sagen med de detaljer, der er offentliggjort, men den lille ændring i datoen gør, at adoptionen først anerkendes efter hun er fyldt 12 år. Det har den konsekvens, at hun ikke får automatisk indfødsret, men kun kan få dansk indfødsret ved naturalisation, det vil sige efter ansøgning, og som gives ved lov. Da hun således ikke har permanent opholdstilladelse, har kontanthjælp konsekvenser for denne. Det er desuden forklaringen på, hvorfor søsteren ikke er ramt af samme problemstilling. Hun har ikke fået kontanthjælp, men er ellers i samme lovgivningsmæssige "farezone" Der er flere måder advokaten kan angribe denne sag på. En af måderne er at kigge på forholdene omkring afgørelsen vedr. tidspunktet for adoptionens virkning. Og især hvilke oplysninger der er givet sammen med denne afgørelse (forvaltningsretlige grundprincipper) Så, ja: Det er en længere forklaring hvor der indgår paragraffer og hjemler osv. Men hvad skulle afgørelser ellers bygges på? Bestikkelsens størrelse? Venskaber? Eller følelser? Og kendskab til paragraffer og hjemler osv. er således en forudsætning, da en afgørelse jo netop ville bygge på ovenstående, og være uretfærdig, hvis afgørelsen var udstedt af en uden kendskab til paragraffer og hjemler osv ;-) Det er ikke reglernes "skyld" at denne sag er opstået. Men der sidder nogle ræve og vogter høns. Det foregår tilsyneladende en meget stramtantet forvaltning. Men det gælder mange offentlige myndigheder. Tænk bare på kritikken af SKAT's metoder. Atrox: Hvordan man kan vurdere hun har større tilknytning til Thailand end Danmark, giver for mig ingen mening. Nemt at svare på. Tilknytningskravet er ikke et hensyn, der indgår i denne problemstilling I øvrigt kan der for interessens skyld læses lidt her om nyere retspraksis: http://udln.dk/da...milie.aspx |
|
|
Atrox |
Lagt på d. 24/03-2015 20:09
|
Øvet medlem Antal indlæg: 157 |
Det skulle afgøres på, at når man bringer et BARN, altså en person der ikke er myndig, til et andet land, via adoption. Så har modtager landet en forpligtelse. Vi kan da ikke bare importere børn fra fattige lande hertil, for så at smide dem ud hvis de ender på offentlig forsørgelse når de bliver myndige. Så kunne vi lige så godt have ladet dem blive i deres fattige land. Og ja, ALT politik er følelser, det er alt retspraksis også. Altså lovene er lavet ud fra dette. Politikerne er valgt af folket, valgt fordi de har nogle holdninger baseret på følelser og meninger, som vi deler. Politikerne bruger så den magt til at lave love. Så du svarede selv på spørgsmålet Men enhver med bare en smule hjerne, kan da se at når man adoptere et barn til vores land og begge biologiske forældre er døde. Så udviser man ikke barnet når det er voksent, fordi det har fået nogle penge af staten til overlevelse. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 24/03-2015 21:24
|
TV indslag fra TV2/Nord vedr. udvisningssagen af Bui fra i aftes. http://www.tv2nor...autoplay=1 og fra TV MidtVest http://www.tvmidt... Steenberg: Udvist kvinde bør blive
23-årige Boi Sawitree Gindeberg, der for 12 år siden blev adopteret fra Thailand, står til at blive udvist af Danmark. Men det vil folketingspolitikeren, Andreas Stenberg, sætte en stopper for. ... http://www.tvmidt...boer-blive Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 27/03-2015 10:20
|
Nu er EB også begyndt at skrive om sagen. http://ekstrablad...em/5497800 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 20/04-2015 22:45
|
Seneste nyt: Politikere: - Boi-sagen må gå om Det undrer to nordjyske folketingsmedlemmer, at 23-årige Boi Gindebergs sag ikke skal gå om, selvom Statsforvaltningen har erkendt, at der er begået væsentlige fejl i sagsbehandlingen. Det virker besynderligt, at 23-årige Boi Gindebergs sag ikke skal gå om, når Statsforvaltningen har erkendt, at der er blevet begået fejl i sagsbehandlingen. Sådan lyder det fra to nordjyske folketingsmedlemmer. ... http://www.tv2nor...maa-gaa-om Redigeret af Thomas72 d. 20/04-2015 22:50 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 16/09-2015 07:18
|
Sidste nyt. http://www.tv2nor...s-og-bange Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 16/09-2015 08:54
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
Pigebarnet er jo dansker nu og dansk opdraget og hvad skal hun i Thailand ? Der er nogen som burde skamme sig gevaldigt. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 16/09-2015 09:05
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Nu har vi jo også omkring 700 migranter fra Syrien,der skal tages hensyn til, så skidt med et enkelt individ, der har været i Danmark og mange år! Og hvad skal de leve af? kontanthjælp/bistandshjælp eller hvad det nu hedder, og de får 100% sikkert opholdstilladelse ret hurtigt,så de kan sendes på det danske arbejdsmarked!!!!!! Sagsbehandlinger er bare total elendigt. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 16/09-2015 10:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
Girobank skrev: Sagsbehandlinger er bare total elendigt. Sagsbehandlinger skal følge lovene. I de tilfælde, som du sammenligner, er det to forskellige love. |
|
|
Girobank |
Lagt på d. 16/09-2015 10:54
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 527 |
Det er stadigvæk totalt forrykt, hvem synes du har mest ret til at blive i Danmark? Hun prøver da ikke på at snyde for at få lov til at blive her.. Mae Phim, Klaeng, Rayong
www.maephimproperty.com |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |