Se indlæg
 Udskriv debat
Jan fandt kærligheden i Thailand, danske kvinder er mere selvoptagede
Webmaster
Da fynboen Jan Aadal for flere år siden blev skilt, dykkede humøret, og det ’hele gik ad helvede til’. En god ven, der boede i Thailand, spurgte, om han ikke havde lyst til at komme på besøg. Der mødte han Noi, som er sygeplejerske og arbejdede på Wangsapung Hospital.

De var tiltrukket af hinanden, og da den tidligere soldat kom hjem, mailede de sammen, og så tog han til Thailand igen. Det blev til flere rejser, forholdet udviklede sig, og efter at have kendt hinanden i fem år, blev de sidste år gift på Odense Rådhus.

Generelt er danskerne de seneste ti år blevet mere tilbageholdne med at gifte sig. Men det gælder ikke danske mænd, som finder en udenlandsk kone. Siden 2000 har omkring 2.500 danske mænd hvert år giftet sig med en udenlandsk kvinde, viser tal fra Danmarks Statistik. Det betyder, at mere end hver tiende mand forrige år fandt sin kone i udlandet.

Danske kvinder er mere selvoptagede
For 51-årige Jan Aadal fra Odense har det været meget mere afslappende at være gift med sin thailandske kone end de tidligere forhold til danske kvinder.

- Ikke for at forklejne danske kvinder, men de er mere selvoptagede. Mange spørger: ’Er jeg god nok, sidder mit hår rigtigt?’ Jeg tror, at danskerne på en måde er blevet mere egoistiske, siger Jan Aadal og oplever, at danske kvinder i højere grad er stressede og bekymrer sig.

- Thailændere er mere åbne og gæstfrie og tager ikke tingene så tungt. Det, vi ikke når i dag, det når vi i morgen, fortæller han.

Modtaget med åbne arme
Jan Aadal bliver rørt, når han fortæller om, hvor åbenhjertigt han er blevet taget imod i Thailand. En gang fik han et brev fra sin svigerfar, som fortalte, at det var dejligt at se sin datter lykkelig. Han bad Jan passe på hende.

Læs den fulde artikel på: Jan fandt kærligheden i Thailand (DR)
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
buick
nu er det jo ikke ligefrem fordi man har andre muligheder end at gifte sig hvis man gerne vil blive sammen i Danmark og man har mødt en kvinde som ikke er fra eu.

Vi blev tvangsgift i Danmark for at kunne bo sammen men først 2 år efter var vi begge så sikre at vi valgte at blive gift af lyst, det blev så et traditionelt thailands bryllup som vi begge regner som vores rigtige ægteskab

Webmaster
buick skrev:
nu er det jo ikke ligefrem fordi man har andre muligheder end at gifte sig hvis man gerne vil blive sammen i Danmark og man har mødt en kvinde som ikke er fra eu.

Jeps de kæfter op inde i folketinget om tvangsægteskaber med den ene hånd, og tvinger folk ud i tvangsægteskaber med den anden hånd.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Wangtan
Som Dansker og gift med en Thai skal man hele tiden og konstant kæmpe med myndighederne om man nu også opfylder alle krav og love, ellers ryger hun hjem.. Men en flygtning får hele sin familie ind, integreres på samfundets økonomi og får en bolig til rådighed. Jeg fatter der ikke!!
Den somaliske familie som bor her på vejen består af 9 medlemmer!! Ingen arbejder men så dog at de nu har fået bil. Jaja vi som Danske skal virkelig bevise vores kærlighed og kæmpe for den.

natty
Dejligt med en som lige vender skråen, der gik fem år før de blev gift. Hvorfor er der så mange som har så travlt, lær dog hinanden rigtigt at kende. Det gør man ikke på et par rejser og I love you skypesamtaler.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

buick
Man lære nu heller ikke hinanden at kende selv om et par rejser så bliver strukket over 5 år og supleret med skype, email osv.
man lære hinanden at kende ved at leve sammen om det så er ved at bo sammen eller ved at leve og have sin hverdag i nærheden af hinanden.

Den mulighed har vi så ikke fordi vores kærlighed lige faldt på en uden for eu

natty skrev:

Dejligt med en som lige vender skråen, der gik fem år før de blev gift. Hvorfor er der så mange som har så travlt, lær dog hinanden rigtigt at kende. Det gør man ikke på et par rejser og I love you skypesamtaler.

vandango
Hmmm der findes også gode danske kvinder.

Men den omsorgs kultur jeg har oplevet i Thailand, passer bedre til min personlighed, og omsorgen virker begge veje, så det handler ikke kun om mig, men om os begge.
Derfor er jeg så gift med en god thailandsk kvinde idag.

natty
buick skrev:

Man lære nu heller ikke hinanden at kende selv om et par rejser så bliver strukket over 5 år og supleret med skype, email osv.
man lære hinanden at kende ved at leve sammen om det så er ved at bo sammen eller ved at leve og have sin hverdag i nærheden af hinanden.

Den mulighed har vi så ikke fordi vores kærlighed lige faldt på en uden for eu

natty skrev:

Det kan du da muligvis have ret i, men efter 3-4-5 år har man nok en større fornemmelse og forståelse for partnerens personlighed og formål og ikke mindst familien. Måske burde jeg henvise til tråden om Bitre farangs.

Jeg kan da sige, at jeg priser mig lykkelig over, at jeg engang, ikke bed på skeen i første hug.
Dagsordenen viste sig at være en helt anden, end den var på overfladen, men det var måske derfor, at jeg havde mine overvejelser og fornemmelser.

Under alle omstændigheder tror jeg det er godt, at man er sammen i længerevarende perioder, inden man kaster sig ud i ægteskabet. Og det gælder uanset hvor man kommer fra.

buick
Det har du ret i det er bare synd de er så få

vandango skrev:

Hmmm der findes også gode danske kvinder.

Men den omsorgs kultur jeg har oplevet i Thailand, passer bedre til min personlighed, og omsorgen virker begge veje, så det handler ikke kun om mig, men om os begge.
Derfor er jeg så gift med en god thailandsk kvinde idag.

chaingmai
det er så let og blive skilt i dagens danmark,så det skulle ikke holde nogen fra og gifte sig..............så bare gift jerLOL LOL

kylling
Nu kan jeg jo føle på mine omgivelser at det er nedreren at være thai gift i DK.

Vi har nu været gift i 8 år, men stadig ser danskere ned på thailændere.
Min kom med ingenting men med hendes hjerne og gå på mod,lærte dansk og derefter arbejdet i min forretning,og har betalt sin personskat fra dag et.

hun har idag sin egen forretning betaler moms a-skat samt b-skat for de ansatte i hendes forretning.

Jeg er stolt af min kone,og elsker hende.

holmholm
Natty skrev :

Under alle omstændigheder tror jeg det er godt, at man er sammen i længerevarende perioder, inden man kaster sig ud i ægteskabet. Og det gælder uanset hvor man kommer fra.

Nu er det bare det at en thailænder kun kan opholde sig i 3 måneder i Dk på turist visum. Og hvem kan lære hinanden at kende på 3 måneder ? Eller på 2-3 ugers ophold i Thailand ?

Nogen gange må man tage en chance i livet.

Min kone og jeg tog begge en chance i 2001 og giftede os da hun var her på turist visum og vi er stadig lykkelig gift.

Der er ingen garanti for noget i et ægteskab, og det er uanset nationalitet.

energy
Nu kan jeg jo føle på mine omgivelser at det er nedreren at være thai gift i DK.

Sjovt, den følelse har jeg aldrig følt/oplevet.
Tværtimod så oplever jeg kun en fantastisk accept, hjælpsomhed,nysgerrighed og venlighed over for kone.
Jeg er virkelig glad for hvordan alle har taget godt imod min kone, for man hører tit så meget om fremmed had her i Danmark men den holder ikke i mit tilfælde.

Man kan så undre sig over vi oplever den så forskellig.

natty
holmholm skrev:

Natty skrev :

Nu er det bare det at en thailænder kun kan opholde sig i 3 måneder i Dk på turist visum. Og hvem kan lære hinanden at kende på 3 måneder ? Eller på 2-3 ugers ophold i Thailand ?

Nogen gange må man tage en chance i livet.

Min kone og jeg tog begge en chance i 2001 og giftede os da hun var her på turist visum og vi er stadig lykkelig gift.

Der er ingen garanti for noget i et ægteskab, og det er uanset nationalitet.

Jeg synes at det er skønt at I har taget chancen og sprunget ud i livet. Det er endnu mere dejligt at I stadig er lykkelige.
Uden at kommenterer på jeres forhold, kunne de 3 måneder vel gentages.?
Det eneste jeg kommenterede var, at det måske, i mange tilfælde var godt, at man lige trak vejret, inden man kastede sig ud i et ægteskab, men selvfølgelig ender det lykkeligt for mange.

Nahm
kylling,

Den følelse kunne jeg mærke for ca. 10 år siden, at folk kikkede og nedstirrede mig og min thai, fx. i supermarkeder i køen...dog var det sjældent ! idag med min nuværende thaikæreste synes jeg kun at jeg udelukkende møder positive blikke fra folk her i Dk Smile og det er alle steder...også fra de ældre ...de er vilde med at smile til hende osv....(hun er altså også sød) Dem der evt. måtte give mig og kæresten et nedstirrende blik vil jeg blot opfatte som at de er misundelige på os. Smile Vi kan gøre hvad vi vil..
Mvh,
Nahm

farao54
Vi møder begge dele.. Både dem (fortrinsvis kvinder på 40-50 år) der ser stram ud i betrækket, og så dem, der smiler over hele hovedet.
Folk er jo forskellige, og vi kan jo ikke kontrollere deres tanker eller mimik.
En ting jeg har tænkt på, er den udadvendte kemi der er mellem et par. Hvem kender ikke det billede af et dansk ægtepar, der siddeer sammen i bilen på vej til arbejde.. Konen ser møg sur ud, og manden ser ud til at tænke på at få hældt konen af så hurtigt som muligt, så han kan påbegynde sin problemfrie del af dagen på jobbet... Det har jeg da tænkt mange gange når jeg kigger ind i kabinen... Så hvis man udstråler at man holder af hinanden, så ryger de fleste grimme tanker nok ad vejen...

GAMBIT
Kanyarat skrev:

[quote]Som Dansker og gift med en Thai skal man hele tiden og konstant kæmpe med myndighederne om man nu også opfylder alle krav og love, ellers ryger hun hjem

Det samme gælder Thailand for os

Den somaliske familie som bor her på vejen består af 9 medlemmer!! Ingen arbejder men så dog at de nu har fået bil. Jaja vi som Danske skal virkelig bevise vores kærlighed og kæmpe for den.

Sikke dog en unødvendig og ondskabsfuld kommentar.

Er det en NY bil ?
9 mennesker i 1 bolig er mange men jeg er sikker på de er lykkelige for det
Mon de har spinket og sparet til denne brugte bil som kan spare familen tid og penge fremfor offentlig transport ? Og det kan du ikke lige unde dem ?

Det er en familie som er flygtet fra død, sult og ødelæggelse, de bor på din vej, hvorfor hjælper du ikke 1-2 af dem i arbejde ? Måske slå dit græs til sommer, eller male dit stakit ?

Jeg er enig i at Danmark er totalt godnat og uhensigtsmæssig med FS, men altså at være bitter på en famile og bruge dem som syndebukke i din sammenligning synes jeg er for meget.

Har du ingen medmenneskelighed fordi at systemet gør det svært for dig ?
Redigeret af GAMBIT d. 24/03-2015 21:31

buick
ÅHHHHH hold nu op med det pladder, rigtige flygtninge tager til et nabo land og dels hjælper med at få deres eget land godt igen (modstand og politisk arbejde) og dels skaber sig en tilværelse indtil de igen kan komme hjem.
INGEN!!! af de flygtninge som selv kommer til Danmark høre til den gruppe, de er udelukket taget afsted for at finde et nyt land at bosætte sig i og her tager de selvfølgelig det land der kræver mindst og giver mest
så med andre ord ingen af dem er flygtninge de er expads.

For somalierne så er 90-95% af dem uintegrerede bistands klienter og førtids pensionister som absolut ikke bringer den mindste nytte til Danmark.

Jeg skammer mig over mit tidligere hjemland idag hellere vil slikke udlændinge i røven end at give et rimeligt liv til børn og ældre, hellere vil bruge penge og tid på bekvemeligsflygtninge får job end danskere, hellere vil have flere flygtninge end at tillade danskere at få en udlænding som ægtefælle, osv osv osv

Jeg har givet op og vil ikke længere støtte med skat osv så jeg er flyttet og kommer ikke tilbage som Danmark er nu men måske i fremtiden når der er ryddet op
vi er jo heldigvis på vej allerde ved dette valg bliver DF danmarks største parti

GAMBIT skrev:

Kanyarat skrev:

[quote]Som Dansker og gift med en Thai skal man hele tiden og konstant kæmpe med myndighederne om man nu også opfylder alle krav og love, ellers ryger hun hjem

Det samme gælder Thailand for os

Sikke dog en unødvendig og ondskabsfuld kommentar.

Er det en NY bil ?
9 mennesker i 1 bolig er mange men jeg er sikker på de er lykkelige for det
Mon de har spinket og sparet til denne brugte bil som kan spare familen tid og penge fremfor offentlig transport ? Og det kan du ikke lige unde dem ?

Det er en familie som er flygtet fra død, sult og ødelæggelse, de bor på din vej, hvorfor hjælper du ikke 1-2 af dem i arbejde ? Måske slå dit græs til sommer, eller male dit stakit ?

Jeg er enig i at Danmark er totalt godnat og uhensigtsmæssig med FS, men altså at være bitter på en famile og bruge dem som syndebukke i din sammenligning synes jeg er for meget.

Har du ingen medmenneskelighed fordi at systemet gør det svært for dig ?

Wangtan
Jo Gambit . Jeg har medmenneskelighed. Og jeg vil ikke gå ind i deltaljer hvordan familien opfører sig. Og hvor tit der holder politibil på vejen ved deres hus.

Jeg er bare ked af den voldsomme forskels behandling regeringen udøver overfor befolkningen.
Only that . Smile

Fotofreak
buick skrev:

ÅHHHHH hold nu op med det pladder, rigtige flygtninge tager til et nabo land og dels hjælper med at få deres eget land godt igen (modstand og politisk arbejde) og dels skaber sig en tilværelse indtil de igen kan komme hjem.
INGEN!!! af de flygtninge som selv kommer til Danmark høre til den gruppe, de er udelukket taget afsted for at finde et nyt land at bosætte sig i og her tager de selvfølgelig det land der kræver mindst og giver mest
så med andre ord ingen af dem er flygtninge de er expads.

For somalierne så er 90-95% af dem uintegrerede bistands klienter og førtids pensionister som absolut ikke bringer den mindste nytte til Danmark.

Jeg skammer mig over mit tidligere hjemland idag hellere vil slikke udlændinge i røven end at give et rimeligt liv til børn og ældre, hellere vil bruge penge og tid på bekvemeligsflygtninge får job end danskere, hellere vil have flere flygtninge end at tillade danskere at få en udlænding som ægtefælle, osv osv osv

Jeg har givet op og vil ikke længere støtte med skat osv så jeg er flyttet og kommer ikke tilbage som Danmark er nu men måske i fremtiden når der er ryddet op
vi er jo heldigvis på vej allerde ved dette valg bliver DF danmarks største parti

Jeg har 2 gange været ude på toilettet for at brække mig, efter jeg læste dit indlæg

Føj for satan

Fotofreak

Spring til debat: