Se indlæg
 Udskriv debat
Ophedet debat om udlændinge: 'Der er alt for mange fra Asien'
Thomas72
Vi kender det fra en stribe valg i Danmark. Nu har også Grønland fået en udlændingedebat, der bliver stadig mere ophedet, frem mod valget på fredag.

- Jeg forstår ikke, hvorfor de ikke kan lide os, sådan siger Pannipa Sanyamon, der er stuepige på hotel Hans Egede i Nuuk. Hun har været i Grønland i tre år og satser på at blive et par år mere.

- Jeg har også min familie her, og vi er her bare for at arbejde. Så jeg forstår ikke helt, at nogen synes, vi ikke er velkomne”, siger hun.

Men i takt med, at stadig flere grønlændere bliver arbejdsløse, så vokser frustrationerne over, at især thailændere og filippinere bliver ansat som ufaglært arbejdskraft. ...

http://nyhederne....-fra-asien

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Webmaster
Der var lidt lignende oppe om det for nogle måneder siden. Se HER. Men ja, nu er der jo valgkamp og så bliver det bragt op igen.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Conrad
Efter at have tilbragt naesten hele mit arbejdsliv i Groenland, saa er min erfaring at det er et faatal af groenlaenderne, som ikke kan lide andre end dem selv.

Dette faatal kan heller ikke lide danskere eller "halv groenlaendere" og derfor heller ikke asiater. Nogle groenlaendere kan heller ikke lide dem fra andre byer, men dette er nok ikke saa udbredt som tidligere.

Min tidligere kaereste og min hustru har begge vaeret med i Groenland og de var ikke udsat for noget negativt fra groenlaendernes side, naermere tvaertimod og de syntes begge godt om opholdene deroppe og elskede sneen og isen, men de savnede traer, temperaturen var intet problem.

Til orientering: hvis man vil ansaette en medarbejder som ikke er groenlaender (hjemmehoerende) og som ikke har en videregaaende uddannelse, saa skal stillingen slaaes op og man skal soege det lokale arbejdsmarkedskontor om lov til ansaettelsen. Hvis der saa ikke, i loebet af 2 uger, dukker en hjemmehoerende op, som vil have stillingen og som kan bestride den, saa kan man normalt faa lov til at ansaette en ude fra kommende. Denne bestemmelse gaelder ogsaa hvis man vil ansaette en dansker. Der er den lempelse i bestemmelsen at en person som er samlevende med en som bor i Groenland regnes for hjemmehoerende og det unanset hvor i verden personen kommer fra. Samlevere fra f.eks. Thailand, skal selvfoelgelig have opholdstilladelse for at kunne arbejde.

Godt valg til Groenland, haaber de faar valgt nogle politikere, der taenker paa hele samfundet og langsigtet.
Redigeret af Conrad d. 26/11-2014 06:16

Spring til debat: