Se indlæg
 Udskriv debat
Between Two Worlds
Webmaster
Ser ud til at en fortsættelse til Fra Thailand til Thy og Fra Thy til Thailand er under udarbejdelse.
i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/Dansk%20Thai%20Website/betweentwoworlds_zps047b70d2.png

Sommai lives where the North Sea violently nudges the shoulder of Denmark. She heads a wide network of mail-order brides from Thailand married to Danish men. She was the first Thai to arrive in the area and ever since she has been helping her “sisters” along on the same journey.

With Sommai at the centre - set in both Thailand and Denmark - Between Two Worlds follows four couples over 10 years in a character-driven drama about globalisation, told on the intimate stage of marriage migration. Primarily, this is the story of a group of strong, entrepreneurial Thai women who make drastic and, at times, cynical choices to improve their lives.

The unique time span in the filming has made it possible to portray the changes in their lives and the changes happening in both Thailand and Denmark, when dreams meet reality and actions have consequences. This provides an in-depth study of the women’s migration process and a thought provoking testimony of how “the haves” and “the have-nots” of the world today co-exist.

Through great intimacy and strong cinematic storytelling, Between Two Worlds creates a mirror image of the wind-blown fishing community in Denmark and the women’s village in Thailand. These two places – a world apart and at opposite ends of the global economic scale – are mutually connected and affected by the marriage migration Sommai orchestrates. It is a local story with a universal reach.

Between Two Worlds stands on the shoulders of Janus Metz’ two earlier films about the same characters: Love on Delivery (2008) and Ticket to Paradise (2008). We have now filmed these people again to tell the full story, adding extensive new material to what exists already.

Like its predecessors, Between Two Worlds is made in close collaboration with anthropologist Sine Plambech, whose internationally recognised field work among marriage migrants and sex workers constitutes the basis of the film.

Links:
- http://www.idfa.n...&tab=forum
- http://cphdox.dk/...
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Gapao2000
Jeg har det lidt dobbelt med de to første film.

Ingen tvivl om, at de for mig var god underholdning. Ligesom den film om en homoseksuel dansk fisker, der har svært ved at springe ud af skabet i det indremissionske miljø, hvor han kommer fra og en thailandsk mand. De er rigtig søde sammen. Og den film er på mange både bedre vinklet. I hvert fald er den film mere mangesidig og ærligt opsøgende efter min mening.

De to film om de fire herrer fra Thy, der finder hustruen fra Thailand, er vel også interessant, men gid de ikke var så vinklet og ensidige.

Det er klart, at de også skildrer én sandhed, men det er ligeså klart, at folkene bag filmen havde en idé/mening lige fra starten, som de så valgte karakterer og vinkler ud efter.

Jeg mener, at dansk-thailandske par er ligeså forskellige som rene thailandske par, rene danske par, rene kinesiske osv.

Man kan have valgt at caste anderledes, og kunne have fået en helt anden film.

Filmen viser helt sikkert noget interessant og rigtigt, både på godt og ondt, men som introduktion til thai-danske par er den direkte misvisende og fordummende det generelle billede taget i betragtning. I hvert fald de mennesker jeg kender. Ikke fordi, jeg føler mig ramt som sådan, men fordi de bekendte jeg har, der har set de to første film, aldrig helt forstår, at det ikke er det sådan som filmen viser for de fleste danskere, der gifter med en thailænder.

Filmene har dog en berettigelse, men ærgerligt at de står så alene omkring at vise sider af thai-danske forhold.

Spring til debat: