Se indlæg
 Udskriv debat
Køkkenchefens vaskeri i Thailand
Webmaster
Den er god nok: Køkkenchef Flemming Christiansen på Den Jyske Haandværkerskole i Hadsten har nemlig et helt specielt forhold til Thailand. Et udslag heraf er, at han blandt andet driver et møntvaskeri under de fremmede himmelstrøg.

Det hele kommer sig af, at skolen for nogle år siden havde fem thailandske cater-elever. De ville gerne have Flemming med hjem, og det trak da også i ham. Efter flere tilløb tog han sig sammen og tog en 14 dages tur til Thailand. Siden har han været i landet 18 gange.

For thailænderne er forholdet til vand noget anderledes end vores. ”Jeg undrede mig over det vandspild, de præsterer, når de står og vasker tøj under en rindende bruser. Derfor startede jeg et møntvaskeri derude. Det er mine penge, men de tjener lidt på at køre det. Nogles hjælpes lidt. Men jeg gør det også for miljøets skyld,” fortæller Flemming Christiansen.

Han har ikke kun ladet det blive ved vaskeriet. Nu har han investeret i et vandbehandlingsanlæg, hvor man i en automat kan trække rent vand.

Men han har også noget med hjem. Hun hedder Kullanit, er optiker – og de blev gift mellem jul og nytår. Hun er i gang med at integrere sig og blive dansk.

Læs nærmere på: Favrskovposten
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: