Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Flest finder en udenlandsk ægtefælle i Thailand og Filippinerne
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 21/02-2014 21:08
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Thailændere og filippinere topper listen over familiesammenføringer. Det viser Udlændingestyrelsens foreløbige tal for 2013. I 2013 blev der givet ægtefællesammenføring til 459 thailændere og 375 filippinere. Dermed tegner de to grupper sig for mere end en femtedel af de udlændinge, der blev familiesammenført med en herboende ægtefælle eller fast samlever. Ægtefællesammenføringerne udgør omkring tre fjerdedele af det samlede antal familiesammenføringer i Danmark. Læs nærmere på: - Flest finder en udenlandsk ægtefælle i Thailand og Filippinerne - Thailændere og filippinere topper listen over familiesammenføringer - Familiesammenføringer 2001-2013 (PDF-format) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 22/02-2014 06:59
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Læste at mellem 12-14% af Thai / Filipi får afslag og det fik mig til at tænke på hvordan sagsbehandlingen foregår. På nyidanmark.dk kan man se hvordan man skal ansøge om familiesammenføring, der dukker 38 sider op når man trykker på linket. Der er nogle spørgsmål den udenlandske partner skal svar på og nogle dokumenter der skal vedlægges, ditto er der for en danske partner nogle spørgsmål der skal svares på og nogle krav der skal opfyldes. Jeg prøvede at bruge mine egne data og følge checklisten Er gift, dansker siden fødsel for 50år siden, har over 20kvm bolig pr næse, 51.000 kr til garanti, ikke modtaget offentlige hjælp og iøvrigt ingen problemer med at gå fra punkt til punkt og udfylde dokumenterne Samme sag med min hustrus data. Så kom tanken, hvorfor siger man at det er svært at blive familiesammenført ( ægteskabs- ) ? Og hvorfor tager sagsbehandlingen efter sigende så lang tid ? Nogen der ved hvordan sagsbehandlingen foregår ? Som udgangspunkt er alle dokumenter korrekt udfyldt og alle krav opfyldt. Er det fordi alle papirer skal gennemgås og der skal tages kontakt med myndigheder i udlandet ? Hvis man søger sammen i DK så er der jo allerede udfærdiget et turist visa eller andet, så noget kontrol er gjort, hvis da eller ambassader kontroller noget andet end tidligere visa. Kunne godt lide at vide hvordan en sagsbehandling af dels visa ansøgning og familiesammenføring foregår. Der er i andre tråde diskuteret om det er svært eller ikke at udfylde blanketten til visa og om der er en grund til at anvende eksperter. Håber at nogle af disse kyndige mennesker kan forklare hvad der sker efter afleveringen af ansøgningerne Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 10:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Uden at skulle kloge mig, så mener jeg at du selv er inde på lidt af årsagen til henholdsvis den lange sagsbehandling, og de 12-14% afslag. I forhold til visum ansøgning, så skal der nu undersøges med myndighederne om du har modaget bistand, om din bolig opfylder pladskrav og om din økonomi er til det (garanti). Og med vanlig offentlig fart, så tager det nu den tid det tager.. :-) Det er med andre ord forskellige ting der skal tages stilling til ifbm visa og FS. Men som sagt, så er dette blot et kvalificeret gæt, mere end det er baseret på viden. Måske sudsakhon har en viden på dette område? :-) |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 22/02-2014 12:27
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Det er heller ikke svært at opfylde kravene, ligesom med visum. Men, der skal en del mere arbejde til, flere papirer, især hvis man starter helt fra bunden inden man er gift, så er der også alle de papirer der skal i orden for man kan blive gift. Det der er med familiesammenføring, som er uretfærdigt, ikke svært. Det er at mange falder på, at så har de lige fået en ydelse i ganske kort tid, som de ikke var klar over var inde over loven om aktiv socialpolitik. Eller man som mig, var 3 måneder på offentlig hjælp, kort tid efter finder man en thai kæreste, og nu skal der så gå 3 år bum. Eller at ægtemanden dør, som vi så med lille Im. Der er også en historie med en mand der kommer ud for en arebjdsulykke, det kan han jo ikke gøre for.. Han skal så omskoles, og mens han bliver omskolet får han revilidering, da han er færdig skolet, er han Ingeniør og kommer i arbejde næsten med det samme, et rigtig godt job og god udannelse Men nu skal konens opholdstilladelse fornys, og nu bliver hun så udvist fordi manden fik revilidering mens han blev omskolet, for en ulykke han ikke selv kunne gøre for.. Alt så nogen ting, gør familiesammenføring uretfærdig og svært. Men selve det at ansøge, og leve op til krav fra en liste, er ligesom med visum ikke særlig svært |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 22/02-2014 15:11
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Så er der lige noget jeg må af med.... En bekendt fra Jylland (førtids pensionist) havde mødt en dame i Chaing Mai og besøgt hende et par gange.. Hun skulle nu til Danmark for første gang og ankom sidste år. (De blev gift næsten med det samme)(hvilket jeg syntes er meget forkert) Nu søgte de så familie sammenføring og der gik under 5 uger så havde hun sit ophold sikret i de næste 2 år. Men sådan en som han Bjarke85 kan ikke have sin KONE boende fordi han har fået hjælp fra det offentlige engang. Men førtids pensionisten "værsegod her er to år til jer" og igen det første gang hun besøger Dk... Det hæfter jeg mig meget ved. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 15:31
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Amagerdreng skrev: Så er der lige noget jeg må af med.... En bekendt fra Jylland (førtids pensionist) havde mødt en dame i Chaing Mai og besøgt hende et par gange.. Hun skulle nu til Danmark for første gang og ankom sidste år. (De blev gift næsten med det samme)(hvilket jeg syntes er meget forkert) Nu søgte de så familie sammenføring og der gik under 5 uger så havde hun sit ophold sikret i de næste 2 år. Men sådan en som han Bjarke85 kan ikke have sin KONE boende fordi han har fået hjælp fra det offentlige engang. Men førtids pensionisten "værsegod her er to år til jer" og igen det første gang hun besøger Dk... Det hæfter jeg mig meget ved. Der findes mange ting der kan synes forkert, underligt og uretfærdigt... Men din bekendt har jo kendt sin kone fra besøg i Thailand, og som sådan er der jo ikke tale om gift-med-det-samme. De kender jo hinanden. Din hostprie giver godt nok ikke indtryk af at hvor længe de har kendt hinanden, men som minimum må de have kendt hinanden fra hans besøg i thailand, da hun ellers ikke (som hovedregel) ville kunne få visa til DK. Og hvornår folk gifter sig er vel i bund og grund deres egen sag... Omkring førtidspensionist og offentlig støtte, så er der uden at jeg skal kloge mig for meget på dette, helt sikkert den forskel at førtidspensionister ikke betragtes som offentlig støtte. Som sagt.. Noget synes uretfærdigt, forkert eller underligt.. Men regler er jo regler... Og mit indtryk er at Bjarke jo har accepteret at han må vente de 3 år. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2014 16:09
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Som jeg opfatter spørgsmålet, søges der konkret viden om hvad der foregår bagved i maskinrummet, når der indgivet en ansøgning. Altså helt konkret hvad sagsbehandleren foretager sig efter at have drukket sin kaffe og sat sig til dagens arbejde. Hvis noget er helt sort, så bare spørg. Det er i øvrigt ikke helt korrekt at: Det er at mange falder på, at så har de lige fået en ydelse i ganske kort tid, som de ikke var klar over var inde over loven om aktiv socialpolitik Gennemsnit i afslag i den kategori ligger på omkring 3 %, altså en forsvindende lille del af de samlede afslag. Det er heller ikke svært at opfylde kravene, ligesom med visum. .. Det der er med familiesammenføring, som er uretfærdigt, ikke svært. Det er jo så godt med dyb indsigt i de hensyn myndighederne lægger vægt på, når det tilsyneladende ikke er afslag pga. at den herboende ægtefælle har modtaget ydelser efter loven om aktiv socialpolitik, som fylder så meget. For at forstå hvad der foregår inde i hovet på en sagsbehandler, vil jeg beskrive hvordan denne arbejder, og hvad der hele tiden skal tænkes på ved skrivebordet: Der tales meget om ”uretfærdighed”, men hele nøglen til at forstå hvad der sker (helt konkret hvad sagsbehandleren foretager sig) ligger i forståelsen af begrebet ”skøn”. Lovgiver har i visse afgørelser givet myndighederne kompetence til foretage et konkret skøn. En såkaldt skønsbeføjelse. Det betyder konkret, at man ikke ”bare” kan slå op i loven og se sine rettigheder eller resultatet af en afgørelse.. Skønnet skal følge nogle regler, som man heller ikke ”bare” kan slå op i loven. Her er praksis en betydelig retskilde. ”Uretfærdighed” kan så have to betydninger. 1: Afgørelsen er truffet på ulovligt grundlag 2: Afgørelsen er truffet til ugunst for ansøgeren. (man er uenig, og synes derfor at det er ”uretfærdigt”) Sager om ulovligt grundlag kan føres ved domstolene, men sager om afgørelser, der i sit indhold ikke er ”ulovlige” kan ikke føres ved domstolene. (pga. Grundloven) Man må derfor, hvis man som ansøger er uenig i en afgørelse, forsøge at sandsynliggøre at vægtningen i skønnet er lagt forkert (svært) eller at der er forhold som ikke er taget i betragtning. Sagsbehandleren arbejder efter det man kalder ”juridisk metode”, og foretaget en juridisk subsumption omfatter sagens: Faktum (hvad er der sket eller hvad er de konkrete forhold ), Retsfaktum (Hvad er retligt relevant og hvad har ikke noget med reglerne at gøre), jus (de relevante regler (love/uskrevne) og den rigtig forståelse af disse) Retsfølge (resultatet/konfliktens/ansøgningens løsning/afgørelse). Det er magtfordrejning. Hvis der tages uvedkommende hensyn eller inddrages usaglige kriterier, i en afgørelse. Men vægtningen af disse hensyn falder ind under skønsbeføjelsen. Med alt dette i hovedet, sætter sagsbehandleren sig ved skrivebordet. Udsigten er kedelig, idet papirdyngen vil være omkring 1 meter høj til begge sider. Sagsbehandlere har ikke verdens bedste arbejdsmiljø og er langt fra dovne. De har meget store arbejdsbyrder. Nogle mere end andre, og da sager kan være forskellige, kan det naturligvis være forskelligt hvor lang tid det tager at komme ned i bunken. Man undrer sig tit over, hvorfor det skal tage så lang tid, når sagen er ”klokkeklar”. Svaret er, at sagsbehandleren lige skal ned i bunken først. Kunne man indføre LEAN eller andet værktøj? De arbejder på det, men forvaltning er tungt arbejde. I enhver sag skal sagsbehandleren anvende ovenstående ”juridiske metode” til at se på sagen. I samtlige af de punkter i Udlændingeloven, som familiesammenføringen omfatter skal sagsbehandleren anvende ”juridiske metode” og i øvrigt se om der i det specifikke punkt er sket ændringer i praksis. Enten nationalt eller EU. Sagsbehandleren skal også vurdere , i samtlige af de punkter, de forhold, som taler for/imod opfyldelse. Til sidst skal der træffes en afgørelse, der inddrager helheden. Hvis afgørelsen er truffet til ugunst for ansøgeren, skal den ledsages af en beskrivelse af de hensyn, der er lagt vægt på, og hvorledes disse hensyn har hjemmel i loven. Jeg tror godt, at jeg kan påstå, at så godt som alle afslag vil afstedkomme en følelse af ”uretfærdighed”. Man søger vel fordi man gerne vil opnå en begunstigende afgørelse, og man mener vel også at den bør gives. Det er ofte svært at få ret ved evt. ”anke” (man kalder det administrativ rekurs)idet skønnet meget ofte er foretaget korrekt (lovligt). Derfor vil det meget tit være bedre at ansøge igen, med angivelse af ændrede forhold eller med detaljerede oplysninger om de forhold, som har medført et afslag. (Hvis det overhovedet er muligt). Eksemplet med førtidspensionisten falder lige netop ind under betegnelsen "uretfærdig". Men her foretages ikke et skøn,(i lige det enkelte punkt) idet retsfaktum i begge sager handler om hvorledes førtidspension er omfattet af lov om aktiv socialpolitik. Det er førtidspension ikke. MEN: Der skal foretages et skøn på samtlige andre punkter også, så "bare fordi" førtidspension ikke er omfattet af lov om aktiv socialpolitik, kan man ikke forudse en begunstigende afgørelse. Der kunne være mange andre forhold, som ville lægges til grund for et afslag. Redigeret af sudsakhon d. 22/02-2014 16:15 |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 22/02-2014 16:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
@farao54 Ja de havde mødt hinanden 2 gange i Thailand og thats it. Men jeg hæfter mig mest ved det at ophold gives på ved første besøg hvilket vist ikke er helt normalt. Og så skal det måske lige siges at hun har to børn i Thailand på 11 og 12 år hvilket måske også kunne betyde at hun ville få et "Nej". Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2014 16:25
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
@Amagerdreng Læs mit indlæg. Så giver din undren måske mening |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 22/02-2014 16:33
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Det har jeg skam gjort 0-) og netop derfor skrev jeg det med de to børn i Thailand for som du selv skriver "Der kunne være mange andre forhold, som ville lægges til grund for et afslag" så burde det med disse børn være en mulighed for et afslag. Men heldigvis for dem blev det jo et positivt udfald. Jeg vil selvfølgelig ikke udflette deres historie her men blot lufte lidt. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 16:44
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Og så kom du på banen... Som altid en fornøjelse at læse dine meget udførlige beskrivelser. Tak for det. Meget lærerigt (omend dine juridiske formuleringer til tider kræver genlæsning et par gange..hehe). :-) |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2014 16:45
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Nej. De to børn i Thailand omfattes i meget ringe grad af vurderingen af tilknytningskravet, når der søges opholdstilladelse efter udlændingelovens §9.1. Det er ikke der at jeg ville "frygte" afslag. Havde ansøgningen drejet sig om et turistvisum, havde de to børn måske ligefrem været en afgørende faktor for udstedelse @farao54 Man kan desværre ikke altid undgå at beskrivelse af et juridisk emne kan opfattes lidt tungt/tørt. Min erfaring er, at selv om begreberne "oversættes" er det stadigt tungt. Jeg har en del med kemi/medicinalindustri at gøre. Det forholder sig på nøjagtig samme måde her. Selv om man får udførlig forklaring, er emnet tungt Redigeret af sudsakhon d. 22/02-2014 16:51 |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 17:00
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
sudsakhon skrev: Nej. De to børn i Thailand omfattes i meget ringe grad af vurderingen af tilknytningskravet, når der søges opholdstilladelse efter udlændingelovens §9.1. Det er ikke der at jeg ville "frygte" afslag. Havde ansøgningen drejet sig om et turistvisum, havde de to børn måske ligefrem været en afgørende faktor for udstedelse Ooops... Kan du ikke være rar lige at uddybe? Gjorde den fejl :-) rent faktisk at slå op i udlændingeloven §9.1. Jeps.. Her blev jeg godt nok meget hurtig ør i hovedet og priste mig lykkelig over at jeg beskæftiger mig med IT og ikke lovtekster..:-) Men så vidt jeg kan se sige §9.1 kun noget om den herboende. Og intet om hendes 2 børn... Undskyld at jeg tillader logikken at flyde ind mellem paragrafferne (der har jo trods alt siddet et par mennesker og taget stilling til disse paragraffer. Skulle man ikke mene at 2 børn giver stor tilknytning til der hvor de nu opholder sig? Endda større tilknytning end den mand hun nu har giftet sig med? Og hvorfor: Havde ansøgningen drejet sig om et turistvisum, havde de to børn måske ligefrem været en afgørende faktor for udstedelse Jeg tror altså lige min kæde hoppede af her.. Er du sød lige at hjælpe den på igen? :-) Redigeret af farao54 d. 22/02-2014 17:22 |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2014 17:41
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Den korte version: Opholdstilladelse efter udlændingelovens §9.1 drejer sig om såkaldt ægtefællesammenføring. Ægtefællesammenføring efter Udlændingelovens §9c er den såkaldte "EU-løsning" og ikke relevant her. Der er en del krav som skal opfyldes, men hjemlen til selve ægtefællesammenføring findes i udlændingelovens §9.1. (§9 stk.1) Når der ansøges om ægtefællesammenføring anses det faktum, at udlændingen har medfølgende børn (eller børn i hjemlandet) ikke for noget særligt stort bidrag i vurderingen af tilknytningskravet. Grunden er, at der i udlændingelovens §9.1 litra a-d allerede er etableret et tilknytningskrav til Danmark. Man kan sige, at medfølgende børn (eller børn i hjemlandet) således ikke rigtig "tæller med" Hvis der var tale om en ansøgning om turistvisum, hvor der skal skønnes, om udlændingen(ansøgeren) tager varigt ophold i Danmark, vil børn i hjemlandet således "tælle med" i skønnet om hvor vidt der er "fare for" at vedkommende bliver her. Det er derfor, at dette skøn ikke tillægges vægt, hvis "frygten" om hvor vidt der er "fare for" at vedkommende bliver her lige netop omfattes af udlændingelovens §9.1. (kærestevisum) Eller sagt på en anden måde: Hvis der er mulighed for at søge ægtefællesammenføring , og parterne har givet udtryk for at det har de til sinde, kan tilknytningskravet ikke stilles. (kærestevisum) Hele opgaven er så at etablere tilstrækkelig klarhed og fjerne evt. forhindringer for at der kan udstedes "kærestevisum" Hvis i en skilsmisse, enten her eller i Thailand, at der f.eks. er tvist om børn eller andet, eller karensperioden (310 dage i Thailand) enten ikke er indskrevet i skilsmissedommen, eller afbrudt på anden vis, kan der ikke i et kærestevisum foretages en fravigelse af tilknytningsvurderingen. Simpelthen fordi der ikke er mulighed for at søge ægtefællesammenføring. Visum kan sagtens udstedes, men skønnet omfatter så tilknytningsvurderingen Vi så lige netop dette tilfælde tidligere her på DTW. |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 17:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Takker... Selvom jeg nu stadigvæk lider under en følelse af at børn i hjemlandet da må have en væsentlig større tilknytning end en mand i DK.. (uanset det faktum at mange kvinder i Thailand af nød har 'parkeret' børnene hos forældrene, mens de arbejder, og dermed igennem flere år, kun har set sine børn kortvarrigt og få gange). Men tak for at du tog dig tid til at foklare..:-) |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2014 17:58
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
@farao54 Det er nu ikke helt sort, din følelse. udgangspunktet ved en ægtefællesammenføring er at man etablerer et liv i DK. Og det omfatter enten børnene eller der er andre grunde til at efterlade dem (faderen har forældremyndigheden enten legalt eller reelt) MEN hvis man leger lidt med tanken i et lidt søgt eksempel: I ansøgningen om ægtefællesammenføring gives utvetydigt udtryk for at man dælme ikke vil have ungerne med hertil, fordi man rejser nok snart igen. Og det er heller ikke specielt attraktivt for en selv at være her. Man vil forsøge alt for at vende tilbage på den ene eller anden måde. Med eller uden sin nye ægtefælle. I dette tænkte eksempel, ville vurderingen af tilknytning til hjemlandet nok give et afslag på ægtefællesammenføring. De, som har de største "udfordringer" lige netop med denne problemstilling er ikke danskere, der finder en ægtefælle i udlandet. Det er herboende udlændinge, der finder en ægtefælle i fælles hjemland (eller det land de begge har rødder) |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 18:20
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
sudsakhon skrev: @farao54 Det er nu ikke helt sort, din følelse. udgangspunktet ved en ægtefællesammenføring er at man etablerer et liv i DK. Og det omfatter enten børnene eller der er andre grunde til at efterlade dem (faderen har forældremyndigheden enten legalt eller reelt) MEN hvis man leger lidt med tanken i et lidt søgt eksempel: I ansøgningen om ægtefællesammenføring gives utvetydigt udtryk for at man dælme ikke vil have ungerne med hertil, fordi man rejser nok snart igen. Og det er heller ikke specielt attraktivt for en selv at være her. Man vil forsøge alt for at vende tilbage på den ene eller anden måde. Med eller uden sin nye ægtefælle. I dette tænkte eksempel, ville vurderingen af tilknytning til hjemlandet nok give et afslag på ægtefællesammenføring. De, som har de største "udfordringer" lige netop med denne problemstilling er ikke danskere, der finder en ægtefælle i udlandet. Det er herboende udlændinge, der finder en ægtefælle i fælles hjemland (eller det land de begge har rødder) Dit tænkte eksempel giver mening. Men det eksempel Amagermanden giver med en førtidspensionist der får en kæreste hertil på kærestevisum, og som har 2 børn i hjemlandet, ville efter største sandsynlighed aldrig have fået kærestevisum, hvis jeg (efter loven og din beskrivelse) skulle 'skønne'. Ikke desto mindre kom hun hertil mod alle odds på netop kærestevisum, og hermed var der 'frit lejde' til ægteskab... Korrekt forstået og 'skønnet'? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 22/02-2014 18:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Så er jeg bange for, at du har misforstået mig I den sag, som Amagerdrengen beskriver er der ingen umiddelbare indikationer af at det skulle være "mod alle odds ". Tværtimod ("Amagermanden" er i øvrigt forhåbentligt bag lås og slå, og nøglen smidt væk) . Jeg tror at forvirringen måske skyldes, at manden er førtidspensionist. Det har ingen indflydelse, hvorimod det at modtage hjælp efter lov om aktiv socialpolitik afskærer fra ægtefællesammenføring. Ideen fra lovgivers side er, at man selv er "ude om" det. Man kan bare melde sig i A-kasse, som ikke er omfattet af lov om aktiv socialpolitik . Nyuddannede kan få dimittendsats, men det er stadig ikke omfattet af ovenstående. De to børn betyder således kun noget i situationer, hvor begge ægtefæller er udlændinge Redigeret af sudsakhon d. 22/02-2014 18:53 |
|
|
farao54 |
Lagt på d. 22/02-2014 19:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 550 |
Så er jeg bange for, at du har misforstået mig Jamen det kan da sagtens være.. Det skal der ikke så meget til.. se nu bare sammenligningen mellem Amagerdrangen og Amagermanden.. (undskyld Amagerdrang) :-) Det som jeg så har misforstået er så hvor børnene taler imod et ophold i Danmark Kærestevisum eller FS mellem en dansk mand og en thai kvinde.... Hvis børnene ligefrem er en fordel ved kærestevisum (fordi hun jo skal hjem til dem igen, og dermed ikke er en fare for at blive i DK), og hvis man ikke tager megen stilling til børnene ifbm FS (fordi det er der jo gjort ifbm kærestevisum), så har jeg svært ved at se børn som værende et problem overhovedet... Og hvis jeg hermed har forstået det korrekt denne gang, så er der da noget galt med reglerne... De stakkels børn... Eller har jeg igen misforstået? (stakkels mig) |
|
|
Amagerdreng |
Lagt på d. 22/02-2014 19:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 652 |
Det er jo netop det som jeg ikke forstår.. Hvis man har været ærlig og skrevet i ansøgningen om visa til Danmark at man har to børn og så kommer til Danmark på turistvisum men gifter sig og søger familie sammenføring / ægteskabs sammenføring og får det. Så bliver der jo set bort fra det at man ville / skulle vende tilbage efter 3 mdr. Der bliver jo netop lagt vægt på (siges det) at man har noget at vende tilbage til i Thailand når man søger visum til Dk. Og @farao54 helt ok. jeg er blevet kaldt mange ting både her og på PP. Vi må tage til takke med hvad vi ved - ikke hvad vi vil gætte på.
|
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |