Se indlæg
Demonstrationer i København
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 11/01-2014 23:57
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Synes, at det lyder meget mærkeligt, med søndagens demonstrationer i København. Begge fløje i den thailandske konflikt har annonceret demonstrationer på Rådhuspladsen kl. 13. Tvivler på, at demonstrationen er anmeldt hos myndighederne, med de forpligtelser for arrangørerne det indebærer Det ville politiet da næppe tillade.? Var nysgerrig, så jeg spurgte naturligvis omkring. Der er givet anmeldelse til politiet, i al fald for en ene parts vedkommende. Om det så gælde begge parter, ved jeg ikke ("rødskjorterne"). Men undrer mig stadig Redigeret af sudsakhon d. 12/01-2014 00:19 |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 12/01-2014 02:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Fortæl lige lidt mere om "søndagens demonstrationer i København". Vore nyhedskanaler er åbenlyst ikke de samme, og jeg er ikke andre steder løbet over noget om annoncerede thailandske demonstrationer på dansk jord. Hvor kan man læse mere ? |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 12/01-2014 11:02
|
Der er lavet en masse flyers på Facebook. Og der er delt ud i papirkopi Jeg har kun set flyers på thai (naturligt nok), det er nok grunden til du måske ikke ha set det. Men der er annonceret meningstilkendegivelser fra begge parter, startende fra Rådhuspladsen. oppositionens støtter har anmeldt at demonstrationen bevæger sig fra Rådhuspladsen mod Nørreport. Den siddende regerings støtter har på flyerne bare angivet Rådhuspladsen som mødested. Det er jo slet ikke sikkert at der opstår noget ballade, men hvis jeg skulle foretage den risikovurdering for politiet, ville jeg nok have taget et vist forbehold. Redigeret af sudsakhon d. 12/01-2014 11:22 |
|
|
Bjarne |
Lagt på d. 12/01-2014 11:48
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 699 |
Tak for info. Jeg kan kvittere med, at der ikke optræder anmeldte thai-demonstrationer på Københavns Politis hjemmeside-kalender over festlige begivenheder - https://www.polit.../Kalender/ Så, hvis kalenderen er opdateret, ligner det noget, hvor arrangørerne ikke har papirarbejdet i orden. |
|
|
A |
Lagt på d. 12/01-2014 16:17
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Jeg overværede begge demonstrationer på Rådhuspladsen. Begge var anmeldt til Politet, der mødte op med 4 motorcykelbetjente. Politiet har splittet de to demonstrationer ad, så de gule fik kl. 13 og de røde kl. 14.30. Alt gik fredeligt til. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 12/01-2014 16:56
|
Det var også, hvad jeg hørte. Dejligt, at begge side kunne deres holdninger uden at der skulle gå Nørrebro, ungdomshus og autonomidioti i sagen |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 12/01-2014 20:56
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Der er lagt lidt billeder op i fotoalbumet fra de 2 demonstrationer i dag på Københavns Rådhusplads. Se nærmere HER Stor tak til A for at dele sine billeder med os andre herinde :-) Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Lung Yao |
Lagt på d. 13/01-2014 14:46
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3992 |
Og desværre ud fra lidt forsøg for at diskutere med begge grupper i DK, på "Fjæsbuk" og det bestyrkede min opfattelse at største del al disse "hjemlige demonstranter" fra BEGGE fløj har intet mening/forståelse af den politisk situation i Thailand, og endnu mindre kendskab til begivenhederne i de 2 sidste årtier. - Typisk svar fra mange af dem var: < Not same > < You know nothing about Thailand> og man kan mærke/høre at den thailandske propaganda tog har også nået KBH, men deres egen egentlig mening er svært at få øje på. Pudsigt nok var nogle få af dem der demonstrerede sidste imod Amnesty forslag til Thaksin, også at finde i Wat Thai -Stenløse og helst fotograferes ved siden af ham. . Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url] |
|
|
A |
Lagt på d. 16/01-2014 15:49
|
Begynder Antal indlæg: 11 |
Sidste lørdag kom det bag på mange, at der var thai demonstrationer i København, derfor denne besked: Så er der anmeldt en ny thailandsk demonstration på Rådhuspladsen i København på lørdag den 18.1 kl. 15-17. Politiet har givet tilladelse. Denne gang er det ikke de gule eller røde, men de "hvide", der står bag. De erklærer sig neutrale i konflikten. Formålet er at tænde lys for fred i Thailand. Bl.a. et stort peace tegn med levende lys på pladsen. Det er denne gang thai studerende fra universiteterne, der er initiativtager, ikke mindst fra DTU. Jeg skulle hilse og sige, at alle er velkomne, men husk levende lys. |
|
|
fckguld |
Lagt på d. 16/01-2014 15:58
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 962 |
Lung Yao skrev: Ja men de fleste thaier er vel også " radikale" , de elsker rampe lyset og støtter den der betaler bedst. De elsker at blive set de rigtige steder- gerne med et par små guldkæder, det skal se fint ud - og så ejer de et hus , vi ikke ville byde vores høns.
Og desværre ud fra lidt forsøg for at diskutere med begge grupper i DK, på "Fjæsbuk" og det bestyrkede min opfattelse at største del al disse "hjemlige demonstranter" fra BEGGE fløj har intet mening/forståelse af den politisk situation i Thailand, og endnu mindre kendskab til begivenhederne i de 2 sidste årtier. - Typisk svar fra mange af dem var: < Not same > < You know nothing about Thailand> og man kan mærke/høre at den thailandske propaganda tog har også nået KBH, men deres egen egentlig mening er svært at få øje på. Pudsigt nok var nogle få af dem der demonstrerede sidste imod Amnesty forslag til Thaksin, også at finde i Wat Thai -Stenløse og helst fotograferes ved siden af ham. . DU FÅR HVAD DU GIVER GRIB LIVET I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI
|
|
Spring til debat: |