Se indlæg
 Udskriv debat
Hækkerups første opgave: Baby fanget i udvisningssag
Thomas72
Blot få timer efter sin udnævnelse til justitsminister er den første udvisningssag landet i indbakken hos Karen Hækkerup. For på mandag står en thailandsk kvinde til udvisning af Danmark, selvom hun er dansk gift og parret for tre måneder siden fik en søn. Nu er familien tvunget til et nærmest umuligt valg: Skal barnet blive hos sin far i Danmark, hvor han er født, eller følge med sin mor til Thailand.

- Hvis Fai bliver smidt ud af Danmark, så skal Simon i princippet blive her. Det mener jeg ikke er nogen mulighed. Han spiser ved sin mor, han bliver ammet og han spiser ikke andet mad overhovedet, siger faren Leo Bæk Andersen. ...

http://nyhederne....isningssag

Nu må der altså ændres i lovgivningen en gang for alle, det er jo fuldstændig galimatias det der sker.
Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

ubon lynge
De sag jo i går på Tv2 Nord at det er fordi de ikke har overholdt den tidsfristen der nu en gang er for at søge om familiesammenføring, Manden sag at han jo hade god tid, også var fristen gået, derfor skal hun ud.
Jeg er bange for at alle jo bare kan komme g sige de ikke viste der var en tidsfrist familiesammenføring, men det beviser jo at de ikke har læst papirerne godt nok igennem.
Men det bliver sjovt at se hvad Karen Hækkerup vil sige i denne sag.
Jeg håber a hu får lov at blive ved hendes mand.
Ubon.

Pibe

Bjarke85
citat fra det hækkerup siger til sidst : - Det er klart, når vi har regler for at ikke alle har lov til at komme til Danmark, så vil der altid være nogen, som falder på den anden side af sådan en grænse. Som jeg forstå det, vil der være mulighed for at man kan søge om opholdstilladelse, men man kan ikke søge, hvis man har ulovligt ophold i Danmark. Det er en generel regel. I den enkelte sag bliver der kigget på det i udlændingenævnet og det er der, man skal træffe en afgørelse, siger hun."

Som jeg forstår reglerne, kan hun da ellers blive her imens de behandler en sag om familiesammenføring ? Så hvis du ansøger om det, inden hun skal være ude af dk om 4 dage. Så kan hun da blive imens de venter på svar ??

Syntes ikke der er mange oplysninger om hvorfor, hvordan og hvorledes.

Thomas72
Julen er reddet: Fais udvisning udsat

Udlændingenævnet har besluttet, at Fais udvisning skal udsættes

BINDSLEV: Udvisningen af 34-årige thailandske Fai, der lever med sin danske mand Leo Andersen og deres tre måneder gamle søn Simon i Bindslev, er blevet udsat.

Det besluttede Udlændingenævnet fredag, da de gav såkaldt ”opsættende virkning” til Udlændingestyrelsens afgørelse om udvisning.

- Vi er selvfølgelig super lettede, efter alt den uvished vi har været igennem. Det ville have været helt uoverskueligt at skulle rejse til Thailand. Fai græd af glæde, da hun hørte det, siger Leo Bæk Andersen. ...

http://www.nordjy...d/112/1513

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

sudsakhon
Bjarke85:
Som jeg forstår reglerne, kan hun da ellers blive her imens de behandler en sag om familiesammenføring ? Så hvis du ansøger om det, inden hun skal være ude af dk om 4 dage. Så kan hun da blive imens de venter på svar ??

Jeg tror at din (og mange andres) forundring bunder i at der i loven arbejdes med to forskellige betydninger af begrebet "lovligt ophold"

Ansøgningsfristen for en forlængelse af en opholdstilladelse er en skæringsdato, hvorefter der ikke længere er grundlag for denne forlængelse. Det er den ene betydning af begrebet "lovligt ophold"

Den anden betydning af begrebet "lovligt ophold" er, at i forbindelse med første ansøgning af en opholdstilladelse er skæringsdatoen sidste dag i visummet.

For sidstnævnte gives normalt processuelt ophold, men for førstnævnte kan der jo ikke (umiddelbart) gives processuelt ophold, idet ansøgningen er modtaget for sent, og dermed er retsgrundlaget for forlængelse ikke opfyldt.

Det, som familien forsøget nu, er at støtte ret på hensynet til barnets tarv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bjarke85
sudsakhon skrev:

Bjarke85:

Jeg tror at din (og mange andres) forundring bunder i at der i loven arbejdes med to forskellige betydninger af begrebet "lovligt ophold"

Ansøgningsfristen for en forlængelse af en opholdstilladelse er en skæringsdato, hvorefter der ikke længere er grundlag for denne forlængelse. Det er den ene betydning af begrebet "lovligt ophold"

Den anden betydning af begrebet "lovligt ophold" er, at i forbindelse med første ansøgning af en opholdstilladelse er skæringsdatoen sidste dag i visummet.

For sidstnævnte gives normalt processuelt ophold, men for førstnævnte kan der jo ikke (umiddelbart) gives processuelt ophold, idet ansøgningen er modtaget for sent, og dermed er retsgrundlaget for forlængelse ikke opfyldt.

Det, som familien forsøget nu, er at støtte ret på hensynet til barnets tarv.

Men det står ikke nogen steder i artiklen ? Syntes egentlig det er en lorte artikel. Men skal jeg forstå dig sådan, at det er dem selv der har ansøgt for sent, og derved er deres egen skyld ?

sudsakhon
Jeg har hæfter mig ved en oplysning i artiklen:

Familien, der forsørger sig selv, mener, de har overholdt reglerne for deres ansøgning om familiesammenføring, der blev sendt i oktober - i god tid inden Fais visum udløb.

og

Afgørelsen om at afvise ansøgningen var korrekt, da Fai ikke havde lovligt ophold.

hvilket indikerer, at misforståelsen sandsynligvis er som jeg beskrev.

Mit GÆT er, at de har smidt følgebrevet til opholdstilladelsen ud, og formodet, at der bare skulle indgives ansøgning om forlængelse (eller tidsubegrænset opholdstilladelse som i dette tilfælde ) inden den dato angivet på opholdskortet

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
Bjarke85
ahh jeg er en idiot Smile jeg havde ikke set videoen, kun læst teksten. doh...

Men der er lidt en selvmodsigelse, de har overskredet og derfor kan hun først søge om 3 måneder igen, derved splittes familien på ubestemt tid, siger værten... det giver ingen mening Pfft

Men ja, latterligt at det er den eneste grund til afvisningen, hvis de opfylder alle krav ellers. Hvad forskel gør det om der går 3 måneder og de så søger og bliver accepteret der.. Især når de har et barn..

Meen 3 måneder er nu ikke så slemt syntes jeg, det er til at leve med vil jeg sige.

Min kone og jeg, har levet 1½ år frem og tilbage med 90 dages visum, og skal gøre det i 1½ år endnu, da jeg i 3 måneder var på kontanthjælp kort tid inden vi mødte hinanden.. DET har fandme været hårdt og der er så halvdelen af tiden tilbage endnu.. Det værste ved det var, at jeg ikke engang havde brug for den kontanthjælp sådan heeelt vildt, anede bare ikke det kunne få konsekvenser for mig kort tid efter. Havde jeg vidst det, havde jeg nok valgt at tilmelde mig en skole og få SU i stedet for, indtil jeg fandt et nyt arbejde 3 måneder senere.

hugoboerge
[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

Selverkendelse er godt. Tillykke.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

luk røven dit gamle fjols, ikke engang en simpel quote kan du magte at gøre rigtigt.
Redigeret af Bjarke85 d. 14/12-2013 15:07

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

luk røven dit gamle fjols, ikke engang en simpel quote kan du magte at gøre rigtigt.

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".

Citat af Mark Twain.

Jeg haaber du forstaar ovennaevnte citat. Din erfaring er stoerre end min. God nat og sov godt.

Bjarke85
hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience".

Citat af Mark Twain.

Jeg haaber du forstaar ovennaevnte citat. Din erfaring er stoerre end min. God nat og sov godt.

Hvem er den dumme her ? vi har en seriøs samtale, og så kommer du med dit lort, og så kan du ikke engang finde ud af at quote ordenligt, fandme flot...

Du er ved at være godt trættende hugo.. Jeg bider også mærke i du har fået flere advarsler på det sidste. Du VIL bare gerne provokere mig og andre til konfrontation. Det skal dog ikke lykkedes dig at få mig bannet igen.

Godnat og sov elendigt, må din røv klø og dine arme være for korte Bvdrrrrrr

hugoboerge
Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

Bjarke85 skrev:

hugoboerge skrev:

[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

Citat af Mark Twain.

Hvem er den dumme her ? vi har en seriøs samtale, og så kommer du med dit lort, og så kan du ikke engang finde ud af at quote ordenligt, fandme flot...

Du er ved at være godt trættende hugo.. Jeg bider også mærke i du har fået flere advarsler på det sidste. Du VIL bare gerne provokere mig og andre til konfrontation. Det skal dog ikke lykkedes dig at få mig bannet igen.

Godnat og sov elendigt, må din røv klø og dine arme være for korte Bvdrrrrrr

Som sagt selverkendelse er godt og tak for de paene ord og et sprog der fortaeller det lave niveau du er paa. Jeg kan ikke konkurrere med det og som sagt Mark Twain (hvis du ellers kender ham) og hans citat passer godt paa dig og din person.

Webmaster
hugoboerge skrev:

[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

Unødvendigt med den slags provokationer, og unødvendigt at sende PB'er til mig om at den du provokere kommer med en reaktion. 90 dages udelukkelse tildelt for den unødvendige provokation.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Webmaster
Bjarke85 skrev:

Det sprog hører ikke til herinde, men du slipper denne gang pga. den åbenlyse og unødvendige provokation fra Hugo Børge - også selvom jeg risikere at blive beskyldt for forskelsbehandling.

En anden gang så lad mig eller John om at ordne den slags.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

Bjarke85
Webmaster skrev:

Bjarke85 skrev:

Det sprog hører ikke til herinde, men du slipper denne gang pga. den åbenlyse og unødvendige provokation fra Hugo Børge - også selvom jeg risikere at blive beskyldt for forskelsbehandling.

En anden gang så lad mig eller John om at ordne den slags.

- Admin -

Ja sorry, blev bare lige lidt træt af det, og så kom den helt kort for hovedet. Beklager

Webmaster
Webmaster skrev:

hugoboerge skrev:

[quote]Bjarke85 skrev:

ahh jeg er en idiot

Unødvendigt med den slags provokationer, og unødvendigt at sende PB'er til mig om at den du provokere kommer med en reaktion. 90 dages udelukkelse tildelt for den unødvendige provokation.

- Admin -

Der har ikke været tilfredshed med de 90 dages udelukkelse fra HugoBørges side. Så derfor har jeg ændret udelukkelse på 90 dage til en udelukkelse uden tidsbegrænsning.

Og til dem som syntes at både permanent udelukkelse og den oprindelige udelukkelse på 90 dage er for meget, så kan jeg oplyse at 4 dage før udelukkelsen anmodede jeg HugoBørge om at debattere ordentlig. En anmodning som HugoBørge har bekræftet at have modtaget (LINK).

Bare til information.

- Admin -
Med venlig hilsen

Webmaster

natty
Der er godt nok gang i oprydningen, og det er jo også sket før.

Jeg synes faktisk det var på tide, det har været en ren børnehaven på det sidste med udtryk som "idiot" og "luk røven gamle fjols."

Hvor er det tåbeligt at bruge dette "board" til private slåskampe.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

Spring til debat: