Se indlæg
 Udskriv debat
Grønland har fået sin første tuk-tuk
Webmaster
i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/Dansk%20Thai%20Website/tuktuk_zps79b3cad8.jpg

Icecap Tours i Ilulissat vil give byens gæster oplevelser ud over det sædvanlige. På Vestnorden Travel Mart i Nuuk denne weekend præsenterede bureauet blandt andet tuk-tuk ture.

Asien møder Grønland i den lille hvide tuk-tuk, som i dag er synlig i gadebilledet i byen ved den berømte Unesco-fredede isfjord ved Ilulissat i Diskobugten. I Østen er køretøjet en benzinsluger – den første grønlandske af slagsen er eldrevet. Ideel til sightseeing.

IceCaptours direktør, Arne Niemann, faldt for de små charmerende køretøjer på ferie i Thailand og tænkte, at sådan en må jeg have med hjem til mine gæster i Grønland.

Læs nærmere på:
- Grønland har fået sin første tuk-tuk (takeoff.dk)
- IceCapTours.com
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Anonym Bruger
Webmaster skrev:

i179.photobucket.com/albums/w284/GhiaDK/Dansk%20Thai%20Website/tuktuk_zps79b3cad8.jpg

Icecap Tours i Ilulissat vil give byens gæster oplevelser ud over det sædvanlige. På Vestnorden Travel Mart i Nuuk denne weekend præsenterede bureauet blandt andet tuk-tuk ture.

Asien møder Grønland i den lille hvide tuk-tuk, som i dag er synlig i gadebilledet i byen ved den berømte Unesco-fredede isfjord ved Ilulissat i Diskobugten. I Østen er køretøjet en benzinsluger – den første grønlandske af slagsen er eldrevet. Ideel til sightseeing.

IceCaptours direktør, Arne Niemann, faldt for de små charmerende køretøjer på ferie i Thailand og tænkte, at sådan en må jeg have med hjem til mine gæster i Grønland.

Læs nærmere på:
- Grønland har fået sin første tuk-tuk (takeoff.dk)
- IceCapTours.com

tror ikke rigtigt at en tuk tuk i asien er en benzin sluger, de kører alle på lpg, men overdrivelse fremmer jo som bekendt forståelsen

moerk5002
Undskyld, men hvad er det for en forståelse som skal fremmes...?? Web kommer jo bare med en oplysning, at de har fået en el-drevet TukTuk på Grønland.

Og hvad er lpg..??? En form for gas? Det er lige så forurenene, bare billigere......

Anonym Bruger
moerk5002 skrev:

Undskyld, men hvad er det for en forståelse som skal fremmes...?? Web kommer jo bare med en oplysning, at de har fået en el-drevet TukTuk på Grønland.

Og hvad er lpg..??? En form for gas? Det er lige så forurenene, bare billigere......

LPG står for liquid presurised gas og er også kendt som alm, gas altså flaske gas, og det forurener langt mindre end den olieblandede 2-takts benzin tuk tuk kørte på for 10-15 år siden.

OleH
number1kk skrev:

moerk5002 skrev:

LPG står for liquid presurised gas og er også kendt som alm, gas altså flaske gas, og det forurener langt mindre end den olieblandede 2-takts benzin tuk tuk kørte på for 10-15 år siden.

Det er nu ikke helt rigtigt !

LPG står for Liquefied Petroleum Gas.

GAMBIT
Nu vi er inde paa emnet: den gas de bruger i biler osv, saa har jeg tit undret mig over hvorfor det ikke bruges i DK ? Er det af miljoe maessige grunde, afgift, eller sikkerheds relateret ?

Kan nogen svare mig paa det ?
Too much agreement kills a chat.
- Eldridge Cleaver

milex
Det blev også brugt for ca. 20 år siden. Har selv benytttet mig af det. Men pga. afgift-omlæggelser og - måske de mere og mere effektive bensin-/diesel-moterer - kan det ikke betale sig mere.

Fotofreak
En Tuk-Tuk skal lyde som en ægte Tuk-Tuk gør.

Tarvelige batteridrevne efterligninger der siger Fzzzz-Fzzzz har intet med en Tuk-Tuk at gøre Smile

M.v.h. Fotofreak

Anonym Bruger
OleH skrev:

number1kk skrev:

moerk5002 skrev:

Det er nu ikke helt rigtigt !

LPG står for Liquefied Petroleum Gas.

du har ret, jeg mixede det up med naturgas under tryk, som jeg har jobbet en del med i norge tidligere, men inden for olie og gas industrien er der så mange forkortelser at selv ingenørerne bliver forvirrede ind i mellem, men jeg tror nu at mange alligevel fattede hvad jeg mente.
og jeg kørte selv på gas i danmark tilbage i starten af firserne, jeg havde en gammel ford ranchero, os som lærlig dengang var der sgu ikke råd til at fylde benzin på det store lokum, men det er længe siden at jeg har set gas anlæg på danske bezin stationer, så hved der skete med lpg til biler i dk, ved jeg ikke, men der må være nogen her på forum som er inde i den sag og kan forklare det!

Webmaster
Vi havde en lillle tråd om LPG herinde for et par år siden:
- Gasdrevne biler
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: