Se indlæg
 Udskriv debat
Jes leverer friske orkideer fra Thailand
Webmaster
For fire år siden fik Jes Bertram Jessen en god idé. Han ville importere orkideer fra Thailand, og har nu startet hjemmesiden orkide-buketter.dk fra hjemmet i Holte.

"Jeg har rejst meget og har også haft kontor derude. Og hver gang jeg skulle hjem, tog jeg altid en buket orkideer med. Så for fire år siden tænkte jeg, at det måtte sættes i system," siger han.

Men man kan ikke importere orkideer uden videre. så Jes Bertram Jessen måtte igennem en længere proces, hvor han først skulle have tilladelse fra de thailandske myndigheder og bagefter fra NaturErhvervstyrelsen i Danmark.

"Men nu er det sådan, at når man bestiller orkideerne på nettet, er de ikke plukket i Thailand. Så går der 48 timer, hvorefter de bliver plukket, gasset og kørt til lufthavnen, hvor de kontrolleres af de thailandske myndigheder," siger han og fortsætter:

"Så bliver de fløjet til København, hvor de opbevares på flyveren ved 12 grader. Så lander de i Kastrup og bliver kontrolleret af de danske myndigheder, kørt til vores lager, hvor vi sætter en label på og bringer dem ud til kunderne," siger han.

Jes Bertram Jessen fik den første sending hjem lige inden jul, men han har allerede planer om at udvide markedet til Sverige og Tyskland.

Læs nærmere på: Jes leverer friske orkideer fra Thailand (Rudersdal Avisen)

Linket til butikken er: www.orkide-buketter.dk
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: