Se indlæg
 Udskriv debat
Nydanskere slipper for omstridt indfødsretsprøve
Webmaster
Mandag er det sandsynligvis sidste gang, at flere end 2.500 indvandrere bliver testet i deres almenviden om det danske samfund og Danmarks historie i håb om at kunne skifte deres statsborgerskab ud med et dansk, skriver Berlingske.

Regeringen er nemlig klar til at erstatte indfødsretsprøven med en såkaldt statsborgerskabsprøve, som ifølge regeringsgrundlaget »vægter aspekter af det hverdagsliv og det aktive politiske liv, som møder borgerne i et moderne samfund«.

»Vi afskaffer indfødsretsprøven i sin nuværende form. Den nye prøve kommer til at have mere fokus på de danske samfundsforhold, end den nuværende har. Man skal ikke længere kunne danmarkshistorien, kongerækken og alle byerne på Fyn. Det forsvinder helt«, siger Socialdemokraternes indfødsretsordfører, Lennart Damsbo-Andersen, til Berlingske.

S-R-SF-regeringen fremlægger lovforslaget om den nye prøve til januar, og foreløbig er der ikke mange konkrete oplysninger om indholdet i dette seneste opgør med den tidligere VK-regerings og Dansk Folkepartis stramninger af udlændingepolitikken.

Dog vil kravet til danskkundskaber blive lempet en smule, mens man stadig ikke skal regne med at blive dansk statsborger med en plettet straffeattest i bagagen.

Læs nærmere på:
- http://www.b.dk/p...ngeraekken
- http://politiken....etsproeve/
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
thongsala
Mig bekendt, er der aldrig nogen,som er dumpet til denne prøve.! Ret mig venligst,hvis jeg tager fejl.

Peder1968
thongsala skrev:

Mig bekendt, er der aldrig nogen,som er dumpet til denne prøve.! Ret mig venligst,hvis jeg tager fejl.

Den gang det blev indført dumpede folk på stribe. Så jeg tror ikke du har ret. Smile Ret mig hvis jeg tager fejl Hmmmmmm

Peder1968
Webmaster skrev:

Mandag er det sandsynligvis sidste gang, at flere end 2.500 indvandrere bliver testet i deres almenviden om det danske samfund og Danmarks historie i håb om at kunne skifte deres statsborgerskab ud med et dansk, skriver Berlingske.

Regeringen er nemlig klar til at erstatte indfødsretsprøven med en såkaldt statsborgerskabsprøve, som ifølge regeringsgrundlaget »vægter aspekter af det hverdagsliv og det aktive politiske liv, som møder borgerne i et moderne samfund«.

»Vi afskaffer indfødsretsprøven i sin nuværende form. Den nye prøve kommer til at have mere fokus på de danske samfundsforhold, end den nuværende har. Man skal ikke længere kunne danmarkshistorien, kongerækken og alle byerne på Fyn. Det forsvinder helt«, siger Socialdemokraternes indfødsretsordfører, Lennart Damsbo-Andersen, til Berlingske.

S-R-SF-regeringen fremlægger lovforslaget om den nye prøve til januar, og foreløbig er der ikke mange konkrete oplysninger om indholdet i dette seneste opgør med den tidligere VK-regerings og Dansk Folkepartis stramninger af udlændingepolitikken.

Dog vil kravet til danskkundskaber blive lempet en smule, mens man stadig ikke skal regne med at blive dansk statsborger med en plettet straffeattest i bagagen.

Læs nærmere på:
- http://www.b.dk/p...ngeraekken
- http://politiken....etsproeve/

Personligt synes jeg ikke kravene til dansk skulle lempes. Men det er helt fint at ændre prøven hvis den trænger til at blive opdateret.

Lung Yao
Peder1968 skrev:
............................................................................................................
Personligt synes jeg ikke kravene til dansk skulle lempes. Men det er helt fint at ændre prøven hvis den trænger til at blive opdateret.

Den er allerede blevet, idet :
Nye danskere skal slippe for Grundtvig og kongerækken...............................

Som mange etniske dansker ikke ville kunne besvare. Tuttelu Tralla

"Nye danskere" og samfundet ville have mere gavn at de kender spilreglerne i Dagens Danmark for at være integreret og ikke noget "ligegyldigt" såsom :<< Hvem var Dronning Margrethe I, gift med ? >> Nice to know , men intet relevans til samfundet i dag.

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

thongsala
Peder1968 skrev:

thongsala skrev:

Den gang det blev indført dumpede folk på stribe. Så jeg tror ikke du har ret. Smile Ret mig hvis jeg tager fejl Hmmmmmm

Ja,selvfølgeligt,er der nok en og anden analfabetisk somalisk kvinde som,er dumpet.Men stadig har jeg aldrig konstateret nogen udvist af den grund.! Derfor mener jeg at,denne prøve,eller afskaffelse er samme ligegyldig
Ret mig venligst,hvis jeg tager fejl.

Lung Yao
thongsala skrev:

MANGE er dumpet i tidens løb, men der hvor du kunne få ret i dit påstand var i forbindelsen af : MEDBORGERSKABS-prøven. Read the rules

.
Hellere tie og blive betragtet som værende "enfoldig", end åbne munden og få det bekræftet.
[url]www.thailandchildrenshome.dk[/url] [url]www.thailandchildrenshome.com[/url]

hiks
ja lidt opdatering er ok, det skal ikke koste 3000 pr. gang man dumper, og så har man kun 2 mdr. til at bestå, det tager 2-4uger at rette prøven, 2 mdr. er for kort tid.

spørgsmålene bør rettes, så der ikke er spørgsmål som: har denmark ikke en praesident svar. ja eller nej.

Nogen vil svare ja og andre nej til dette, også danskere.

Spring til debat: