Se indlæg
 Udskriv debat
SF's nye formand vil af med 24-årsreglen
Thomas72
Uanset hvem der bliver den nye formand for SF, vil den nye formand af med 24-årsreglen.

http://www.dr.dk/...055155.htm

Dog står S fast ved reglen (desværre).

http://www.dr.dk/...103230.htm

Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!.

Jeg ved hvad Jeg taler om.

Nirvana
Ja så mangler di bare at mælde ud at di vil afskaffe bankgarantien
Come As You Are

Anonym Bruger
Har i en alder,Tuttelu Tralla hvor det er noget problem???Tuttelu Tralla

TG950
virgil skrev:

har du måske et problem med at folk gerne vil giftes / FS hvis de er under 24 ?
Den, der vil gøre drøm til virkelighed, må vågne op først.

Bvdrrr både store & små stavefejl kan forekomme BVDr

livet forståes forlæns, leves baglæns.

Brug ikke dagen på at se dig tilbage,
Du skal alligevel ikke den vej.....
Lev med de beslutninger du tager,
også selv om andre ikke acceptere det

Livet er som en bog, du kan ikke ændre de ting der allerede er skrevet, - men du kan starte et nyt kapittel..

Peder1968
TG950 skrev:

virgil skrev:

Alle regler rammer desværre nogle forkerte.
Men spørgsmålet er om ikke 24 års reglen faktisk har gjort mere gavn end skade?

Anonym Bruger
TG950 skrev:

virgil skrev:

Hvornår er det blevet ulovligt at blive gift før man er 24 år.
har du et link til den lov

Anonym Bruger
hehe det er sjovt så meget folk går op i den skide 24-års regel...

"se mig, jeg er humanistisk, jeg vil afskaffe 24-års reglen"...

som om den beskytter mod den massive muslimske indvandring der foregår i Europa for tiden...

Der er sgu større udfordringer at tage op end en alder på hvornår man må gifte sig..det er blot en brøkdel af løsningerne...

tom luft og billige point...det er hvad christiansborg står for disse dage...

Thomas72
Nirvana skrev:

Ja så mangler di bare at mælde ud at di vil afskaffe bankgarantien

Enig, det er ikke rimelig at nogle skal afskæres fra at gifte sig med en udenlandsk ægtefælle. Det er ikke alle der uden videre har 50.000 og det er også dyrt at låne i banken og bankerne ved godt hvad de vil have i rente. Og der snakker jeg også om folk der har arbejde.
Dog synes jeg det er fair nok, når man er blevet FS, det er den danske ægtefælle der selv sørger for sin kone/mand. Og istedet for en bankgaranti, skal man skrive under på, hvis ens udenlandske ægtefælle har lagt den danske stat for økonomisk last. Skal det modregnes i årsopgørelsen.

virgil skrev:

At den danske stat blander sig i folks privat liv, ser jeg som et problem.
Mht. alderen, jeg selv og andre på 40+ vil nok være mere tilbøjelige til at forelske sig i en på 24+, hvis man møder den rigtige. Men det er ikke usædvanlig, en ung gut på 27-28 år der rejser til LOS, vil falde for en på f.eks 21 år.

Prøv at forestille jer, man også skal være 24 år for at køre bil, for at få stemmeret, købe smøger, for at få en højere mindsteløn, osv, osv,?

[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/184937_10150098582761782_2327160_n.jpg[/img] is not a valid Image.

fckguld
Thomas72 skrev:

Uanset hvem der bliver den nye formand for SF, vil den nye formand af med 24-årsreglen.

http://www.dr.dk/...055155.htm

Dog står S fast ved reglen (desværre).

http://www.dr.dk/...103230.htm
Sgu nemt nok love, de aber får aldrig indflydelse, på andet end cykelstier og grønne afgifter.
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

fckguld
JS skrev:

hehe det er sjovt så meget folk går op i den skide 24-års regel...

"se mig, jeg er humanistisk, jeg vil afskaffe 24-års reglen"...

som om den beskytter mod den massive muslimske indvandring der foregår i Europa for tiden...

Der er sgu større udfordringer at tage op end en alder på hvornår man må gifte sig..det er blot en brøkdel af løsningerne...

tom luft og billige point...det er hvad christiansborg står for disse dage...
Ja du ganske ret - du ser tingene klart. god aften
DU FÅR HVAD DU GIVER Cool GRIB LIVETWink I MORGEN ER DET MÅSKE FORBI

Peder1968
Thomas72 skrev:

Prøv at forestille jer, man også skal være 24 år for at køre bil, for at få stemmeret, købe smøger, for at få en højere mindsteløn, osv, osv,?

Det kan jeg godt forestille mig.
Så var der måske ikke så mange der blev dræbt ude i trafikken, samt heller ikke mange der røg..... Eating Fast

Webmaster
Thomas72 skrev:

[img]https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/184937_10150098582761782_2327160_n.jpg[/img] is not a valid Image.

Der findes i forvejen en del andre aldersgrænser end den vi kender fra 24-års reglen. Nu nævner du selv bil, ja alene der er der faktisk også andre aldersgrænser end bare at være 18 år gammel. Der er i dag andre aldergrænser end 18 år for stor MC, erhvervskort og bus. Før i tiden skulle man også bare være 18 for at få flere af de ting. Der er rent faktisk også en aldergrænse på gyldigheden af dine kørekort (50/70 år, alt efter hvilke kørekort vi snakker om).

Desuden skal du være 25 år gammel for at få en alkoholbevillig, 21 år gammel for at blive ansat som strisser, 25 år gammel for at blive steriliseret. Og selv din ansættelse kan der være en aldergrænse for i det der kan være tvungen pensionering. Der er også aldersgrænser i forbindelse med pension og efterløn.

Der er også aldersgrænser som er sat lavere end 18 år eller er på 18 år. F.eks. kriminel og seksuel lavalder (15 år), ret til arbejde 15 år, ret til fritidsjob 13 år, indkøb af håndkøbsmedicin som ikke er smertestillende 15 år, køb af alkohol under 16,5% 16 år, over 16,5% 18 år, jagttegn 16 år osv.

For at opfylde 24-års reglen, så skal man være 24 år gammel. Så alt i alt er begrebet med aldersgrænser for visse ting ikke ukendt.

I øvrigt det var først i 1978 at valgretsalderen blev sat ned til 18 år.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Robert Kronberg
Da jeg mødte min tidligere (Thai) kone var hun 22 år, og 23, da vi blev gift. Den gang skulle man blot skriver under på, at det ikke var et arrangeret ægteskab, når man søgte familiesammenføring. Jeg var knap 11 år ældre.

Jeg fik selv mit først barn, da jeg var 22 og blev gift, da jeg var 23, så jeg har umiddelbart vanskeligt ved at forstå denne regel, om end jeg forstår, at den har nok har noget med muslimer at gøre, hvor de arrangerer ægteskaber.

Hilsen, Robert
Visum-hjælp og kurser i dansk i Bangkok:
- Danskundervisning - PIRO Consulting Group
- Visum til Danmark - Consular Services Asia

"Hvis du er i et land i 14 dage, så kan du skrive en roman,
hvis du er der i et halvt år, så kan du skrive en artikel,
men hvis du er der i 20 år, så kan du ikke skrive noget.
"

http://www.danishschool.dk/thailand/
Thomas72
Peder1968 skrev:
Alle regler rammer desværre nogle forkerte.
Men spørgsmålet er om ikke 24 års reglen faktisk har gjort mere gavn end skade?

Man kan også stille spørgsmålet, om ikke 24-årsreglen har gjort mere skede end gavn?.
Det er mulig at antallet af tvangsægteskaber i DK er faldet, men har også hørt om familier har sendt døtre til f.eks Sverige eller til deres hjemlande for at blive tvangsgift der. Hvis en familie sender en datter til f.eks Pakistan for at blive tvangsgift, er de helt afskåret for hjælp ift. hvis de bliver tvangsgift i DK.

Webmaster skrev:

Thomas72 skrev:

Der findes i forvejen en del andre aldersgrænser end den vi kender fra 24-års reglen. Nu nævner du selv bil, ja alene der er der faktisk også andre aldersgrænser end bare at være 18 år gammel. Der er i dag andre aldergrænser end 18 år for stor MC, erhvervskort og bus. Før i tiden skulle man også bare være 18 for at få flere af de ting. Der er rent faktisk også en aldergrænse på gyldigheden af dine kørekort (50/70 år, alt efter hvilke kørekort vi snakker om).

Desuden skal du være 25 år gammel for at få en alkoholbevillig, 21 år gammel for at blive ansat som strisser, 25 år gammel for at blive steriliseret. Og selv din ansættelse kan der være en aldergrænse for i det der kan være tvungen pensionering. Der er også aldersgrænser i forbindelse med pension og efterløn.

Der er også aldersgrænser som er sat lavere end 18 år eller er på 18 år. F.eks. kriminel og seksuel lavalder (15 år), ret til arbejde 15 år, ret til fritidsjob 13 år, indkøb af håndkøbsmedicin som ikke er smertestillende 15 år, køb af alkohol under 16,5% 16 år, over 16,5% 18 år, jagttegn 16 år osv.

For at opfylde 24-års reglen, så skal man være 24 år gammel. Så alt i alt er begrebet med aldersgrænser for visse ting ikke ukendt.

I øvrigt det var først i 1978 at valgretsalderen blev sat ned til 18 år.

Forskellen er aldersgrænsen f.eks. for at blive ansat som strisser og køre på en stor MC gælder for alle Mens 24-årsreglen kun gælder for nogle dvs. reglen gælder f.eks. for et dansk/thailandsk par, men ikke for et dansk/dansk par eller et dansk/nordisk par og det finder jeg stærk diskriminerende.

Hvis de inde på "Borgen" mener 24-årsreglen er nødvendig for at forhindre tvangs og proforma ægteskaber, eller bare mener man først er moden til at blive gift når man er fyldt 24 år - fint nok, men så skal reglen bare gælde for alle.

Webmaster
Thomas72 skrev:
Hvis de inde på "Borgen" mener 24-årsreglen er nødvendig for at forhindre tvangs og proforma ægteskaber, eller bare mener man først er moden til at blive gift når man er fyldt 24 år - fint nok, men så skal reglen bare gælde for alle.

Du har vel ikke et kort sekund overvejet hvem der mon har skabt den situation i sin tid, hvor man så i dag finder det nødvendigt med en sådan lovgivning.
Med venlig hilsen

Webmaster
Email: webmaster@dansk-thai.dk
Website: www.thailand-portalen.dk

Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det.

http://www.thailand-portalen.dk
Spring til debat: