Se indlæg
 Udskriv debat
Min støvsuger er fra Thailand og hun hedder Nan
Longway
Er man i et Dansk/Thai forhold som indebaere kaerlighed, saa vil der altid vaere en svaerm af blodtoerstige " gribbe " som kun venter paa at ens lykke forsvinder og at man kommer helt ned i soelet.......Det kaldes JANTELOV !

Nu ved jeg ikke om du Bkarke bor i thailand, men hvis ikke, og i saafald du/i vil flytte til thailand og bosaette jer, saa vil du moede disse modbydelige gribbe mange steder.....
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
natty
@Longway, du har helt ret.

Mange bedømmer/fordømmer desværre andre ud fra deres egne dårligere erfaringer.

Det er ret trist, at fordi man selv er blevet taget i røven af et medlem af en bestemt befolkningsgruppe, så generaliserer man overfor hele denne gruppe.

Det kunne aldrig falde disse personer ind, at se indad, og opdage at de måske selv mangler helt almindelig dømmekraft.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

zapper
Longway skrev:

Er man i et Dansk/Thai forhold som indebaere kaerlighed, saa vil der altid vaere en svaerm af blodtoerstige " gribbe " som kun venter paa at ens lykke forsvinder og at man kommer helt ned i soelet.......Det kaldes JANTELOV !

Nu ved jeg ikke om du Bkarke bor i thailand, men hvis ikke, og i saafald du/i vil flytte til thailand og bosaette jer, saa vil du moede disse modbydelige gribbe mange steder.....

Du er ikke alene blottet for humor. More sick

Du er også hamrende naiv.Joker

PeterS
Natty,

Er det bedømmelsen af Klaus Pagh du hentyder til,
så har du helt ret.

Longway
Zapper.

Vil du venligst forklare mig, hvordan du kan mene at jeg er blottet for humor, og er hamrende naiv ?

Det er noget af et postulat du fremfoere.

Om klaus Pagh og frue er lykkelige aner jeg da ikke noget om, men det er de vel, traaden udspringer ved at han har udtalt en " mindre heldig " JOKE " "

Nogle kan se det morsome i det, andre kan ikke, jeg er en af dem som synes at det er skammeligt.

Var det ikke det traaden handlede om..............
Mvh. Chiliposen.

zapper
Longway skrev:

Zapper.

Vil du venligst forklare mig, hvordan du kan mene at jeg er blottet for humor, og er hamrende naiv ?

Det er noget af et postulat du fremfoere.

Om klaus Pagh og frue er lykkelige aner jeg da ikke noget om, men det er de vel, traaden udspringer ved at han har udtalt en " mindre heldig " JOKE " "

Nogle kan se det morsome i det, andre kan ikke, jeg er en af dem som synes at det er skammeligt.

Var det ikke det traaden handlede om..............

hvorfor stiller du mig et spørgsmål, som du selv på glimrende vis selv besvarer.

Bjarke85
Longway skrev:

Jeg bor ikke i Thailand nej, men planlægger vi at vi gør om ganske få år (2 år ca.) Men tror ikke det bliver et problem med disse "gribbe" da jeg ikke normalt hænger ud med folk i 50-80 års alderen. Hverken i Danmark eller Thailand. Og tror ikke jævnaldrene har det på omtalte måde. Har ihvertfald ikke mødt den samme jantelov i min aldersgruppe. Og så er der nok heller ikke så mange igen på min alder dernede som fastboende ? Smile Men nu ser vi, ellers bliver de bekendtskaber hurtigt skiftet ud, det kan jeg garantere Smile

Og så ser jeg jo jantelov lidt som et kompliment, det betyder nogen har ondt i røven over min lykke og succes. Og i stedet for at blive irriteret over det, så fryder det mig blot Smile det må jo betyde jeg har noget disse gribbe ikke har. Så de er velkomne.

Longway
Kanon holdning til janteloven...hehehehe

Med saadan en melding fra morgenstunden af, kan det da kun blive atter en god dag !

Sun baby
Mvh. Chiliposen.

milex
Og så ser jeg jo jantelov lidt som et kompliment, det betyder nogen har ondt i røven over min lykke og succes. Og i stedet for at blive irriteret over det, så fryder det mig blot Smile det må jo betyde jeg har noget disse gribbe ikke har. Så de er velkomne.

Jamen så forstår jeg bedre du vil bosætte dig i Thailand, Her vil mange Thai'er have ondt i r*ven af din lykke og succes, tillader mig at forstå succes som bl.a rigdom. Men det kan du jo så 'fryde' dig over.
Godt nok på en billig bagrund.

Citat fra Gyldendals åbne encyklopædi:

De sociale spilleregler, som Janteloven er en konkret kodificering af, kan med en antropologisk vinkel opfattes som udsprunget af en generel nordisk forsigtighed, når det gælder at fremhæve sin egen eller prise andres lykke. Dens rødder kan spores til den gamle nordiske forestilling om, at lykken sikres gennem visse forsigtighedsregler; gennem beskeden adfærd undgår man andres misundelse, mens derimod "hovmod står for fald".

Bjarke85
Milex du misforstod. jeg går jo ikke rundt og praler og plapre op om noget. Men hvis folk er misundelige på noget, er det da blot et kompliment. Jeg er da glad for jeg har noget andre kan misunde Smile det er da bekræftende. Men ikke noget jeg har bedt om, eller noget som jeg hungre efter folk skal.

PeterS
Og så ser jeg jo jantelov lidt som et kompliment, det betyder nogen har ondt i røven over min lykke og succes.

Må jeg på egne og mange andres vegne takke for komplimentet,
vi er jo nogle stykker der har vanvittig succes hos de unge damer.

De fleste af os ejer eller har bare plukket den modne frugt i en for os passende alder.

Så galt er der nogen der har købt ved at betale til både konen og forældrene, og det har vi/de det udmærket med.

Men hils du nu jante, du møder ham straks du åbner siden.

Og kan du bare klare dit liv, så lad du andre om deres.

patirak
Webmaster skrev:

Hos den tidligere teaterdirektør og storcharmør, Klaus Pagh, er der ikke store chancer for, at der flytter en robotstøvsuger ind i hjemmet i Hellerup.

- Sådan en har jeg i forvejen. Den er fra Thailand. Hun hedder Nan, griner Klaus Pagh smørret og tilføjer: Det er min kone. Jeg tror, jeg ville foretrække en, hvor jeg selv støvsugede. Eller også ville jeg ansætte en dame eller en herre, siger den 78-årige skuespiller, der blev gift med sin 45 år yngre thailandske hustru for fem år siden.

Læs nærmere på: BT

Det gode ved Klaus Paghs forhold, er at han ikke behøver spekulere på om konen har taget ham for pengenes skyld eller ikke. Her er jo tydeligvis tale om ægte kærlighed - for hvilken 33 årige kvinde, ville ikke bare elske at skulle ligge i ske hver aften med en på 78 år... (Undskyld, jeg skal lige ud og kaste op!)

Men så længe Klaus Pagh og Nan begge påstår det er ægte kærlighed... så har vi andre jo ingen grund til at puste til fordommene... Han ville jo kun være dømt som pædofil, hvis de havde mødt hinanden for 30 år siden... og Nan kan jo ikke gør for, at hun har forelsket sig i en på hendes Farfars alder...

Jeg forstår slet ikke, hvor alle disse fordomme mod Thai-kvinder kommer fra??????

hugoboerge
patirak skrev:

Webmaster skrev:

Hos den tidligere teaterdirektør og storcharmør, Klaus Pagh, er der ikke store chancer for, at der flytter en robotstøvsuger ind i hjemmet i Hellerup.

- Sådan en har jeg i forvejen. Den er fra Thailand. Hun hedder Nan, griner Klaus Pagh smørret og tilføjer: Det er min kone. Jeg tror, jeg ville foretrække en, hvor jeg selv støvsugede. Eller også ville jeg ansætte en dame eller en herre, siger den 78-årige skuespiller, der blev gift med sin 45 år yngre thailandske hustru for fem år siden.

Læs nærmere på: BT

Det gode ved Klaus Paghs forhold, er at han ikke behøver spekulere på om konen har taget ham for pengenes skyld eller ikke. Her er jo tydeligvis tale om ægte kærlighed - for hvilken 33 årige kvinde, ville ikke bare elske at skulle ligge i ske hver aften med en på 78 år... (Undskyld, jeg skal lige ud og kaste op!)

Men så længe Klaus Pagh og Nan begge påstår det er ægte kærlighed... så har vi andre jo ingen grund til at puste til fordommene... Han ville jo kun være dømt som pædofil, hvis de havde mødt hinanden for 30 år siden... og Nan kan jo ikke gør for, at hun har forelsket sig i en på hendes Farfars alder...

Jeg forstår slet ikke, hvor alle disse fordomme mod Thai-kvinder kommer fra??????

Med hensyn til fordomme saa er det engang blevet sagt/skrevet" "Jeg har ingen fordomme, jeg hader alle paa lige fod"Smile

PeterS
Husk nu det er ikke fordomme om vores egne koner og kærester,
men vores tro og evner på, hvor lidt andre kan sortere deres partner.

Må jeg gøre opmærksom på min kone har en dejlig mand.

Har det interesse kan jeg godt fortælle en masse om den perfekte mand.

hugoboerge
Nu bliver jeg sikkert kritiseret soender og sammen, men vi boede paa et tidspunkt i Indonesien og vi havde en vaskepige som kom hver morgen og gik hjem om aftenen. Man kunne jo kalde hende for maerket "Indomatic".

Electrolux (stoevsuger bl.a.) havde en t-shirt reklame med en tegning af en laber larve (tegning) med en stoevsugerslange mellem benene og med sloganet "Nothing sucks like Electrolux". Smile Det var i Indonesien.

Spring til debat: