Se indlæg
Opsøgende arbejde blandt prostituerede er en succes
|
|
clydehaumann |
Lagt på d. 04/06-2013 14:45
|
Antal indlæg: 1145 |
Underligt nok kommer de fleste udtalelser om det thailandske skolesystem fra folk som aldrig har været en del af detæ Jeg personligt har i flere år arbejdet inden for det thailandske skolevæsen som lærer og uddanner af lærere og kan betro jer at det slet ikke er så ringe endda. Der tales om analfabeter som var det noget almindeligt. Ja der er folk som ikke kan læse og skrive, men ikke procentvis flere end der er i Danmark. At sammenligne den viden thailændere har med den viden danskere har er som at sammenligne bananer med hakkebøf, det er simpelthen to forskellige verdener. Jeg talte engang med en dansker som gjorde det til en videnskab at høste med et segl og for mange thailændere er det barneleg. En af mine tidligere elever har lige efter kun 6 måneders undervisning i Danmark bestået den allersidste danskprøve og er nu klar til at gå igang med en egentlig uddannelse. Thailænderne kan godt. Dansk Thai Sprogskole underviser i dansk på en måde der kan forståes. Har over 20 års erfaring i sprogundervisning.
Vi hjælper selvfølgelig gerne med visumansøgning og familiesammenføring. Har 8 års erfaring. Visum Hjælp. GRATIS Undervisning. SE VORES HJEMMESIDE. http://thaidanishservice.com https://www.facebook.com/groups/danskthaisprogskole/ |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 04/06-2013 14:48
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Interessant perspektiv, men idet bemærkningen henviser til den objektive definition af begrebet trafficking, myndigheder og NGO'er arbejder med, er det vel primært den vinkel, som antages. Ja hvis det er den store udredning om trafficking vi skal tage stilling til, så læste jeg ikke oplægget/trådstarten rigtig. Så jeg trækker mig pænt tilbage, da jeg har misforstået tråden. |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 04/06-2013 15:01
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
@PeterS Jeg tror skam ikke, at du har misforstået trådens emne. Men begrebet trafficking er jo et element, der er svært at komme udenom, når årsagerne til rekrutteringen i prostitutionsmiljøet debatteres. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2013 15:23
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
clydehaumann skrev: Underligt nok kommer de fleste udtalelser om det thailandske skolesystem fra folk som aldrig har været en del af detæ Jeg personligt har i flere år arbejdet inden for det thailandske skolevæsen som lærer og uddanner af lærere og kan betro jer at det slet ikke er så ringe endda. Der tales om analfabeter som var det noget almindeligt. Ja der er folk som ikke kan læse og skrive, men ikke procentvis flere end der er i Danmark. At sammenligne den viden thailændere har med den viden danskere har er som at sammenligne bananer med hakkebøf, det er simpelthen to forskellige verdener. Jeg talte engang med en dansker som gjorde det til en videnskab at høste med et segl og for mange thailændere er det barneleg. En af mine tidligere elever har lige efter kun 6 måneders undervisning i Danmark bestået den allersidste danskprøve og er nu klar til at gå igang med en egentlig uddannelse. Thailænderne kan godt. Clyde, with all due respect osv. Men du laeser sikkert ogsaa aviser her i Thailand og hvad der skrives om skolesystemet her. Naar vi naar 2015 eller udskudt til 2016 er thaierne desvaerre for dem skudt langt bagud. Hertil kommer at undervisningen er baseret paa at laere noget udenad og det med at taenke selv er forbudt for boern. Naar dagen er omme faar alle elever et certifikat om at de nu har bestaaet og det er selv om de intet som helst kan. Der er farang laerere der er blevet paatvunget fra skoleledelsen om at lade alle elever bestaa og hvis ikke saa ryger laereren ud. Min kones barnebarn, som bor hos os, gaar i privatskole og der er ca. 50 elever i klassen og hvad betyder det ? Enkelt, skolen oensker profit samt daarlig undervisning med saa mange elever i klassen. . Laererne anbefaler foraeldrene i vores tilfaelde bedsteforaeldrene at ungerne skal tage lidt ekstra undervisning og kun fordi saa kan laererne tjene lidt ekstra. Naa men emnet drejede sig om success med prostituerede |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/06-2013 15:30
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Om en koere en sprogskole og kan komme med fine eksempler er fint, at en kan berette om 2 thaier med 6 aars skolegang i th. og nu er sygepl. i danmark er prisvaerdigt. Proev nu at holde disse pragteksemlarene ude af traaden et oejeblik og lad os kigge paa flertallet af prostituerede.........De fleste er fra Isaan, de fleste har ingen uddannelse og ingen sprog, mange kan knap laese og skrive thai...Hvis man benaegter dette fakta, saa er man naiv ! Ps. Er i oevrigt ved at aabne en skole i bangkok, saa jeg er heldigvis forberedt og kan dermed give den korrekte undervisning...dog ej alene. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2013 15:49
|
Longway skrev: Om en koere en sprogskole og kan komme med fine eksempler er fint, at en kan berette om 2 thaier med 6 aars skolegang i th. og nu er sygepl. i danmark er prisvaerdigt. Proev nu at holde disse pragteksemlarene ude af traaden et oejeblik og lad os kigge paa flertallet af prostituerede.........De fleste er fra Isaan, de fleste har ingen uddannelse og ingen sprog, mange kan knap laese og skrive thai...Hvis man benaegter dette fakta, saa er man naiv ! Ps. Er i oevrigt ved at aabne en skole i bangkok, saa jeg er heldigvis forberedt og kan dermed give den korrekte undervisning...dog ej alene. Nu tror jeg vi har hoert den sang laenge nok omkring kvinderne fra Isaan. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/06-2013 15:58
|
Nu er det med isaan jo ikke taget ud af den blaa luft, fattigdom, ringe skoler osv. Men okay, benaegt bare fakta . Jeg har igennem en aarraekke lavet en undersoegelse blandt prostituerede, den viste at ca. 70 procent af kvinderne kom fra isaan. Jeg kan ikke underbygge min undersoegelse da den var mit eget eksperiment... Det er ikke altid at 2 + 2 = 4. Redigeret af Longway d. 04/06-2013 16:03 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2013 16:09
|
Longway skrev: Nu er det med isaan jo ikke taget ud af den blaa luft, fattigdom, ringe skoler osv. Men okay, benaegt bare fakta . Jeg har igennem en aarraekke lavet en undersoegelse blandt prostituerede, den viste at ca. 70 procent af kvinderne kom fra isaan. Jeg kan ikke underbygge min undersoegelse da den var mit eget eksperiment... Det er ikke altid at 2 + 2 = 4. Det er fakta saa jeg benaegter intet. Fattigdom helt korrekt, visse steder. Men saa er de saa rige paa anden vis som vi sikkert ikke kan forstaa. De gange jeg har vaeret i Isaan synes jeg ikke jeg har set fattigdom i form af folk der gaar klaedt i laser som man kan se her i Bangkok. Nok om det. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 04/06-2013 16:50
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Det var jo ikke for at benægte fakta, men blot sige alle fra isaan er altså ikke ludere eller analfabeter ! og det kan jeg jo kun argumentere med eksempler, så kald det bare solstråle historier. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 04/06-2013 17:18
|
Bjarke85 skrev: Det var jo ikke for at benægte fakta, men blot sige alle fra isaan er altså ikke ludere eller analfabeter ! og det kan jeg jo kun argumentere med eksempler, så kald det bare solstråle historier. Stoerstedelen af Thailands befolkning kommer fra Isaan, saa lad det nu vaere. Maaske skulle denne traad lukkes, webmaster ? |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/06-2013 17:19
|
Bjarke. Vi er enige, jeg taler ikke ned til en bestemt befolkningsgruppe. jeg taler blot fakta. Jeg kender selv isaan kvinder, hvor hovedet er godt skruet paa, jeg kender ogsaa kvinder fra bangkok hvor jeg oplever det modsatte. Jeg takker for jeres respons. Mvh. Chiliposen.
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 04/06-2013 17:25
|
Longway skrev: Bjarke. Vi er enige, jeg taler ikke ned til en bestemt befolkningsgruppe. jeg taler blot fakta. Jeg kender selv isaan kvinder, hvor hovedet er godt skruet paa, jeg kender ogsaa kvinder fra bangkok hvor jeg oplever det modsatte. Jeg takker for jeres respons. Velbekomme :-) og ja, jeg tror også vi er nogenlunde enige :-) |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/06-2013 17:26
|
hugoboerge skrev: Bjarke85 skrev: Det var jo ikke for at benægte fakta, men blot sige alle fra isaan er altså ikke ludere eller analfabeter ! og det kan jeg jo kun argumentere med eksempler, så kald det bare solstråle historier. Stoerstedelen af Thailands befolkning kommer fra Isaan, saa lad det nu vaere. Maaske skulle denne traad lukkes, webmaster ? 1/3 del er ikke stoerstedelen...............og hvorfor dog lukke traaden ? Mvh. Chiliposen.
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 04/06-2013 17:36
|
Longway: Jeg har igennem en aarraekke lavet en undersoegelse blandt prostituerede, den viste at ca. 70 procent af kvinderne kom fra isaan. Jeg kan ikke underbygge min undersoegelse da den var mit eget eksperiment... Interessant! Du kan ikke underbygge din empiri, og dog konkluderer du med en procentangivelse. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/06-2013 17:41
|
Procentangivelsen kan jo svinge lidt, der skriver jeg Ca. Mine lille undersoegelse spreder sig fra Bangkok, Phuket, Pattaya og Hua Hin, og den straekker sig over omkring 4 aar ud af 12. Man behoever saamaend ikke at vaere antropolog for at ramme fakta. At mit skrevne ville udloese et mindre RAMA-skrig, det kommer saamaend ikke bag paa mig. Hvis andre har lavet en lille undersoegelse og kommet frem til et andet udfald, saa hoere jeg gerne fra jer. Redigeret af Longway d. 04/06-2013 17:48 Mvh. Chiliposen.
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 04/06-2013 17:49
|
Men har du ramt fakta? Man behøver heller ikke at være tømrer for at save i et stykke træ. Hvis du mener, at det jeg spørger om er et ramaskrig, er det nok det mindste lille pip du hører. Jeg forholder mig skam bare noget skeptisk til metoden og basis for dine konklusioner. Specielt, når du hævder, at der kan uddrages valide fakta. Dit motiv for undersøgelsen er jeg ikke interesseret i. Det er en sag mellem dig og din præst |
|
|
Longway |
Lagt på d. 04/06-2013 17:57
|
Sudsakhon. Jeg kan vende den om, hvilket belaeg har du for at vaere i tvivl om min udokumenterde, men dog saglig undersoegelse ? At Isaan er et fattigt omraade er ingen vel i tvivl om, altsaa ligesom resten at verdens fattige steder er prostitution udbredt. Du taler thai, jeg ligesaa, saa at skelne hvor en pige kommer fra her i landet, det er saare simpelt, min undersoegelse er dog ej lavet ved blot at lytte, men ved at tale med pigerne, og vi taler om mange piger.. Lad os holde praesten udenfor. Mvh. Chiliposen.
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 04/06-2013 18:07
|
Det ved de fleste vel, at de er fra isaan, det siger thaierne jo også selv. Men nu er isaan jo stort, og hvis det er 1/3 så er det vel cirka. 21 millioner mennesker, og der er 27.000 ludere i Pattaya ved ikke med Bangkok, hua hin og phuket. Men lad os bare sige 50.000-70.000 i hele Thailand. Det er stadig en ret lille del af isaan, faktisk kun en 300'ne del.. Plus det jo ikke er ALLE der er fra isaan, blot størstedelen.. Så isaan er altså MEGET MEGET andet end ludere. Det siger FAKTA jo :-) |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 04/06-2013 19:37
|
jeg forholder mig ikke til om hvor piger, der arbejder i den letbenede industri kommer fra. Jeg forholder mig udelukkende til, at du som understøttelse for dine argumenter henviser til en undersøgelse, du har foretaget. Jeg har jo kun hvad du selv har skrevet. Så mit belæg for en udokumenteret undersøgelse ikke kan være saglig er... Kan man konkludere noget som helst på en undersøgelse, der ikke er dokumenteret? Nej, vel. Det er det som du gør. Med en procentangivelse i konklusionen, oven i købet. Hvilke elementer gør din undersøgelse saglig? Nu var det jo dig selv, der kom ind på det pseudovidenskabelige sludder for at give dine egne argumenter validitet, så mon ikke at det nærmere er det man kalder et godt gammeldags gæt.? Præsten, i øvrigt...Blev introduceret fordi han er repræsentant for institutioner, hvor tro, og ikke videnskab accepteres. Her er lidt fra Wikipedia: En enkelt datakilde vil også ofte være alt for usikker, når man skal studere et nutidigt fænomen, hvor mange variable er på spil. Derfor anvender man ofte både observationer, samtaler og dokumenter som datakilder eller taler med forskellige mennesker om det samme fænomen. Forskellige datakilder kan underbygge de samme konklusioner. Der tales om triangulering, når man ved hjælp af flere datasæt belyser det samme fænomen, og hvis de understøtter det samme resultat, siger man, at data konvergerer. For at styrke casestudiets argumentationskraft bør der anvendes både kvantitative og kvalitative data Empirismens metodeidealer Observationer og sanse-data. Induktion (metode) fra samlinger af observationer. Intersubjektivt kontrollerede data Ikke-relevant: Spekulationer, viden baseret på autoriteter, viden fra bøger (empirismen har slagordet "studér naturen, ikke bøger" ). Data om observatørens antagelser og forforståelse. (Det empiristiske metodeideal forsøger at minimere observatørens subjektivitet). Fejlkilder Der findes en række almindelige fejlkilder ved induktiv tænkning, bl.a.: Bekræftelsestilbøjelighed. Vi har en tendens til at opdage ting, der understøtter de Hypoteser eller holdninger vi i forvejen har. Tilgængeligheds heuristik. Når vi bedømmer et fænomens frekvens, konkluderer vi ofte at den er høj, hvis vi hurtigt kan komme i tanker om mange enkelte tilfælde. Her er lidt på grundlæggende gymnasieniveau: http://www.gf.dk/...metode.htm Redigeret af sudsakhon d. 04/06-2013 20:02 |
|
|
Longway |
Lagt på d. 05/06-2013 02:37
|
Bjarne. At isaan er andet end ludere, nu er det jo slet ikke det det drejer sig om, jeg skriver jo blot at de stoerstedelen af de prostituerede i de stoerre turistbyer er fra isaan. Sudskhon. Om det er gammeldags gaet ? De fleste film, klip osv. som omhandler prostitution i Thailand gaar nu i samme retning som min lille undersoegelse, saa mit skrevne vil jeg nu betragte som mere end et gaet. Den kvindelige antropolg Sine ( ? ) er sjovt nok kommet til det samme " gaet " som jeg. Mvh. Chiliposen.
|
Spring til debat: |