Se indlæg
 Udskriv debat
Nævn nægter 6-årig opholdspapirer trods retskendelse
PeterS
Nu har jura ikke noget med følelser, at gøre så det her handler ikke om følelser, men om jura, og der bør det ikke blive et spørgsmål, hvem er god til at få medierne til at spille med på følelserne.

Jeg mener det er meget afgørende at det juridiske er helt klart, hvad der så skal ske med børnene er en hel anden sag.

Ikke engang en plejetilladelse kunne man vel få som enlig mand, og her tildeler man så en forældreret til en mand der i juridisk forstand kun har været gift med børnenes mor en kort tid.

Efter hoejesteret skal den saa videre til EU's domstol for mennekserettigheder ... ?
Det skulle aldrig vaere kommet hertil naar det drejer sig om mindreaarige

Og helt ærlig hvem er det der trækker sagen gennem alle disse instanser?

Bjarne
Ingen der har lyst til at forholde sig til den omstændighed, at en offentlig myndighed pisker borgere rundt i ringen PÅ TRODS AF KLARE KENDELSER både i byretten og landsretten?
At Udlændingenævnet skider højt og flot på afgørelser ved to retsinstanser og bare kører videre. Det minder om det magtmisbrug fra offentlige myndigheder, vi også ser beskrevet efterhånden alt for mange andre steder.
For de berørte civile bliver det en udmarvende kamp, selv om de allerede har fået ret - her tilmed to gange. For den offentlige myndighed kan det ligne et computerspil, hvor man bare prøver igen, hvis man ikke når helt igennem alle baner i første forsøg.
Det her handler ikke længere om sagen. Byretten har erklæret klart og tydeligt, at drengen må blive i Danmark. Derefter har Landsretten bekræftet, at sådan er det. Men Udlændingenævnet nægter stadig at anerkende landets domstole og skal lige vride skruen lidt mere.
Det er fuldstændig uacceptabelt, og en eller flere relevante ministre burde komme på banen og kalde skrankepaverne til orden. Manifestere, at retten har talt, og så er der ikke mere at komme efter. Alt andet er en hån imod borgere.

PeterS
@Bjarne

Denne sag var aldrig kommet for retten, hvis"borgeren" havde rettet sig efter første afgørelse.

Så hvem der lige skal have skylden for tovtrækkeriet er vel svært at afgøre.

Og skal nogen kaldes til orden så er det nok politikerne der har indført disse regler.

taxidriver990
Ja @Bjarne der skulle vaere trukket en linie for laenge siden.

Det er mindreaerige boern der bliver brugt, og det finder jeg forkasteligt
Og efter 2 domsafgoerelser er det vel mere end nok, eller skal det helt til toppen ?

Ja den er principel, men og det mener jeg er et stort men, det er boern, der er havner i en klemme fordi voksne ikke har haft tjek paa regler og love ( iflg andre indlaeg )

Boern skal ikke holdes gidsler, hverken af foraeldre, styrelser eller domstole, og med alle de undtagelseslove der findes i DK, burde det vare muligt at ogsaa lave en her der tilgodeser boern tarv

Jeg vil s.... paa om det er jura der taeller eller penge, det er 2 unger og det burde betyde alt
Men man er maaske bange for at boern vil blive sendt til DK for at opnaa opholdstilladelser.

Der mangler nogen i " toppen " med nosser
Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter

Bjarne
Historien (historierne) viser med al ønskelig tydelighed, at vi IKKE bare skal rette ind efter første afgørelse. Det skal den offentlige myndighed heller ikke - der kan jo være fejl i første instans. Men her er vi altså ude i to domstolsafgørelser, som en offentlig myndighed nægter at anerkende - måske fordi det ikke koster noget at fortsætte?
Omkostningerne for borgerne er voldsomme. For embedsfyrene - tja... Giver det overhovedet et hak i karrierepapirerne at tabe?
Det er den lille mand mod systemet, og der synes at være en beklagelig tendens til, at systemets folk tiltager sig flere og flere rettigheder på den anden side af gråzonen.
Vi kan hurtigt blive enige om, at mange politikere også burde stilles til regnskab for deres gøren og laden. Men her har to retsinstanser altså vurderet og afsagt kendelse, som folk i Udlændingenævnet så ikke anerkender.

taxidriver990
Ved ikke hvad det er med de offentlige myndigheder.

Er blevet beskyldt for at blande mere ind i debatten, men se SKAT, de blaeser ogsaa paa lov og ret
Den lille mand mod en " embedsmand " med store resurser bag sig

Maaske er det saadan DK er i fremtiden, domstolenes ord vejer ikke meget og saa laenge det ikke " koster noget " ( personligt for den der driver ) at drive en sag videre vil dette fortsaette

Der findes ikke noget " Game over "

Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne

PeterS
Bjarne skrev:

Historien (historierne) viser med al ønskelig tydelighed, at vi IKKE bare skal rette ind efter første afgørelse. Det skal den offentlige myndighed heller ikke - der kan jo være fejl i første instans. Men her er vi altså ude i to domstolsafgørelser, som en offentlig myndighed nægter at anerkende - måske fordi det ikke koster noget at fortsætte?
Omkostningerne for borgerne er voldsomme. For embedsfyrene - tja... Giver det overhovedet et hak i karrierepapirerne at tabe?
Det er den lille mand mod systemet, og der synes at være en beklagelig tendens til, at systemets folk tiltager sig flere og flere rettigheder på den anden side af gråzonen.
Vi kan hurtigt blive enige om, at mange politikere også burde stilles til regnskab for deres gøren og laden. Men her har to retsinstanser altså vurderet og afsagt kendelse, som folk i Udlændingenævnet så ikke anerkender.

At føre en sag til højesteret er i mine øjne ikke misbrug af systemet,men derimod et godt bevis på, at vi ikke bare skal rette os ind efter første afgørelse.

At det har nogle menneskelige omkostninger, ja helt afgjort, men hvad med næste sag?

Var der en højesterets afgørelse, så er den nok gældende i næste lignende sag.

Hvad er der sket med pigen som sagen burde dreje sig om også?

Jeg har mest lyst til at sige sagen mere og mere viser, hvad magt medierne har.

Det er synd for de børn der ikke har mulighed for, at komme på forsiden, men bare bliver sendt ud.

taxidriver990
Med hensyn til pigen er; at sagen hjemvises for så vidt angår det ældste barn, en pige, til udlændingemyndighederne til fornyet behandling.

Det fremgaar af dommen fra 2 indstands ( Vestre Landsret ) 14/5/13

Saa der er hun nu

I dommen faar Justisminsteriet en lille en over naesen for kun at kigge paa udlaendingeloven og ikke at kigge paa barnets tarv jf. FN´s børnekonvention artikel 3, stk. 1

Og ja det er synd for de boern der ikke har nogle resurser bag dem til at hjaelpe, og dermed ender med at blive sendt " hjem " ( ?! )

PeterS
Derfor er det også meget vigtig, at næste sag ikke igen skal trækkes gennem hele det juridiske apparat før der er en endelig afgørelse.

For føres denne sag ikke til højesteret, så er det nok næste sag der bliver det.

Men stadig er det for mig en katastrofe, at medierne i mine øjne er dem der bestemmer.

Det er som den anden sag, hvor medier skriver, efter et kort skænderi.

Når man så læser sagen er det korte skænderi over 2 mdr.

Og den sag blev også om stødt på grund af medierne, så for mig giver de stramme regler ingen mening, når tingene laves om, hvis og når man kan få mediernes bevågenhed.

Det virker som om man er bange for, at føre politikernes vedtagelser ud i livet, hvis og når aviser og Tv går ind i en sag.

For mig virker det ikke retfærdigt.

Fotofreak
PeterS skrev:

Derfor er det også meget vigtig, at næste sag ikke igen skal trækkes gennem hele det juridiske apparat før der er en endelig afgørelse.

For føres denne sag ikke til højesteret, så er det nok næste sag der bliver det.

Men stadig er det for mig en katastrofe, at medierne i mine øjne er dem der bestemmer.

Det er som den anden sag, hvor medier skriver, efter et kort skænderi.

Når man så læser sagen er det korte skænderi over 2 mdr.

Og den sag blev også om stødt på grund af medierne, så for mig giver de stramme regler ingen mening, når tingene laves om, hvis og når man kan få mediernes bevågenhed.

Det virker som om man er bange for, at føre politikernes vedtagelser ud i livet, hvis og når aviser og Tv går ind i en sag.

For mig virker det ikke retfærdigt.

At pressedækning skulle ha’ indflydelse på en dom afsagt i by/lands/højesteret er jeg uenig i.

Jeg går ud fra at dommerstanden er normalt begavede mennesker, der forholder sig til fakta (og loven), og ikke lader sig rive med af pressens/pøblens mening.

Hvis man mener, at en lov er forkert/uretfærdig, så er det ikke dommerne man skal klandre. - Man skal derimod lægge pres på politikerne for at få loven lavet om.

Kommune, stat, SKAT, domstole, udlændingenævnet osv. er ikke fjenden, men derimod os alle.

M.v.h. Fotofreak
Redigeret af Fotofreak d. 11/06-2013 13:36

Spring til debat: