Se indlæg
 Udskriv debat
Ny Dagpengereform
Longway
Hej Kim.

Om din kone i tilfaelde af arbejdsloehed ikke kan faa dagpenge, hvorfor kan hun ikke det.

Eftesom din kone er i job, saa gaar jeg da ud fra at hun taler og forstaar dansk og dermed skal hun vel ogsaa have de i de goder som er ved at betale skal, men det er stadig ikke der jeg vil hen. Folk som kommer til danmark har da ikke ydet noget, men der bliver da delt rundhaandet ud af skatteydernes penge...
Mvh. Chiliposen.

At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ.

ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ

http://www.isaan-house.com
bruno
PeterS skrev:

Nahm skrev:

Longway skrev:

Fotofreak.

Selvfoelgelig skal de laere dansk, men hvorfor skal skatteyderne betale, det maa da vaere en opgave for udlaendningen eller dennes mand/kone at betale den regning.

At kunne komme i betragtning til et job bla. grundet danskkundskaber maa vaere en gulerod i sig selv.

Hvorfor skal jeg betale børnepenge til andres børn ? og deres skolegang mm ?? SAME SAME....Shock

Den eneste grund er , at du er så heldig, at leve og er opvokset i et samfund som det danske.

Ja dem ude i Nordkorea syndes jo også, at de er så heldig, at leve og er opvokset i et samfund som det Nordkorea.
Nej jeg ved godt det ikke er så fedt i Nordkorea men om det så fedt at bo i Danmark er total overvurderet efter min mening.
Danmark er ved at blive kørt i sænk, her vil jeg mene at det er den danske velfærdsystem der er skyld i det. Velfærdsystemet er kæmpe sovepude der har skabt en masse ansvarsløse, dovne og sikkerheds narkomaner personer og vi bliver total løbet over ende inden om. Så mange dansker tror at det er bare tiderne og det bliver snart bedre. Var det ikke også det de sagde i damernesmargasin i matador ? De måtte som bekendt lukke og det sker også for Danmark hvis der ikke bliver lavet nogle store ændringer.

http://gj-blog.dk/
kiml
Meget enkelt hun har ikke permanent ophold i dk endnu og hvis søger om dagpenge så kan ikke få det . Men har jeg været fornuftig at melde hende i Akasse så hun kan få understøttelse i tilfælde af arbejdsløshed .
Longway skrev:

Hej Kim.

Om din kone i tilfaelde af arbejdsloehed ikke kan faa dagpenge, hvorfor kan hun ikke det.

Eftesom din kone er i job, saa gaar jeg da ud fra at hun taler og forstaar dansk og dermed skal hun vel ogsaa have de i de goder som er ved at betale skal, men det er stadig ikke der jeg vil hen. Folk som kommer til danmark har da ikke ydet noget, men der bliver da delt rundhaandet ud af skatteydernes penge...

natty
kiml skrev:

Meget enkelt hun har ikke permanent ophold i dk endnu og hvis søger om dagpenge så kan ikke få det . Men har jeg været fornuftig at melde hende i Akasse så hun kan få understøttelse i tilfælde af arbejdsløshed .
Longway skrev:

Hej Kim.

Jeg tror "samtalen " her beror på en misforståelse, dagpenge får man, som arbejdsløs, når man opfylder visse betingelser som medlem af en A-kasse, som hun klogt er blevet medlem af.
Kontanthjælp=bistandshjælp, og er altså ikke dagpenge.
Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin

kiml
Ja det var en misforståelse troede det hed dagpenge når man gik til kommunen. Og hvis hun søger hjælp der er det hjem til Thailand. Selv om hun betaler skat. Men hun arbejder så det er ikke aktuelt, og bliver det heller ikke
natty skrev:

kiml skrev:

Longway skrev:

Hej Kim.

Jeg tror "samtalen " her beror på en misforståelse, dagpenge får man, som arbejdsløs, når man opfylder visse betingelser som medlem af en A-kasse, som hun klogt er blevet medlem af.
Kontanthjælp=bistandshjælp, og er altså ikke dagpenge.

PeterS
kiml skrev:

Longway skrev:

Hej Kim.

Nu gælder det jo alle i danmark, ikke kun udlændinge.

Man kan ikke få kontanthjælp, hvis ægtefællen tjener mere end 2 gange kontanthjælp.

Men nu har vi jo lige set en sag, hvor de kom i nyhederne og wupti, blev hun ikke udvist.

Så hvad er love og regler så værd?

http://www.bt.dk/...-skaenderi

Læg mærke til avisens,"et kort skænderi" på godt 2 måneder og modtager offentlig hjælp 20.000 kr.

Så det er ikke alle der bare bliver sendt hjem til Thailand.

Spring til debat: