Se indlæg
Opsøgende arbejde blandt prostituerede er en succes
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 23/05-2013 06:40
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Det er en stor succes at lave opsøgende arbejde blandt thailandske prostituerede i Københavns Kommune. Sådan lyder det fra socialborgmester Mikkel Warming (Ø), efter en opgørelse har vist, at 83 procent af de henvendelser, der kommer fra prostituerede til myndighederne er til den såkaldte thailandske kulturformidler. Hun er selv fra Thailand og opsøger de prostituerede på de massageklinikker, hvor de arbejder. - Det viser sig jo, at når man går ud og laver en indsats målrettet et bestemt miljø med folk, der kender det miljø, så er der gode muligheder for at få bygget bro til mennesker i prostitution, i det her tilfælde i det thailandske prostitutionsmiljø, siger Mikkel Warming til DR Nyheder. Mikkel Warming understreger dog, at der med afrikanske og østeuropæiske prostituerede gælder andre forhold. I disse tilfælde er kvinderne nemlig ikke er så lette at opsøge, da de er på gaden og ikke ude på bordellerne, som de thailandske prostituerede typisk er. Læs nærmere på: DR.dk Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 02/06-2013 23:50
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Niracha Srinakron har fået mere end 100 thailandske kvinder ud af prostitution. Hun medvirkede i Aftenshowet på DR1 den 23. maj. Man kan se eller gense indslaget her. http://www.dr.dk/...54#!/01:23 Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/06-2013 08:15
|
Fint fundet Thomas :-) Lægger lige indslaget fra udsendelsen ind her. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 03/06-2013 12:50
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Først og fremmest, stor respekt for Niracha Srinakrons indsats og resultater - og i øvrigt også hendes danskkundskaber. Men, det er lidt tamt og overfladisk. Hvilken indsats bliver der gjort for at sluse dem ind i det regulære samfund mht. jobs etc.? Dette bliver end ikke nævnt. Uden en dedikeret og målrettet indsat på dette område er tilbagefaldsprocenten deprimerende stor. |
|
|
hugoboerge |
Lagt på d. 03/06-2013 15:05
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5534 |
rinpoche skrev: Først og fremmest, stor respekt for Niracha Srinakrons indsats og resultater - og i øvrigt også hendes danskkundskaber. Men, det er lidt tamt og overfladisk. Hvilken indsats bliver der gjort for at sluse dem ind i det regulære samfund mht. jobs etc.? Dette bliver end ikke nævnt. Uden en dedikeret og målrettet indsat på dette område er tilbagefaldsprocenten deprimerende stor. Jeg ved ikke omkring stor respekt, men helt aerligt saa skulle damerne jo sendes retur til Thailand eller er jeg helt forkert paa den ? De er kommet ind i landet hoejst sandsynligt paa falske praemisser, saa ud af landet. Hvis vi skal have vores egen viv ind i landet skal vi igennem en skaersild, saa hvordan er disse kvinder sluppet ind i landet ? Nu bliver jeg sikkert skaeldt gevaldigt ud. |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 03/06-2013 15:11
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Mon ikke de fleste er gift. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/06-2013 15:12
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 819 |
Nææ det undre faktisk også mig hvordan alle de kvinder kan komme hertil, når det er sådan et helvede at få sin kone herop. Men de fleste er vel proforma gift ? Og så skylder de for bankgarantien osv. som de betaler af i bordellet ? De kan i hvert fald ikke bare komme hertil som enlige og bare være her. Så der må være nogle danske mænd bag! |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 03/06-2013 15:16
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 578 |
Mon ikke der er thai kvinder bag ? Behoever det at vaere danske maend der invitere dem til at komme til DK ? Maaske kommer de ind via Sverige, mulighederne er mange og mangler at blive belyst Men da et godt arbejde af den unge dame at ville proeve at hjaelpe ..... Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/06-2013 15:39
|
taxidriver990 skrev: Mon ikke der er thai kvinder bag ? Behoever det at vaere danske maend der invitere dem til at komme til DK ? Maaske kommer de ind via Sverige, mulighederne er mange og mangler at blive belyst Men da et godt arbejde af den unge dame at ville proeve at hjaelpe ..... Det kan selvfølgelig godt være besøgende af anden thai familie. Det oplevede jeg ved thai massage (altså massage, ikke noget sex halløj) hvor hun fortalte hun var i Danmark i 3 måneder. Og så kunne jeg jo godt lægge 2 og 2 sammen, da man ikke får 3 måneders arbejdstilladelse til Danmark som massør |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 03/06-2013 15:46
|
Uha da da Bjarke ... Paa kant med loven. Betale for tjenester udfoert af illegal arbejdskraft Jeg ville aede min gamle hat hvis jeg havde en; at flertallet er kommet hertil via thaier og ikke via danske kontakter. Der er penge i skidtet saa derfor er der nogle der ser muligheder i at "fragte" disse kvinder til DK Bagmaendene maa jo paa sin vis vaere nemme at finde da der jo skal ligge en invitation til grund for ansoegningen Saa nogle fede boeder til dem der staar bag invitationer naar kvinderne bliver opdaget ville maaske laegge en lille daemper paa lysten til at fortsaette importen Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 03/06-2013 15:46
|
Der findes en udsendelse som hedder Fanget som luder fra år 2006 som kommer lidt ind på hvordan nogle af de thailandske kvinder kommer til Danmark. Udsendelsen kan ses HER Selvfølgelig var reglerne mere lempelige dengang end de er i dag. Dengang var det også en "god" mulighed for mange danske mænd til at tjene nogle tusinder om måneden sort. Med venlig hilsen
|
|
PeterS |
Lagt på d. 03/06-2013 16:05
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
taxidriver990 skrev: Uha da da Bjarke ... Paa kant med loven. Betale for tjenester udfoert af illegal arbejdskraft Jeg ville aede min gamle hat hvis jeg havde en; at flertallet er kommet hertil via thaier og ikke via danske kontakter. Der er penge i skidtet saa derfor er der nogle der ser muligheder i at "fragte" disse kvinder til DK Bagmaendene maa jo paa sin vis vaere nemme at finde da der jo skal ligge en invitation til grund for ansoegningen Saa nogle fede boeder til dem der staar bag invitationer naar kvinderne bliver opdaget ville maaske laegge en lille daemper paa lysten til at fortsaette importen Hvis ikke kvinderne som omtales har opholdstilladelse i DK, så bliver de jo sendt ud. Så bagmændene er vel deres ægtefælle. Så jeg tror du må æde den hat du ikke har. Bor kvinderne derimod i Sverige, lovligt, så bliver de jo bare sendt hjem. Så har hun hjulpet 100 kvinder ud af prostitution har de næsten alle været gift og bosat lovligt i Danmark. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/06-2013 16:09
|
taxidriver990 skrev: Uha da da Bjarke ... Paa kant med loven. Betale for tjenester udfoert af illegal arbejdskraft Jeg ville aede min gamle hat hvis jeg havde en; at flertallet er kommet hertil via thaier og ikke via danske kontakter. Der er penge i skidtet saa derfor er der nogle der ser muligheder i at "fragte" disse kvinder til DK Bagmaendene maa jo paa sin vis vaere nemme at finde da der jo skal ligge en invitation til grund for ansoegningen Saa nogle fede boeder til dem der staar bag invitationer naar kvinderne bliver opdaget ville maaske laegge en lille daemper paa lysten til at fortsaette importen Det er vidst min mindst ulovlige forseelse i mit liv hah :-) Men det er næppe ulovligt, jeg gik ind i et lovligt registreret firma og fik en ydelse, at jeg så under akten, får information der gør jeg kan lægge 2 og 2 sammen, men ikke direkte siger hun arbejder her ulovligt, gør ikke mig kriminel :-) |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 03/06-2013 16:35
|
Har lige set den "gamle" udsendelse og jeg tror stadigvaek det er saadan at det er "med"soestre der lokker. Hvorfor skulle det have aendret sig da der jo ikke er nogen reel straf da der ikke faeldes nogle domme. Kan da godt vaere at der staar nogle danske maend bag, men det er nok ikke gennem den vej kontakten er etableret. Thaier stoler paa thaier ikke faranger Mangler en jurist men tror skisme at selv om du gaar ind i et reg firma og i god tro saa er det stadigvaek din skyldighed at sikre dig at personen der udfoere arbejdet er i besiddelse af gyldig opholdstilladelse. Kan huske det fra taxa tiden; Der skulle man passe paa naar man koerte til Sverige med ikke danskere, hvis de ikke havde opholdstilladelse kunne man, hvis stoppet paa broen, blive anklaget for menneskesmugling. Skete for en tysk taxa chauffoer. ( sidespring ) Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/06-2013 16:44
|
Det er også lidt noget andet, at køre over en grænse, end at købe noget af en der ikke ligner en dansker.. Der er altså 500.000 ikke vestlige udlændinge i Danmark ca. Så hvis man skulle se papirer på alt hvad de udføre, eller man køber af dem hele tiden, ville det blive noget besværligt. Jeg tvivler sku på at det kræves af en som forbruger. Edit : Sidste gang du var i Netto og blev betjent i kassen af en der ikke ligner en dansker, tjekkede du så om han havde ophold og arbejdstilladelse ? :-) |
|
|
milex |
Lagt på d. 03/06-2013 17:06
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Nu er der jo ikke ret meget 'personlig' betjening' i Netto. Iøvrigt er jeg sikker på at tingene er i orden der. Men - man kan jo altid bruge sin sunde fornuft. |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/06-2013 17:13
|
Så fordi et firma er veletableret, så skal man ikke se dokumentation ? Jeg er ret overbevist om, at loven ikke tager højde for, og kan adskille hvornår et firma er veletableret og trustworthy nok til ikke at skulle vise dokumentation. Selvfølgelig er det firmaets ansvar og ikke mit, jeg går ind i et lovligt firma fra gaden og køber en vare. Desuden er jeg også ret ligeglad |
|
|
Robert Kronberg |
Lagt på d. 03/06-2013 17:14
|
Antal indlæg: 3779 |
Meget mærkeligt, at se den TV2 dokumentar, som webmaster linker til. Jeg kender til en Flemming (så vidt jeg husker), der døde på samme vis omkring 2002. Der var også en Kim i samme kreds. Desuden var der nogle massageklinikker (hvor pigerne dog ikke var spærret inde). Men der lå en lummer stemning bag det hele. Hilsen, Robert |
|
|
taxidriver990 |
Lagt på d. 03/06-2013 17:41
|
Bjarke det var nu mest for at drille dig lidt jeg skrev at du havde gjort en ulovlig handling, Men rent faktiskt har man som borger i DK pligt til at reagere naar man faar eller hvis man allerede har kendskab til personer der opholder / arbejder ulovligt i Danmark,. Der findes en speciel hotline telefon : 70 12 12 88 Men det er off topic...... Kan kun give ret i at det er haabloest at tjekke.... Som taxa skulle man saa kraeve at alle der snakkede udenbys skulle vise pas ved indstigningen....nok mest chauffoerene der ville have et problem der men alligevel.... Men der jo nogen der godt kan lide kontro; og atter kontro;... Saa laenge der er penge i erhvervet saa vil der altid vaere nogen der vil proeve at tjene nogle skillinger paa andres noed. Redigeret af taxidriver990 d. 03/06-2013 17:51 Almindelig sund fornuft er ikke så almindelig endda Bekymringer er som en gyngestol. De holder dig beskæftiget, men du kommer ingen vegne Kernen i frihed er at tvivle på autoriteter |
|
|
Bjarke85 |
Lagt på d. 03/06-2013 17:46
|
Det er helt korrekt at hvis jeg får kendskab til hun arbejder ulovligt, så er det min pligt at anmelde det. Det kunne dog aldrig falde mig ind at gøre :-) Men jeg tvivler på jeg skal sikre mig inden, at hun arbejder her lovligt. Da der er 500.000 ikke vestlige udlændinge i DK, og det ville være ret umuligt at sikre sig hvergang man køber/bliver betjent af en udlænding. Anyway ved godt det var lidt gas så videre med emnet |
|
Spring til debat: |