Se indlæg
Side 1 af 2: 12
|
Ny Dagpengereform
|
|
KnockKnock |
Lagt på d. 14/05-2013 11:16
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 33 |
Pengene til dagpengereformen skal bl.a. tages fra udlændinge som lærer Dansk: Penge fra undervisning til udlændinge I 2014 vil stigningen sende godt en milliard kroner i statskassen og 150 milllioner i 2015. Derudover skal udspillet finansieres ved, at der tages penge fra målretning af danskuddannelse for voksne udlændinge. Kilde www.dr.dk http://www.dr.dk/...100531.htm |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 14/05-2013 17:43
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1131 |
den nuværende regering tager pengene alle de forkerte steder fra.... ja, man kan altid diskutere om langtidsledige skal kunne fortsætte i en uendelighed med at være langtidsledige og blive forsørget af de andre flittige hænder....men at pengene til dette skal tages fra de arbejdende folk og bl.a. højere a-kasse bidrag samt de flittige udlændinge der lærer dansk så de kan begå sig på arbejdsmarkedet...det er da direkte tosset !!!! hev man lidt i ulandsbistanden var problemet løst...men nej nej, de korrupte afrikanske ledere skal jo kunne nyde deres otium som mange miliardære på Bahamas... det sender de forkerte signaler.....lad være med at arbejde og lad være med at lære dansk.... på Hvidovre hospital har de danske skatteydere lige finanseret en "indvandrer" medicinsk afd. KUN for alle de analfabeter uden arbejde der ikke kan dansk...med denne afdeling kommer de desuden foran i køen til behandling... danmark, danmark, danmark.... |
|
|
Longway |
Lagt på d. 14/05-2013 18:52
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1079 |
Man kan ogsaa vende den om, hvorfor skal danske skatteydere betale for at naboens kone fra thailand laere dansk ? Hvis du vil laere thai i thailand, ja saa maa du da selv betale. Tror at det er paa tide at stoppe den der kraevementalitet. Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 14/05-2013 19:01
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 513 |
JS; på Hvidovre hospital har de danske skatteydere lige finanseret en "indvandrer" medicinsk afd. KUN for alle de analfabeter uden arbejde der ikke kan dansk...med denne afdeling kommer de desuden foran i køen til behandling... danmark, danmark, danmark.... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Dem der er tale om her er nok ikke thaier....men nærmere muslimer igen igen ikke ? - der er jo mange problemer med muslimer i DK i alle vores byer og på alle nivoer desværre....mærkeligt nok egentligt at de er så "svære" man skulle da lave en sluse allerede i deres hjemland med hvor de ligesom skulle vide hvad vi i Dk forventer af dem/ deres opførsel osv ??? hvis de ikke kan leve op til det -udvisning omgående Thaier er da heldigvis gode til at integrere sig, og også hurtigt. De kan også lære at tale dansk ret hurtigt |
|
|
Fotofreak |
Lagt på d. 14/05-2013 19:16
|
Øvet medlem Antal indlæg: 489 |
Longway skrev: Man kan ogsaa vende den om, hvorfor skal danske skatteydere betale for at naboens kone fra thailand laere dansk ? Det er fordi at vi danskere forventer, at naboens kone også deltager i samfundet (f.eks ved at arbejde) Og det er nemmest at få et job, hvis man kan tale en smule dansk - Måske derfor at nogle folkeslag fravælger danskundervisning ? M.v.h. Fotofreak Redigeret af Fotofreak d. 14/05-2013 19:22 |
|
|
Longway |
Lagt på d. 14/05-2013 19:42
|
Fotofreak. Selvfoelgelig skal de laere dansk, men hvorfor skal skatteyderne betale, det maa da vaere en opgave for udlaendningen eller dennes mand/kone at betale den regning. At kunne komme i betragtning til et job bla. grundet danskkundskaber maa vaere en gulerod i sig selv. Redigeret af Longway d. 14/05-2013 20:04 Mvh. Chiliposen.
At vaere kritisk, er ikke det samme som at vaere negativ. ผมอาจจะยังไม่เชื่่อ แต่ไม่ได้หมายความว่าไม่เชื่อ อะไรก็ตามต้องคิดก่อนเสมอ |
|
|
Nahm |
Lagt på d. 14/05-2013 21:26
|
Longway skrev: Fotofreak. Selvfoelgelig skal de laere dansk, men hvorfor skal skatteyderne betale, det maa da vaere en opgave for udlaendningen eller dennes mand/kone at betale den regning. At kunne komme i betragtning til et job bla. grundet danskkundskaber maa vaere en gulerod i sig selv. Hvorfor skal jeg betale børnepenge til andres børn ? og deres skolegang mm ?? SAME SAME.... |
|
|
Longway |
Lagt på d. 14/05-2013 21:32
|
Jeg kan ikke se sammenligningen, hvis man oensker en partner til danmark kan det ikke vaere skatteydernes penge som skal betale en skolegang ! Det er jo lige praecis den kraevementalitet som draener statskassen....... Mvh. Chiliposen.
|
|
Nahm |
Lagt på d. 14/05-2013 21:51
|
Longway skrev: Jeg kan ikke se sammenligningen, hvis man oensker en partner til danmark kan det ikke vaere skatteydernes penge som skal betale en skolegang ! Det er jo lige praecis den kraevementalitet som draener statskassen....... --------------------------------------------------------------------------------- Ok... der betales skat og moms, afgifter til så meget i Dk...sådan er det jo, og jeg synes fx. det er ógså er urimeligt jeg skal betale andre børns skolegang mm, ligesom så mange andre ting jeg fx. ikke får glæde af...men sådan er Dk jo ligenu... UJeg får ikke selv meget for mine indbetalte skattekroner samr afgifter og moms, benytter ej heller læge og hospitaler, jeg blot betaler måned efter måned, år efter år... |
|
|
natty |
Lagt på d. 14/05-2013 22:02
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Jeg synes nok, at det er forkert at tage penge fra danskundervisningen, men ellers overlever jeg nok, at jeg skal betale 1 kr. mere pr. dag i understøttelsesforsikring i et par år, for at 30.000 her til sommer og i år, og senere også flere ikke falder ud af dagpengesystemet og risikerer at komme over på kontakthjælpen, hvor man bl.a. skal æde af mursten og ophæve pensionsordninger mm. Det kan vise sig at blive meget dyrere for samfundet i den anden ende. Kun godt, hvis der findes en løsning, som ikke kun varer 6 måneder af gangen. Regeringen har stået overfor en konkret tvungen opgave som skulle løses her og nu, og derfor er ulandsbistand, Hvidovre Hospital og "dem og os" irrelevante i denne sammenhæng. Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 14/05-2013 23:22
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
natty skrev: Jeg synes nok, at det er forkert at tage penge fra danskundervisningen, Jeg har også svært ved at se det skal være nødvendig, at skære i danskundervisningen og andre steder. For at finansiere dagpengeløsningen, når der er råd til topskatlettelser til dem der har de største indtægter. http://borsen.dk/..._2013.html Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
natty |
Lagt på d. 14/05-2013 23:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3021 |
Thomas72 skrev: natty skrev: Jeg synes nok, at det er forkert at tage penge fra danskundervisningen, Jeg har også svært ved at se det skal være nødvendig, at skære i danskundervisningen og andre steder. For at finansiere dagpengeløsningen, når der er råd til topskatlettelser til dem der har de største indtægter. http://borsen.dk/..._2013.html Nu skal der jo forhandles med Enhedslisten, og oplægget er til dem, men mon ikke, der kan ændres netop på sprogundervisningen? Vi vil se!! Uvidenhed avler oftere selvtillid end viden, Charles Darwin
|
|
|
PeterS |
Lagt på d. 15/05-2013 03:06
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
Nahm skrev: Longway skrev: Fotofreak. Selvfoelgelig skal de laere dansk, men hvorfor skal skatteyderne betale, det maa da vaere en opgave for udlaendningen eller dennes mand/kone at betale den regning. At kunne komme i betragtning til et job bla. grundet danskkundskaber maa vaere en gulerod i sig selv. Hvorfor skal jeg betale børnepenge til andres børn ? og deres skolegang mm ?? SAME SAME.... Den eneste grund er , at du er så heldig, at leve og er opvokset i et samfund som det danske. |
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/05-2013 05:44
|
Longway skrev: Man kan ogsaa vende den om, hvorfor skal danske skatteydere betale for at naboens kone fra thailand laere dansk ? Hvis du vil laere thai i thailand, ja saa maa du da selv betale. Tror at det er paa tide at stoppe den der kraevementalitet. Hvorfor skal vi overhovedet betale skat? min pointe er at det er en god investering for mig at naboens thai kone lærer dansk, ligesom det er en god investering for mig at naboens børn får en gratis uddannelse...det betyder at de senere kommer i arbejde og tjener skattekroner ind. Så at tage pengene fra danskundervisning samtidig med at vi bruger penge på ufattelige mærkelige ting istedet fx en indvandrer medicinsk afdeling kun for muslimske udlændinge der ikke gider lære dansk....det er mig en gåde!! |
|
|
PeterS |
Lagt på d. 15/05-2013 06:18
|
Øvet medlem Antal indlæg: 231 |
JS skrev: Longway skrev: Man kan ogsaa vende den om, hvorfor skal danske skatteydere betale for at naboens kone fra thailand laere dansk ? Hvis du vil laere thai i thailand, ja saa maa du da selv betale. Tror at det er paa tide at stoppe den der kraevementalitet. Hvorfor skal vi overhovedet betale skat? min pointe er at det er en god investering for mig at naboens thai kone lærer dansk, ligesom det er en god investering for mig at naboens børn får en gratis uddannelse...det betyder at de senere kommer i arbejde og tjener skattekroner ind. Så at tage pengene fra danskundervisning samtidig med at vi bruger penge på ufattelige mærkelige ting istedet fx en indvandrer medicinsk afdeling kun for muslimske udlændinge der ikke gider lære dansk....det er mig en gåde!! Nu er det vel ikke kun naboen til den ene side, men også til den side hvor andre udlændinge bor. Hvad specielt skulle der være ved, en thai lærer dansk? og er det ikke et krav i dag for alle F/S. |
|
|
Longway |
Lagt på d. 15/05-2013 06:51
|
Jeg ser intet problem i at naboens kone som er thai laere dansk, jeg ser problemet i at skatteyderne skal betale, akkurat som jeg ser et problem i at skatteyderne skal betale for at Ali's kusine Fathima skal laere danske, eller ali's lillebror som er islamist skal have sin undervisning betalt. Jo det er et krav at udlaendninge skal laere dansk, og desvaerre ogsaa et krav at skatteyderne skal betale gildet. Haaber at jeg nu har gjort det klart nok hvad jeg mener. Mvh. Chiliposen.
|
|
Anonym Bruger |
Lagt på d. 15/05-2013 14:53
|
vi er enige Longway, jeg fremhæver blot at Helle kunne tage de penge til finansering af hendes mærkelige projekter 1000 andre bedre steder fra...at hun vælger danskundervisningen som det første er mig en gåde...men det er alt hvad hun fortager sig... |
|
|
rinpoche |
Lagt på d. 15/05-2013 19:20
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 5069 |
Longway skrev: Jeg ser intet problem i at naboens kone som er thai laere dansk, jeg ser problemet i at skatteyderne skal betale, akkurat som jeg ser et problem i at skatteyderne skal betale for at Ali's kusine Fathima skal laere danske, eller ali's lillebror som er islamist skal have sin undervisning betalt. Jo det er et krav at udlaendninge skal laere dansk, og desvaerre ogsaa et krav at skatteyderne skal betale gildet. Det korte af det lange er som så: Det er en såre klog investering, som kommer alle implicerede parter til gode på den lange bane. Når man nu engang har fået dansk opholdstilladelse, så er det med at få nytilkomne - uanset deres nationalitet - på omgangshøjde så hurtigt som muligt til glæde og gavn for alle. Hvad du i stedet - efter min beskedne mening - burde harcellere over, er modersmålundervisning. WTF? Skal det danske samfund betale for at håbefulde indvandrerpoder skal lære deres modersmål financieret af danske skatteydere??? |
|
|
Longway |
Lagt på d. 15/05-2013 19:48
|
Hej Rinpoche. Du har da ret i at det er en god investering, men hvorfor skal fru hansen paa 90 aar. vaere med til at betale, ja det er hende paa plejehjemmet som maa gaa med en beskidt numse i flere dage. Det maa da foerst og fremest vaere i partnerens interesse at partneren laere dansk. 3. aar er kvoeten for at laere dansk, kunne den ikke saettes ned til 1 aar ? jeg mener folk gaar og kommer som det lyster dem, saadan lidt ligesom folkeskolen. Jeg kender til sprogundervisning i danmark, det er vagt og slap, maaske derfor det kan tage 3 aar, som desvaerre til tider langt fra er nok. jeg ved at det er et oemt emne da jeg jo ogsaa rammer thaier med min kritik, men uanset hvor man kommer fra saa. burde man jo beholde de objektive briller paa og ikke tage parti. Og ja, jeg er thaigift og har vaeret det i mange aar....Min kone er faktisk enig med mig....... Mvh. Chiliposen.
|
|
kiml |
Lagt på d. 16/05-2013 10:22
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 686 |
Ja men min kone arbejder og betaler skat i dk hvorfor skal hun ikke have lidt for sine skatte penge. Og hvis hun bliver arbejdsløs kan hun ikke modtage dagpenge Longway skrev: Man kan ogsaa vende den om, hvorfor skal danske skatteydere betale for at naboens kone fra thailand laere dansk ? Hvis du vil laere thai i thailand, ja saa maa du da selv betale. Tror at det er paa tide at stoppe den der kraevementalitet. |
|
Side 1 af 2: 12
Spring til debat: |