Se indlæg
Rohingya
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 07/06-2018 11:38
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2627 |
JohnBKK skrev: Sunni eller ej, alle muslimer burde fjernes fra denne planet.. https://www.amnes...ine-state/ Apropo had til andre ... |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/06-2018 12:39
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 4361 |
Vandango skrev om had, ikke jeg.. Men du kan jo se om dit blide altfavnende tåbelige godheds verdensbillede stadig holder, når du en dag med kniven på struben bliver kommanderet ned på knæ af de nye herskere. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 07/06-2018 17:49
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
JohnBKK skrev: Sunni eller ej, alle muslimer burde fjernes fra denne planet.. https://www.amnes...ine-state/ Tja, det samme mente en Adolf H om jøderne. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 07/06-2018 18:11
|
Løgn - Fake History - han samarbejdede med top-jøder om at få dem eksporteret til Mellemøsten, men lad det ligge, gider ikke diskutere med dig og dermed være tvunget til at læse dine præpubertære meninger og holdninger..
Redigeret af JohnBKK d. 07/06-2018 18:28 |
|
|
vandango |
Lagt på d. 08/06-2018 14:03
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 3980 |
Endelig ser et europæisk land sandheden og handler derefter. https://ekstrabla...er/7190157 Det vil aldrig ske i danmark, da alle politikkere sigter efter en top post i EU. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/06-2018 14:21
|
Pas nu på Van, der kommer vel snart bemærkninger om Østrigs "rødbrune" fortid, og en vis Herr Adolf der er født der, hahaha! |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 08/06-2018 16:32
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Jeg kan da kun give Thomas ret. Men med til historien hører således også, at nazisterne og muslimerne samarbejde om både jødehadet og om løsningen. Idet nazisterne i dag stort set ikke er eksisterende i forhold til både tilstedeværelse og nedbrydende adfærd, når der sammenlignes med klodens samlede problemer med muslimer, kan det undre at verdens "Thomas 'er" stadigvæk refererer til nazisterne, når de skal udtrykke foragt. Især fordi denne foragt, der udtrykkes finder sin stærkeste glød, i debatter, hvor muslimer er omdrejningspunktet. En ting er at man må undre sig over den ensidige henvisning til en dråbe i helvedes hav af tosser. Hertil må nazisterne regnes. En anden er den nævenyttige apologiske tilgang vores nordjyske ven med knallerten på havnen har til islam. Især undrer det, at når nazisternes og muslimernes fællesreference ikke bare er taget op, men er fortsat op til dato, at det så lige er en tidsmæssigt fjern og dagsaktuelt ubetydelig nazisme, der hele tiden italesættes på Puck Maxien. Islam er jo i lighed med nazisme en del at helvedes hav af tosser, men i modsætning til nazisternes bidrag, der er en dråbe, udgør islam nok nærmere selve havets omfang. Er der ikke adgang til relevant litteratur oppe i vandkanten, Nordenfjords? Redigeret af sudsakhon d. 08/06-2018 16:41 |
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 08/06-2018 17:20
|
sudsakhon skrev: ... når der sammenlignes med klodens samlede problemer med muslimer, kan det undre at verdens "Thomas 'er" stadigvæk refererer til nazisterne, når de skal udtrykke foragt. I dette tilfælde var der tale om en oplagt sammenligning mellem den holdning, der blev lagt for dagen herinde, og den holdning Hitler havde. Og så kan man jo ikke lade være med at bide mærke i, at JohnBKK føler sig nødsaget til at forsvare Hitler. Det er måske ikke så underligt, at dette forum er blevet meget stille - de fleste indlæg fra brugerne handler ikke om Thailand men om had til muslimer. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/06-2018 17:50
|
Jeg vil da gerne uddybe mit - indrømmet - absolut grove krav om at de burde fjernes fra planeten. Det er ikke Endløsung jeg mener, nej, men de burde finde andre steder i universet hvor de kan inkarnere og leve deres formørkede skodliv, månens bagside f.eks. - det kan vel minde dem om den mørke middelalder de længes så inderligt efter. Kina vil lave baser deroppe, lad os sende alle 1.5 mia. afsted, måske et projekt for en visionær genial galning som Elon Musk, bare afsted med dem, så vi andre kan leve i fred og ro, og foriøvrigt kunne de fragte jøderne derop ligeså, de lider af samme religiøse "chosen people" syndrom som mujaffaerne. @Kim L.: Et stille forum, og det skulle være min skyld, eller et "muslim had"??? Come on, spørg folk om de synes det er morsomt at være medlem af et forum hvor Webmaster er blevet idømt en fængselsstraf, en kriminel sgu´, hva´ba´??? - og selv kører han da hårdt på mht. til muslimerne og deres syge adfærd overalt i verden. Så luk arret, tak... for meget Morten Østergaard over dig, og det er f..... ikke en kompliment. PS: Har lige holdt en pause fra stedet her i ca. 12 dage, synes her er jævnt kedeligt, men det hjalp da ikke særlig meget, folk holder sig væk, tror hele dette forum trænger til en gevaldig reboot.. Redigeret af JohnBKK d. 08/06-2018 17:53 |
|
|
milex |
Lagt på d. 08/06-2018 17:52
|
Meget øvet medlem Antal indlæg: 830 |
Gad vide om replik-boksen er forsvundet grundet al det snavs der var der. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/06-2018 17:55
|
sudsakhon skrev: Jeg kan da kun give Thomas ret. Men med til historien hører således også, at nazisterne og muslimerne samarbejde om både jødehadet og om løsningen. Idet nazisterne i dag stort set ikke er eksisterende i forhold til både tilstedeværelse og nedbrydende adfærd, når der sammenlignes med klodens samlede problemer med muslimer, kan det undre at verdens "Thomas 'er" stadigvæk refererer til nazisterne, når de skal udtrykke foragt. Især fordi denne foragt, der udtrykkes finder sin stærkeste glød, i debatter, hvor muslimer er omdrejningspunktet. En ting er at man må undre sig over den ensidige henvisning til en dråbe i helvedes hav af tosser. Hertil må nazisterne regnes. En anden er den nævenyttige apologiske tilgang vores nordjyske ven med knallerten på havnen har til islam. Især undrer det, at når nazisternes og muslimernes fællesreference ikke bare er taget op, men er fortsat op til dato, at det så lige er en tidsmæssigt fjern og dagsaktuelt ubetydelig nazisme, der hele tiden italesættes på Puck Maxien. Islam er jo i lighed med nazisme en del at helvedes hav af tosser, men i modsætning til nazisternes bidrag, der er en dråbe, udgør islam nok nærmere selve havets omfang. Er der ikke adgang til relevant litteratur oppe i vandkanten, Nordenfjords? Tror du skal begrænse lix-tallet, og holde dit indlæg i "Kurt Thyboe" stil, det glider nok nemmere ind i kraniet på nordjyden.. |
|
|
Thomas72 |
Lagt på d. 08/06-2018 18:26
|
Erfarent medlem Antal indlæg: 1392 |
Kim Ludvigsen skrev: I dette tilfælde var der tale om en oplagt sammenligning mellem den holdning, der blev lagt for dagen herinde, og den holdning Hitler havde. Og så kan man jo ikke lade være med at bide mærke i, at JohnBKK føler sig nødsaget til at forsvare Hitler. Det er måske ikke så underligt, at dette forum er blevet meget stille - de fleste indlæg fra brugerne handler ikke om Thailand men om had til muslimer. Hvis indlæggene ikke handler om muslimhad, så handler det ofte om at nedgøre og fornærme andre brugere. Og Jeg er overbevist om, at det har skræmt flere brugere væk fra Portalen og dermed en medvirkende årsag til stilheden. Her burde Web gribe langt hårdere ind som f.eks admin på fb gruppen DANMARK - THAILAND, end bare at tildele en 24 timers udelukkelse, det griner folk jo bare af. Til Jer der rejser til Thailand for første gang, pas på!.
Thailand er vanedannende, stærk vanedannende!. Jeg ved hvad Jeg taler om. |
|
|
juj |
Lagt på d. 08/06-2018 18:33
|
Øvet medlem Antal indlæg: 352 |
JohnBKK skrev: Sunni eller ej, alle muslimer burde fjernes fra denne planet.. https://www.amnes...ine-state/ Fjernes fra Europa kan godt gøre det. Men noget der burde spredes til hele Europa at de imamer og deres støtter skal ud. De mørke menesker vil ikke gøre os noget godt. Ufattelig vi har lukket dem ind i godhedens navn. Fælles flygtninge centre for Europa, og der skal de blive til de kan sendes hjem. Det vil fjerne lysten til at tage her o,p for dem der bare kommer for at få snaplen i div kasser. |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/06-2018 18:45
|
Thomas72 skrev: Kim Ludvigsen skrev: I dette tilfælde var der tale om en oplagt sammenligning mellem den holdning, der blev lagt for dagen herinde, og den holdning Hitler havde. Og så kan man jo ikke lade være med at bide mærke i, at JohnBKK føler sig nødsaget til at forsvare Hitler. Det er måske ikke så underligt, at dette forum er blevet meget stille - de fleste indlæg fra brugerne handler ikke om Thailand men om had til muslimer. Hvis indlæggene ikke handler om muslimhad, så handler det ofte om at nedgøre og fornærme andre brugere. Og Jeg er overbevist om, at det har skræmt flere brugere væk fra Portalen og dermed en medvirkende årsag til stilheden. Her burde Web gribe langt hårdere ind som f.eks admin på fb gruppen DANMARK - THAILAND, end bare at tildele en 24 timers udelukkelse, det griner folk jo bare af. Jamen, vågn dog op mand, Web har jo været væk i måneder, det hele har sejlet, fatter du ingenting?????? ................... |
|
|
sudsakhon |
Lagt på d. 08/06-2018 19:49
|
Ekspert medlem Antal indlæg: 2675 |
Men ingen brokker sig over de uskyldige nazister, der trods deres ringe antal og at de passer deres job, er integrerede og ikke slår med cylelkæder hele tiden skal trækkes frem som skræmmeeksempel. Er det ikke så'n lissom netop den retorik at islamapologerne vil stoppe? Metoden synes dog noget hyklerisk |
|
|
JohnBKK |
Lagt på d. 08/06-2018 20:00
|
Det ikk´hip å´vær´ Nazi nu om dag, vi ska´ ha´ fund´ de grøn jakke fram som i 80´rn, de vil hjælp, tro meg, jeg var dar sæ´l, vi var hård nitte alle, nogn hård en andr, men hård du, hård var vi, folk ikk´hård i dag, folk blød og især blød i bold.. Slut nu, 3BB slukk og luk, for mi net har ikk betal, brugt det hel på drok.. |
|
|
Webmaster |
Lagt på d. 08/06-2018 20:38
|
Superadministrator Antal indlæg: 6782 |
Uhadada, fik lige en morfar og vågner op til en tråd som i den grad er eksploderet - og tilmed eksploderet i flere retninger. Nå, men lad mig lige starte med morfaren. Jeg trængte sgu' til den efter at jeg havde været oppe klokken 03:15 i morges og på arbejde til langt hen på eftermiddagen i den forbandede varme. Og hvorfor jeg lige finder det nødvendigt at oplyse om at jeg går på arbejde... Jo, så er det åbenbart nødvendigt for at lægge lidt låg på det indtryk af en dæmon som enkelte herinde åbenbart har om mig. JohnBKK skrev: Come on, spørg folk om de synes det er morsomt at være medlem af et forum hvor Webmaster er blevet idømt en fængselsstraf, en kriminel sgu´, hva´ba´??? Uha er det der skoen trykker..... Men da glædeligt at vi endelig fandt én som er berettet til at kaste den første sten. Omkring siden og forumet her, så omhandler siden Thailand og thai-relateret ting og sager i både Thailand og Danmark. Siden er ikke hverken et forum for kriminelle, personer med en neonazistisk tilgang til tingene, sykoner, fodboldspillere osv. Omdrejningspunktet herinde er Thailand og intet andet. Og hvad folk så hver især ellers tænker, mener og foretager sig er denne side og omdrejningspunktet herinde uvedkommende. Og jeg mener ikke at nogle herinde, hverken undertegnende eller andre, har haft fripas til hverken det ene eller andet med hensyn til ting som ikke omhandler omdrejningspunktet herinde. Nå, lad os komme videre til det næste punkt. Er det berettet herinde på en side hvor omdrejningspunktet er Thailand at der også bliver diskuteret muslimer - fx i denne tråd. Nu ligger denne tråd i et forum-emne som hedder "Nabolande til Thailand" og dermed er tråden ganske berettet da indholdet i tråden netop omhandler Myanmar - et naboland til Thailand. At omdrejningspunktet i tråden så er muslimer - uanset hvilket syn man så ellers har på dem - og uanset om man mener at muslimerne i denne sag uberettet eller ganske berettet har været udsat for nogle handlinger - så kommer vi ikke uden om at tråden og emnet hører til her i forumet. For jeg forventer og tror virkelig ikke at nogle herinde som i ramme alvor mener, ønsker og er af den overbevisning at tråden ikke hører til herinde alene fordi der ytres kritiske holdninger til muslimer. Kritik skal der altså være plads til herinde, både positiv og negativ kritik. Og for lige at tage denne tråd igen, så viser indlæg 257 fra Dalton jo os allesammen hvorfor det er vigtigt at være kritisk. For "sandheden" er ikke altid lige den man kan æde råt i pressen. Jeg ønsker ikke svenske tilstande herinde hvor det er tabu at omtale virkeligheden. Vi kommer ikke udenom at der er en virkelighed med muslimer, russiske turister, kinesiske turister, plast-affald på Thailands strande, MSG i maden og så videre og så videre..... Vi skal kunne tage emner op, også selvom de ikke lige altid er positive og også selvom nogle altid vil kunne føle sig stødt over et eller andet. Der er mange virkeligheder derude og vi skal ikke gøre os til dommere over de virkeligheder. Vi skal blot kunne diskutere, argumentere og være vildt enig og uenige herinde - men altid i en ordentlig og god tone. Forum-emnet "Nabolande til Thailand" har i øvrigt eksisteret lang tid før denne tråds første indlæg. Forum-emnet er altså ikke belejligt oprettet til formålet at hænge muslimer ud. Det tror jeg de klarer ganske udmærket på egen hånd. Milex, du har fuldstændig ret. Jeg deaktiverede det i går eller forgårs, da der igen var postet noget hvor Thailand overhovedet ikke var omdrejningspunktet. Jeg kunne godt have redigeret det væk eller have skrevet en lille replik om at den slags ikke høre til her på siden. Men jeg gad ikke, og var i øvrigt på vej ud af døren på arbejde. Så greb bare lige den lette og hurtige løsning i farten. Og hvordan hænger det så samme med det forrige punkt. Jo ganske udmærket syntes jeg. Der skal være en balance og relevans før muslim-kritiske holdninger postes. Det har der været i tråden om Rohingya, men det var der ikke i replikboksen hvor det mere lignede et skud fra hoften med et dumsmart angreb på muslimer. Vær gerne dybt kritisk eller vildt positiv overfor muslimer herinde, men lad det nu i det mindste have relevans til de emner som er oppe til debat. Thomas72 skrev: Her burde Web gribe langt hårdere ind som f.eks admin på fb gruppen DANMARK - THAILAND, end bare at tildele en 24 timers udelukkelse, det griner folk jo bare af. Jeg kender ikke lige den omtalte facebook-gruppe eller mindes den i hvert fald ikke. Send mig gerne et link i en PB, så skal jeg gerne kigge ind. Omkring udelukkelser. I bund og grund har jeg overhovedet ikke lyst til at anvende udelukkelser overfor nogle. Men desværre bliver det af og til nødvendigt. Stort desværre mener jeg. Jeg har tidligere forsøgt mig med røde prikker - jordbær tror jeg vi kaldte dem dengang - og der gik nærmest sport i at køre på grænsen af ikke at få det 3. jordbær men samtidig en ære i at have mindst 2 jordbær. I dag er jordbærene væk og der er hellere ikke så mange udelukkelser mere - heldigvis da syntes jeg. For som Webmaster/Admin på en side så kan man meget hurtigt stå tilbage som svinet som er for rigid i nogles øjne og slet ikke lade der være konsekvens nok i andre øjne. Det er en balancegang hvor man skal prøve at dele sol og vind lige, og uanset hvor godt man prøver så vil man aldrig kunne gøre det godt nok. Heldigvis er det sjældent i dag at jeg benytter udelukkelser. Ja jeg kunne bruge dem mere, jeg kunne også bruge dem mindre. Der er mange forskellige meninger til det spørgsmål. Jeg prøver bare at gøre det så godt jeg kan og holde en vis balance mellem konsekvens og at laden stå til. JohnBKK skrev: tror hele dette forum trænger til en gevaldig reboot.. Thomas72 skrev: Og Jeg er overbevist om, at det har skræmt flere brugere væk fra Portalen og dermed en medvirkende årsag til stilheden. Ovenstående to citater er lidt i samme båd syntes jeg. Svaret er i hvert fald. Der kommer en reboot af Thailand Portalen. Den er lige på trapperne - måske endda i denne weekend. Det der vil ske og er ved at ske er lidt det samme som skete med Pattaya Portalen sidste måned. Denne version af Thailand Portalen som I er i lige nu og her og i denne tråd er røget over i et bibliotek på serveren. Grunden til dette er for at gøre plads til en ny version af Thailand Portalen. Den nye version, som kommer, er på trapperne og i kraft af den nye version så vil der også være et reboot af Thailand Portalen hvor omdrejningspunkt igen skal bringe Thailand tilbage i fokus. Og hvor siden vil (forhåbentlig) blive mere indbydende for andre end os. Altså der skal være mere plads til andre end os garvede rotter herinde. Jeg ville egentligt have ventet lidt med at bringe det om den nye version op - selvom flere nok allerede havde regnet det ud - men med den udvikling her i tråden og på siden fandt jeg det nødvendigt nu. Og for at komme tilbage til citatet fra Thomas. Jeg tror og håber at det vi nu kalder en reboot vil være med til at bringe fokus tilbage på omdrejningspunktet herinde - nemlig Thailand. Det er i hvert fald det jeg vil gøre en indsats for. Fortsat god aften herinde. Med venlig hilsen
Webmaster Email: webmaster@dansk-thai.dk Website: www.thailand-portalen.dk Ytringsfrihed er ikke retten til at sige, hvad vi har lyst til, hvornår vi har lyst. Det er retten til at sige, hvad vi har lyst til, dér hvor vi har fået lov til det. |
|
|
Narin |
Lagt på d. 09/06-2018 17:04
|
Lidt øvet medlem Antal indlæg: 90 |
Ja, nu kan vi jo kun afvente, at godhedsorganisationerne, FN og alverdens politiker der var hurtig fremme i skoende til at fordømme Myanmars regering og i særdeleshed Aung San Suu Kyi, for at fordrive Rohingyaerne delvis trækker deres ord tilbage. Men nu til et lille sidespring (som der er mange af her på Portalen). Jeg ser der er 6771 brugere, men der er kun en snes medlemmer der jævnligt debatterer på sitet. Og det syntes jeg faktisk er ærgerligt. Der må være mange input der kunne være interessante både for de fastboende og familier, enlige der besøger Thailand. Mange afholder sig måske fra at komme med indlæg, pga. deres skrivefærdigheder eller meninger ikke er på niveau med den hardcore kerne på TP og af frygt for at komme med for ”dumme” spørgsmål eller meninger. Hverdagshistorier fra de fastboende, spørgsmål fra de nye thailandsfarer, interessante oplysninger om stort og småt. Ja hvad ved jeg. Jeg er inde og kikke på TP næsten dagligt og håber at der må komme flere indlæg fra de andre brugere og forhåbentlig nye på TP. |
|
|
FarangDingDong |
Lagt på d. 09/06-2018 17:26
|
Øvet medlem Antal indlæg: 127 |
Narin skrev: Ja, nu kan vi jo kun afvente, at godhedsorganisationerne, FN og alverdens politiker der var hurtig fremme i skoende til at fordømme Myanmars regering og i særdeleshed Aung San Suu Kyi, for at fordrive Rohingyaerne delvis trækker deres ord tilbage. Men nu til et lille sidespring (som der er mange af her på Portalen). Jeg ser der er 6771 brugere, men der er kun en snes medlemmer der jævnligt debatterer på sitet. Og det syntes jeg faktisk er ærgerligt. Der må være mange input der kunne være interessante både for de fastboende og familier, enlige der besøger Thailand. Mange afholder sig måske fra at komme med indlæg, pga. deres skrivefærdigheder eller meninger ikke er på niveau med den hardcore kerne på TP og af frygt for at komme med for ”dumme” spørgsmål eller meninger. Hverdagshistorier fra de fastboende, spørgsmål fra de nye thailandsfarer, interessante oplysninger om stort og småt. Ja hvad ved jeg. Jeg er inde og kikke på TP næsten dagligt og håber at der må komme flere indlæg fra de andre brugere og forhåbentlig nye på TP. Mht det lille sidespring kan en evt faldende aktivitet her på siden skyldes at der efterhånden er mange grupper på Facebook som folk følger mere og mere. Livet er for kort til lange underbukser
|
|
|
Kim Ludvigsen |
Lagt på d. 09/06-2018 21:56
|
Narin skrev: Ja, nu kan vi jo kun afvente, at godhedsorganisationerne, FN og alverdens politiker der var hurtig fremme i skoende til at fordømme Myanmars regering og i særdeleshed Aung San Suu Kyi, for at fordrive Rohingyaerne delvis trækker deres ord tilbage. Hvorfor i alverden skulle de trække deres ord tilbage? Der er tale om, at en gruppe terrorister har lavet flere angreb, end det tidligere var fremme. Der er ikke tale om, at overgrebene mod rohingyaerne har været mindre. |
|
Spring til debat: |